نشانه های مرد خیانتکار چیست؟ | برخورد با خیانت شوهر

منبع: زیبامون

278

1399/10/24

00:00


در این بخش از زیبامون با تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با نشانه های مرد خیانتکار بددانید، آشنا خواهید شد.

نشانه های مرد خیانتکار چیست؟ | برخورد با خیانت شوهر

اعتماد و تعهد یکی از اصلی ترین ویژگیها برای شکوفایی و رشد یک رابطه عمیق مثل ازدواج هست و تاثیر خیلی زیادی در مدیریت تعارضات داشته و کمک میکنه تا معنی و هدف مشترکی در یک رابطه عمیق ایجاد بشه.

تعهد داشتن به معنی این هست که شریک زندگی ما در همه کارها و تصمیمات ما حضور دارند و سعی می کنید تا تمام کارهای مشترک و فردی رو با مشورت یکدیگر انجام بدید و تمایل خوبی برای ترمیم و بهبود روابط خودتون دارید.

در واقع تعهد داشتن به یک فرد خاص به این معنی هست که نیازها و خواسته های شریک زندگی در اولویت قرار داشته و دو طرف یک رابطه تمایل دارند تا برای برطرف شدن این نیازها و خواسته ها از خودگذشتگی و فداکاری داشته باشند.

اعتماد داشتن، یکی دیگه از بنیادهای اصلی در زندگی مشترک هست و باعث میشه تا در تمام کارها و تصمیمات بر روی کمک شریک زندگی خود حساب کنید. در واقع وقتی یک رابطه دارای اعتماد هست، در ان رابطه شما می توانید نیازها و احساسات خودتون رو بیان کنید و شریک زندگی شما بدون قضاوت به نیازها و خواسته های شما گوش میده و ببرای برآورده شدن اون نیاز تلاش میکنه.

اما از آنجایی که هیچ کدام از انسانها کامل نیستند و ممکنه در شرایطی که اعتماد و تعهد کامل بین دو طرف وجود داره، دچار اشتباه شوند و خیانت به وجود بیاد!

خیانت مرد به همسرش، در بسیاری از موارد به خوب بودن یا نبودن اوضاع روابط بستگی نداره! مثلا ممکنه در شرایطی که همه چیز خوب و عالی به نظر میرسه با خیانت همسر مواجه شد و یا در شرایطی که رابطه بین دو طرف دارای استرس و اضطراب بالایی هست اما هر دو طرف رابطه، با وجود ناراحتی ها و اختلافاتی که با هم دارند، به یکدیگر وفادار می مانند!

ما در این بخش از زیبامون دات کام یک نمای کلی از مراحل تدریجی خیانت مرد به همسر و نشانه های مرد خیانتکار رو گردآوری کردیم و اطلاعات مفیدی رو در این زمینه در اختیار شما قرار دادیم. با ما همراه باشید و اطلاعات خودتون رو در این زمینه افزایش بدید.

 

نشانه های مرد خیانت کار

 

1. نادیده گرفتن نیازها و احساسات شریک زندگی و دور شدن از تلاش برای اشتراک یا اتصال

در روابط سالم و درست، زوجین دائما درخواست پشتیبانی، درک و ارتباط با یکدیگر رو دارند. زوجینی که دارای روابط پایدار و شاد هستند، به احتمال 86 درصد، به این درخواستها پاسخ مثبت داده میشه. اما زمانی که یک فاجعه بین رابطه زن و شوهر ایجاد میشه و مردی به زنش خیانت میکند، احتمال پاسخ دادن به درخواستها و نیازهای همسر از طرف شوهر، به چیزی حدود 33 درصد میرسه و معمولا بی توجهی یا پاسخ منفی به شریک زندگی آغاز خواهد شد!

اگرچه در واقعیت همیشه نمیشه نیازهای شریک زندگی خود را به بهترین شکل ممکن درک و برآورده کرد اما زوجینی که در گروه 86 درصد وجود دارند با کوتاه آمدن، توانایی بیشتری در ترمیم روابطه خود نسبت به گروه 33 درصد دارند و همچنین احتمال درگیری و تضاد در گروه 86 درصد معمولا با شوخ طبعی و محبت بیشتر برطرف میشه.

 

2. افزایش اختلافات و مشاجرات به دلیل برآورده نشدن نیازهای روحی و عدم دریافت حمایت از طرف همسر

در روابطی که خیانت همسر شروع میشه، تنشهای زیادی به دلیل برآورده نشدن نیازهای عاطفی و روحی و همچنین عدم دریافت حمایت از طرف همسر به وجود میاد و همین تنشها باعث افزایش اختلافات و مشاجرات بین زن و شوهر میشه و سطح اعتماد هر یک از زوجین به تدریج کاهش پیدا میکنه.

هنگامی که هر یک از دو طرف رابطه، تمایلی به بیان صدمات و آسیبهای روحی و عاطفی خود ندارند و یا مایل به گوش دادن به صدمات  و آسیبهای طرف دیگر نیستند، فرصت برای ترمیم رابطه عاطفی و عاشقانه بین آنها از دست میره. در این شرایط هر شریک زندگی، محرکی برای آزار دیگران میشه و در اغلب اوقات این آزارها مربوط به زخم ها و حساسیتهای خانوادگی خواهد شد.

زمانی که زوجین در این شرایط قرار میگیرند، به دلیل تغییرات نوروشیمیایی که توسط سیستم عصبی فعال میشه، حل مسئله یا حتی گوش دادن رو تقریبا غیرممکن میکنه و زمان مناسبی برای بحث و گفتگو ایجاد نمیشه، زیرا به احتمال زیاد اتفاق خوبی رخ نمیده، در عوض آسیب ها و تنشها بیشتر میشن.

 

نشانه خیانت همسر 1

 

3. با خیانت مرد به همسرش، مسائل حل نشده زیادی بین زوجین به وجود میاد

معمولا بیشتر افراد نسبت به مسائل حل نشده، رویدادهای تکمیل نشده و نیازهای برآورده نشده، یادآوری بسیار بهتر و دقیقتری دارند و میشه گفت این مسائل رو خیلی سخت فراموش می کنند و این مسائل حل نشده و ناتمام، زخم های ترمیم نشده ای رو بر جای میگذارند.

طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، مسائل منفی، خیلی خوب و راحت تمام توجه ما رو به خودشون جلب می کنند و مغز ما رو تحت مراقبت قرار میدن و ما را نسبت به صدمات بیشتر در موقعیت های ناامن، بسیار هوشیار نگه می دارند. مردی که به زنش خیانت می کند باعث افزایش این مشکلات در زندگی مشترک شده و تنش زیادی رو در رابطه به وجود میاره.

 

حتما بخوانید: چیز‌هایی که مردان در مورد رابطه جنسی و زنان نمی‌دانند

 

4. احساسات منفی بر همه چیز غلبه پیدا می کند

شکسته شدن اعتماد، براورده نشدن نیازها، ایجاد احساسات طاقت فرسا، درک منفی، احساسات و اعتقادات جدیدی رو در رابطه با شریک زندگی به وجود میاره. دریافت توضیحات منفی از طرف شریک زندگی، باعث میشه تا این باور تقویت بشه که شریک زندگی شما خودخواه و بی فکر است!

در حقیقیت مغز ما، فعل و انفعالات مثبت و خنثی را در ردیف آخر قرار میده و با خیانت مرد به همسرش و نادیده گرفته شدن او، احساسات منفی بیشتر میشه و آشفتگی و مشکلات زیادی در رابطه بین زوجین به وجود میاد.

 

نشانه خیانت همسر 2

 

5. با افزایش انتقاد، دفاع، تحقیر و سنگ اندازی، احساسات منفی فراگیر در رابطه ایجاد خواهد شد

پریشانی ذهنی و جسمی مردان متاهل خیانتکار، منجر به حمله و سرزنش، دفاع، واکنش کنایه آمیز، تحقیر و ساکت کردن شریک زندگی انها میشه. تمام این فعل و انفعلات از نشانه های اصلی از بین رفتن روابط خوب و سالم بین زوجین هست و میتونه نشانه ای از خیانت هم باشه.

 

6. مردان خیانتکار به یکباره با محبت می شوند!

این موضوع شاید اولین نشانه ای نباشه که با اون مواجه بشید اما لازمه بدونید یکی از نشانه های مردان متاهل خیانتکار این هست که به یکباره با محبت میشن و این محبت خودشون رو با خرید هدیه ناگهانی و بدون مناسبت و یا کمک کردن در کا خانه بدون اینکه قبلا این کارها رو انجام داده باشند، نشون میدن!

در واقع احساس گناه و نیاز به سرپوش گذاشتن به خیانتی که در رابطه ایجاد شده، باعث میشه تا مرد خیانتکار با محبت تر رفتار کنه!

 

نشانه خیانت همسر 3

 

حتما بخوانید: آقایان از همسر خود چه می‌خواهند؟

 

7. رسیدگی زیاد و بیش از حد به ظاهر، از نشانه های دیگر مرد خیانتکار است

تغییر در ظاهر و رسیدگی بیش از حد به ظاهر و استایل هم میتونه یکی دیگه از نشانه های خیانت مرد به همسرش باشه! اگه شریک زندگی شما به طور ناگهانی بیشتر به وضع لباس و ظاهر خودش رسیدگی میکنه، نظافت رو بهتر و بیشتر رعایت میکنه و استفاده منظم از ادکلن رو فراموش نمیکنه، احتمالا در تلاش هست تا در نظر شخص دیگری جذاب به نظر برسه و او رو تحت تاثیر قرار بده و اگر آن شخص شما نباشید احتمال داره که به شما خیانت کرده باشه!

 

8. مردان خیانتکار، دائما همسر خود را به خیانت کردن متهم میکنند!

این یک استراتژی اصلی برای مردان متاهل خیانتکار هست و سعی می کنند تا از این طریق خیانت خودشون رو پنهان کنند! آنها معمولا وقتی صحبت از خیانت میشه، مکالمه رو بر هم میزنن و سعی می کنند همسرشون رو به خیانت کردن متهم کنند!

در واقع این روش میتونه راهی برای خنثی کردن سرزنش و اتهام خیانت آنها باشه و اینطور وانمود می کنند که واقعا ارزش وفاداری رو دارند و هرگز خودشون رو فردی خیانتکار نمیدونن!

 

نشانه خیانت همسر 4

 

9. مقایسه کردن همسر خود با دیگران، یکی دیگه از نشانه های مرد خیانتکار است

در روابطی که خیانت به وجود میاد، مرد خیانتکار شروع به مقایسه شریک زندگی خود با دیگران، چه افراد واقعی و چه افراد تخیلی میکنه، به گونه ای که شریک زندگی این مرد تصور می کند به این افراد ایده آل از نظر همسرش، باخته است!

این موضوع کلیدی‌ترین نشانه مرد خیانتکار هست؛ او با مقایسه کردن شریک زندگی خود با دیگران اینطور نشان میدهد که در روابط با دیگران، درک بهتری دریافت میکنه، دوست داشتنی تر و جذاب تر به نظر میرسه و از احساسات بهتری برخوردار هست و به بیان بهتر اینطور نشون میده که با شخص دیگری خوشحالتر هست!

 

حتما بخوانید: طلاق عاطفی چیست؟

 

سخن آخر

مواردی که در بالا اشاره شد، بخشی از نشانه های مرد متاهل خیانتکار هست و ممکنه این نشانه ها در تمام افراد وجود نداشته باشه. اگر احساس کردید خیانتی در رابطه شما و همسرتان ایجاد شده، بهتره این موضوع رو با صحبت کردن منطقی و به دور از سرزنش و خشونت برطرف کنید و حتما از یک مشاور هم کمک بگیرید تا بتونید مشکلتون رو به بهترین شکل ممکن برطرف کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو