بیژن میرباقری: ترس نسبت به آینده، باعث می‌شود تلویزیون خودش را پشت چند مجموعه تلویزیونی که شناخته شده‌اند پنهان کند

منبع: سینما پرس

36

1399/10/24

00:20


سینماپرس: کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون اعتقاد دارد ترس حرکت به سمت آینده باعث شده تا پشتِ چند سریال تلویزیونی که شناخته می‌شوند، خودشان را پنهان کنند.

بیژن میرباقری در مراسم افتتاحیه چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان

سینماپرس: کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون اعتقاد دارد ترس حرکت به سمت آینده باعث شده تا پشتِ چند سریال تلویزیونی که شناخته می‌شوند، خودشان را پنهان کنند.

به گزارش سینماپرس، بیژن میرباقری درباره اینکه چرا سریال‌های امروز به نسبت گذشته، ماندگاری کمتری دارند به تسنیم  گفت: شاید یکی از علت‌های مهمِ آن وجود شبکه‌های اجتماعی و تحول زمانه‌ای باشد که سریال‌های خارجی به نسبت گذشته سریعتر و راحت‌تر به دستِ مخاطب می‌رسد. امروز بیننده بیشترین وقت خودش را برای حضور در فضای‌مجازی می‌گذارد و یا بیشتر به VOD ها سر می‌زند. طبیعی است مخاطب مقدار زیادی ریزش کند. البته تلویزیون هم در این سال‌ها تغییری در ماهیت و نگرش تولید سریال‌ها و داستان‌هایش ایجاد نکرده و این عدم تغییر و آن فضای بازِ متنوع، باعث شده که سریال‌های امروزی مثل گذشته نتوانند آن ماندگاری‌شان ایجاد شود.

چرا تلویزیون در پشتِ چند مجموعه پناه می‌گیرد؟

او درباره سری‌سازی‌ و ساخت فصل جدیدی از کارهای نوستالژی چند دهه قبل، خاطرنشان کرد: شاید ترس نسبت به آینده، باعث می‌شود تلویزیون خودش را پشت چند مجموعه تلویزیونی که شناخته شده‌اند پنهان کند و یا به تعبیری پناه بگیرد. بر این باورند همین چند اثر جواب می‌دهد و وارد سوژه‌ها و افکار جدید نمی‌شوند. به نظرمن این ترسِ مدیریتی است که باعث شده به سراغ آنچه در گذشته جواب خودش را داده، می‌روند.  

عدم شناخت مخاطب؛ دلیل ناکامی در سریال‌سازی

میرباقری تأکید کرد: تلویزیون در سریال‌سازی موفق نمی‌شود، چون مخاطب را نمی‌شناسد و این عدم شناخت، سریال‌ها را بیشتر به سمتی می‌برد که برای مدیران سفارشی و مناسبتی می‌شود. وقتی این میزان سریال‌های مناسبتی به هر دلیلی تولید می‌شوند برآمدِ این نکته است پس ما اصرار داریم در این روند که مخاطب را از دست بدهیم و خواه‌ناخواه مخاطب به سمت پلت‌فرم‌های اینترنتی برود و برای آن‌ها هزینه کند.  

بازگشت با درام اجتماعی

این کارگردان سینما و تلویزیون درباره بازگشت به تلویزیون با ساخت درام اجتماعی، گفت: در حال حاضر، پروژه‌ای را جلو می‌برم که درامی اجتماعی است. کار ۲۰ قسمتی که اگر شرایط ساخت آن فراهم شود و بگذارند با آن استانداردی که مدنظر دارم، این کار را به مرحله تولید برسانم، ان‌شاءالله سال ۱۴۰۰ این سریال تولید خودش را آغاز کند و به نسبت کارهای دیگرم، تفاوت‌های چشمگیری خواهد داشت.  

او در خصوص جزئیات داستان این سریال تلویزیونی، خاطرنشان کرد: این درام اجتماعی قصد دارد به مردمی که دائماً روحیاتشان تغییر می‌کند ارزش‌هایی را برای این تغییر یادآوری کنند.  

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو