جاذبه های دیدنی نزدیک به حرم امام رضا، از بخش های جذاب زیارت

جاذبه های دیدنی نزدیک به حرم امام رضا، از بخش های جذاب زیارت


80

1399/10/24

00:18


جاذبه های دیدنی نزدیک به حرم امام رضا، از بخش های جذاب زیارت

سلامت نیوز:جاذبه های دیدنی نزدیک به حرم یکی از بخش های جذاب در سفر به مشهد محسوب می شود که برخی از آن ها بسیار معروف و برخی آن ها را ممکن است هنوز افرادی نشناخته باشند. شما می توانید از راه های مختلف این جاذبه ها را بشناسید.


یکی از این راه ها اقامت در هتل های مشهد نزدیک به حرم می باشد که با پیاده روی به سمت حرم تعداد زیادی جاذبه را نیز مشاهده خواهید کرد.
جاذبه های دیدنی نزدیک به حرم اغلب اماکن قدیمی مربوط به زمان های گذشته می باشد که بازدید از آن ها بسیاری از گردشگران را جذب خواهد کرد. اگر هتلی لوکس و مجلل مانند هتل الماس 1 مشهد را برای اقامت خود انتخاب کرده اید، می توانید در فاصله رسیدن به حرم این اماکن را نیز مشاهده کنید. ما در این مقاله سعی داریم تا چند نمونه از بهترین جاذبه های اطراف حرم را به شما معرفی کنیم.

جاذبه های دیدنی نزدیک به حرم امام رضا (ع)

حمام مهدی قلی بیگ، یکی از نزدیک ترین جاذبه های دیدنی به حرم
حمام مهدی قلی بیک مشهد را می توان یکی از نزدیک ترین جاذبه های دیدنی نزدیک به حرم مطهر دانست که در انتهای بازارچه عباس قلی خان قرار گرفته است. گذر از این بازارچه می تواند فرصتی به منظور بازدید از سوغاتی های مشهدی برای زائرین عزیز باشد که پس از آن می توان از صحن باب الجواد به حرم دسترسی پیدا کرد. هتل هایی نظیر هتل قدس مشهد و هتل خراسان مشهد نیز در این محل قرار دارند.
حمام مهدی قلی بیگ مشهد در گذشته به عنوان حمام شاه معروف بوده است که امروزه آن را به موزه مردم شناسی تبدیل کرده اند. شاه در آن زمان قبل از ورود به حرم مطهر به این حمام برای استحمام مراجعه می کردند و پس از آن به زیارت بارگاه امام هشتم (ع) می رفتند. بازدید از این محل و مشاهده زیبایی های طراحی آن می تواند دقایقی طولانی شما را مشغول کند.


موزه آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر داخل حرم
موزه آستان قدس رضوی از جمله دیگر جاذبه های دیدنی می باشد که در داخل فضای خود حرم قرار دارد و می توان هنگام زیارت لحظاتی از وقت خود نیز به مشاهده از این بخش اختصاص داد. این موزه یکی بهترین موزه های موجود در شهر است که انواع و اجسام تاریخی را می توان در آن یافت کرد.

موزه آستان قدس رضوی

در موزه آستان قدس رضوی 6 بخش وجود دارد که هر کدام سلیقه و علایق بازدید کنندگان را به خود مطلب. برای مشاهده از تمام بخش موزه می بایستی ساعاتی را از اوقات فراغت خود به آن اختصاص دهید که در صورت محدود بودن زمان، کافی است تنها به بخش مورد علاقه خود مراجعه نمایید. موزه مرکزی، موزه قرآن و نفایس، موزه فرش، موزه هدایای مقام معظم رهبری، تالار آثار استاد فرشچیان و موزه مردم شناسی از جمله بخش های این موزه می باشند.


آرامگاه نادرشاه افشار، فاصله 20 دقیقه ای تا حرم مطهر
آرامگاه نادر شاه افشار یکی دیگر از جاذبه های بسیار معروف در شهر مشهد است که کمتر کسی پس از سفر به این شهر، بازدید از آن را از دست می دهد. این آرامگاه بنایی بسیار بزرگ و زیبا می باشد که به یاد بود نادرشاه افشار به دست و طراحی هوشنگ سیحون ساخته شد.
اولین موردی که در آرامگاه نادرشاه افشار بازدید کنندگان را مجذوب خواهد کرد، مجسمه عظیم بر سر در ورودی این آرامگاه می باشد. این مجسمه به نوعی نادر را سوار بر اسب نشان می دهد که عظمت آن را تا حدودی به چشم خواهد کشید. اطلاع از زندگینامه این شخص بزرگ و سبک معماری بی نظیر بنا شما را وسوسه به بازدید از آن خواهد کرد.


مسجد گوهرشاد مشهد، جاذبه دیدنی و زیارتی
مسجد گوهر شاد مشهد از دیگر جاذبه هایی است که می توان علاوه بر زیارتی بودن، به عنوان یک جاذبه دیدنی از آن نام برد. این مسجد مطلق به دوران تیمور می باشد که بنایی زیبا و دلنشین را به چشم بازدید کنندگان خواهد کشید. گنبد مسجد حدود 41 متر و هرکدام از مناره های آن حدود 43 متر ارتفاع دارند.

مسجد گوهرشاد از جاذبه های دیدنی حرم مطهر

ایوان مسجد گوهر شاد نیز نمایانگر هنر نمایی هنرمندان تیموری می باشد که می تواند برای لحظه ای شما را خیره نگه دارد. این مسجد دارای تاریخچه و داستانی جذاب است که مطالعه درباره آن قطعا برای شما لذت بخش خواهد بود. همین داستان و تاریخچه از دلایل مهم برای اهمیت مسجد نیز به حساب می آید.


بیشتر بخوانید : بهترین هتل های مشهد کدامند؟
شما می توانید با رزرو تور مشهد از سایت پرشین هتل و مشورت با کارشناسان حرفه ای، بهترین هتل را برای اقامت خود انتخاب کنید. بدون شک انتخاب یک هتل مناسب با موقعیت مکانی مطلوب می تواند صرفه جویی در وقت را به عمل آورد؛ به گونه ای که زمان کافی به منظور بازدید از تمامی جاذبه های گردشگری و دیدنی این شهر را خواهید داشت. جهت کسب اطلاعات شماره های 051،31896 و 051،38095 در دسترس می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو