فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت

فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت


255

1399/10/22

18:51


نگاهی به 8 نقش اصلی در فیلم های سینمایی مطرح که دنیل دی لوئیس (Daniel Day-Lewis) بازی در آن ها را رد کرد/ از بازی در فیلم ارباب حلقه ها و بتمن تا جیمز باند

فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت

۲ ساعت پیش
نگاهی به 8 نقش اصلی در فیلم های سینمایی مطرح که دنیل دی لوئیس (Daniel Day-Lewis) بازی در آن ها را رد کرد/ از بازی در فیلم ارباب حلقه ها و بتمن تا جیمز باند

فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت

اختصاصی سلام سینما- با توجه به کارنامه‌ی پر بار «دنیل دی لوئیس» باید او را دارای موفق‌ترین کارنامه‌ی کاری در هالیوود دانست. اما در عین حال مهم است که بدانید «دنیل دی لوئیس» برای دستیابی به چنین جایگاهی تعداد زیادی از نقش‌هایی که به او پیشنهاد شده را رد کرده است.

اینجا نگاهی می‌اندازیم به هشت نقش بزرگی که پرافتخارترین بازیگر مرد تاریخ هالیوود، آنها را رد کرده است. رد کردن برخی از این نقش‌ها هوشمندانه بوده است اما در برخی موارد فقط می‌توان تصور کرد با حضور «دی لوئیس» چه اتفاق بزرگی ممکن بود رخ دهد.

فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت

1- داستان عامه پسند(Pulp Fiction)

فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت - عامه پسند (Pulp fiction)

ظاهراً «تارانتینو» همیشه «جان تراولتا» را برای ایفای نقش «وینست وگا» در نظر داشته است اما تهیه‌کنندگان «داستان عامه پسند»(Pulp Fiction) چندان به انتخاب او اطمینان نداشتند زیرا در آن دوران کارنامه‌ی کاری «تراولتا» با فراز و نشیب‌هایی همراه بود.

در نهایت فیلمنامه به دست «دی لوئیس» رسید و «کوئنتین تارانتینو» در مصاحبه‌ای با مجله‌ی ورایتی نیز ادعا کرد که «دی لوئیس» علاقه‌مند بود تا در فیلم او بازی کند. اما در پایان این انتخاب اول «تارانتینو» بود که نقش «وینسنت وگا» را گرفت.

 

2- ارباب حلقه‌ها(Lord of The Rings)

فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت - ارباب حلقه ها (the lord of the rings)

با اینکه نقش «آراگورن» به بهترین و بی‌نقص‌ترین شکل ممکن توسط «ویگو مورتنسن» ایفا شد، اما او اولین انتخاب «پیتر جکسون» برای این نقش نبود. «استوارت تاونسند»، «راسل کرو»، «نیکولاس کیج» و حتی «وین دیزل» نیز جزو گزینه‌های «جکسون» برای ایفای نقش «آراگورن» بودند اما در صدر لیست او «دنیل دی لوئیس» بود.

«پیتر جکسون» چندین بار نقش «آراگورن» را به او پیشنهاد داد و «دی لوئیس» هر دفعه این پیشنهاد را رد کرد. «دنیل دی لوئیس» هیچ‌گاه جذب فیلم‌های بزرگ با بودجه‌ی بالا نشد.

 

3- بتمن(Batman)

فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت - بتمن (Batman)

پس از دو فیلم «بتمن»(Batman) که «تیم برتون» با «مایکل کیتون» در نقش «بروس وین» ساخت، کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفت تا بازیگر دیگری را برای نقش بتمن انتخاب کند و یکی از نام‌هایی که مدنظرشان بود، «دنیل دی لوئیس» بوده است. به گفته‌ی «بیلی بالدوین» او در کنار بازیگران دیگری مثل «دی لوئیس» و «رالف فاینس» از کاندیدهای ایفای نقش «بتمن» بوده‌اند که در نهایت این نقش به «وال کیلمر» رسید.

اگر «دنیل دی لوئیس» در نقش بتمن با «جیم کری» در نقش «ریدلر» همبازی می‌شدند، تماشای آنها لذتی بود که کلمه‌ها از توصیف آن ناتوانند.

 

4- سید و نانسی(Sid&Nancy)

فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت - سید و نانسی (Sid & nancy)

مشخص نیست چه کسی رد شده یا رد کرده است اما شایعات حاکی از این بود که «دنیل دی لوئیس» علاقه‌مند بود تا نقش «سید» را در فیلم «سید و نانسی»(Sid&Nancy) ایفا کند. نقشی که منجر به ظهور «گری اولدمن» شد.

«دی لوئیس» آثاری مثل «رختشویخانه‌ی زیبای من»(My Beautiful Laundrette) و «اتاقی با یک چشم‌انداز»(A Room With A View) را نیز در کارنامه‌ی خود داشت و کارگردان «سید و نانسی»(Sid&Nancy) در مصاحبه‌ای گفته است:«به دنیل دی  لوئیس هم فکر می‌کردم. او هم خیلی خوب بود. او می‌توانست به نقش خودش روح ببخشد و جنبه‌ی عاطفی کاراکتر را به خوبی اجرا کند. اما گری واقعا منحصربفرد و باانگیزه بود. او می‌خواست به هر قیمتی که شده از جنوب لندن خارج شود.»

 

5- جیمز باند(James Bond)

فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت - جیمز باند (james bond)

در ابتدا باید بطور شفاف اعلام کنم که هیچکس نمی‌داند آیا واقعا نقش «جیمز باند» به او پیشنهاد شده است یا خیر. اما در سال 2013 که سروصداهای زیادی مبنی بر بازگشت «دنیل کریگ» بعد از «سقوط آسمان»(Skyfall) ایجاد شده بود، «آنتونی هورویتز» آخرین نویسنده‌ی کتاب‌های «جیمز باند»(James Bond) در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی تلگراف گفته بود که «دنیل دی لوئیس» بهترین گزینه برای ایفای نقش «جیمز باند» است و از نظر ظاهری دقیقاً همان چیزی است که خالق «جیمز باند» یعنی «یان فلمینگ» از این مأمور مخفی در ذهن داشت.

همه‌ی ما می‌دانیم که «دنیل کریگ» برای ایفای نقش در فیلم «شبح»(Spectre) بازگشت اما می‌توان «دنیل دی لوئیس» را در کت و شلوار شیکی تصور کنیم که در یک دست نوشیدنی و در دست دیگر اسلحه‌ی کمری‌اش را گرفته و تبدیل به باحال‌ترین مرد کره‌ی زمین شده است.

 

6- فیلادلفیا(Philadelphia)

فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت - فیلادلفیا (Philadelphia)

نقش اصلی «فیلادلفیا»(Philadelphia) که در مقابل «دنزل واشینگتن» قرار می‌گرفت، به «دنیل دی لوئیس» پیشنهاد شد و نویسنده‌ی این فیلم از رد شدن این نقش توسط «دی لوئیس» به خاطر پذیرفتن ایفای نقش در «به نام پدر»(In The Name of Father) متعجب شده بود.

«دنیل دی لوئیس» برای نقش‌آفرینی در «به نام پدر»(In The Name of Father) نامزد اسکار شد و این یک دفعه از دو دفعه‌ای بود که او رقابت در اسکار را می‌بازد. او جایزه‌ی اسکار آن سال را به «تام هنکس» برای بازی در نقش اصلی «فیلادلفیا»(Philadelphia) واگذار کرد.

 

7- مصاحبه با خون‌آشام(Interview With A Vampire)

فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت - مصاحبه با خون آشام (Interview With A Vampire)

«دنیل دی لوئیس» در هنگام فیلمبرداری «به نام پدر»(In The Name of Father) هرگونه پیشنهادی را برای خواندن فیلمنامه‌ای دیگر رد می‌کرد تا بتواند تمام تمرکزش را معطوف به ایفای نقش «گری کانلن» کند. این مسئله باعث نشد تا سازندگان «مصاحبه با خون‌آشام»(Interview With A Vampire) از مذاکره با او دست بردارند.

تهیه‌کننده‌ی این فیلم به مجله‌ی پریمیر گفته است که تلاش برای متقاعد کردن «دنیل دی لوئیس» برای ایفای نقش «لستات»، تبدیل به وظایف روزمره‌اش شده بود. در نهایت این نقش به «تام کروز» رسید.

 

8- رستگاری نابودگر(Terminator Salvation)

فیلم های مطرحی که دنیل دی لوئیس بازی در آن ها را نپذیرفت - رستگاری نابودگر (Terminator Salvation)

«جوزف مک گینتی نیکول» کارگردان «رستگاری نابودگر»(Terminator Salvation) در مصاحبه‌ای درباره‌ی روند انتخاب بازیگران فیلمش توضیح می‌دهد: «برای این فیلم به دنبال بازیگران با اعتبار می‌گشتم. ما کریستین بیل را جذب کردیم که یکی از بزرگترین بازیگران این نسل است.

به دنبال دنیل دی لوئیس هم بودیم اما نمی‌دانستیم که او از اینگونه فیلم‌ها خوشش نمی‌آید. برای نقش اصلی دیگرمان نیز «سم ورثینگتون» را جذب کردیم که جسارت نباشد اما شباهتی به دنیل دی لوئیس ندارد.»

منبع: joe.ie

مترجم: وحید فیض خواه

خبرهای مرتبط:

بازیگران نقش منفی که جایزه اسکار گرفتند


نگاهی به گذشته و حال برخی از نامزدهای اسکار 2018​​​​​​​

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو