جزئیات قطعی برق در برخی از استان‌های کشور

منبع: برترین ها

37

1399/10/24

00:10


سخنگوی صنعت برق با اشاره به برخی خاموشی‌ها در تعدادی از کلان‌شهرهای کشور از جمله پایتخت، گفت:‌ این خاموشی‌ها ناشی از کمبود سوخت نیروگاه‌هاست.

خبرگزااری ایرنا: همزمان با تهران، مناطقی از گیلان، کرج، اراک، اصفهان، خوزستان، سمنان، قم و اردبیل نیز دچار قطعی برق شدند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به برخی خاموشی‌ها در تعدادی از کلان‌شهرهای کشور از جمله پایتخت، گفت:‌ این خاموشی‌ها ناشی از کمبود سوخت نیروگاه‌هاست.

جزئیات قطعی برق در برخی استان‌های کشور

«مصطفی رجبی‌مشهدی» امروز (سه‌شنبه) افزود: به دلیل افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی ناشی از افزایش سرما، عرضه سوخت گاز به نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه شده است.

وی بیان‌داشت:‌ این محدودیت عرضه سبب شده نیروگاه‌ها نتوانند نسبت به تامین سوخت گاز اقدام کرده و به همین دلیل برخی از آنها خاموش شده‌اند که همین مساله موجب بروز خاموشی‌ها شده است.

رجبی‌مشهدی، از تلاش برای تامین سوخت جایگزین برای این نیروگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان‌کرد: ‌طی ساعت‌های آینده و با عرضه سوخت این خاموشی‌ها برطرف خواهد شد.

وی بر لزوم رعایت صرفه‌جویی از سوی مشترکان تاکید کرد و گفت:‌ صرفه‌جویی در مصرف انرژی سبب می‌شود اعمال خاموشی‌ها کمتر شود.

او از هموطنان خواست که در راستای کمک به حفظ پایداری شبکه برق و تامین گاز همه مناطق، با خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منزل و محل کار، پوشیدن لباس گرم در منزل و کاهش یک درجه ای دمای هوای منزل و محل کار، در این اقدام به دست اندرکاران صنعت برق و گاز همکاری کنند. همچنین اطلاعات بیشتر در این باره اعلام خواهد شد.

 اکنون میزان مصرف برق کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴.۵ درصد افزایش یافته که ناشی از شیوع بیماری کرونا و بخش عمده آن مربوط به مصرف برق در بخش صنایع کشور پس از بازگشایی‌ها است.

در پایان بهار امسال رکورد ۵۷ هزار مگاوات در مصرف برق به ثبت رسید که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ هزار مگاوات افزایش داشته است، به همین علت تا خردادماه حدود ۶۰ میلیون لیتر نفت‌ گاز در نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

توانیر: خاموشی‌های امروز برنامه‌ریزی شده نیست

شرکت توانیر در اطلاعیه ای اعلام کرد به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه ها، خاموشی های پراکنده در برخی مناطق اعمال شده است.

در این اطلاعیه آمده است: " به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه ها، خاموشی های پراکنده در برخی مناطق اعمال شده است.

از این رو از هموطنان همیشه همراه خواهشمندیم با کاهش حداقل1 تا 2 درجه از دمای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق ، امکان استمرار تأمین انرژی را برای همه هموطنان فراهم آورند.

خاطرنشان می سازد : خاموشی های ایجاد شده قابل برنامه ریزی از قبل نبوده و تنها با ده درصد کاهش مصرف گاز و برق ، امکان استمرار تأمین مطمئن گاز و برق در کشور فراهم خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو