نیما نکیسا: به سابقه حراستی جعفر سمیعی نگاه نکنید

منبع: ساتین

32

1399/10/24

00:22


/ مدیریت فوتبال؛ نیما نکیسا دروازه بان اسبق پرسپولیس و تیم ملی ایران، ضمن نقد دربی تهران، حرف های جالبی درباره وضعیت مدیریت فوتبال می زند. بخش هایی از مصاحبه نکیسا را بخوانید؛

*هرچند پرسپولیس در این دیدار موقعیت های گل زیادی خلق کرد اما جذابیت فوتبال به همین مسائل است. امکان ندارد هر توپی روی دروازه می‌آید، گل شود. استقلال در نیمه اول خیلی خوب بازی کرد اما نیمه دوم از هم پاشید. تعویض‌های محمود فکری با هدف هجومی تر کردن تیمش بود اما با تعویض دیاباته توپ و میدان را به پرسپولیس داد و حریف در نیمه دوم عالی بازی کرد.

*یکی از جذاب‌ترین‌ بازی‌های 20 سال اخیر کل فوتبال ایران را دیدیم که خیلی خوب و لذت‌بخش بود. برخی مواقع اشتباهاتی اتفاق می‌افتد که جذابیت بازی را بالاتر و عیان تر می‌کند. جدا از تاکتیک‌های متنوع کادرفنی با هوش و با درایت پرسپولیس، فکری هم هیجان بازی را با روحیه دادن به شاگردانش بالا برد.

*باید به عنوان یک همبازی و رفیق قدیمی به یحیی تبریک بگویم که تا این اندازه به متانت و ادبیات جدید در مصاحبه‌هایش رسیده است. با وجود گلایه‌های گل محمدی وی از دایره ادب، وقار و شخصیت خارج نشد و بدون اینکه از الفاظی مانند بعضی‌ها و یک سری آدم استفاده کند، راحت از افرادی که مدنظرش بودند اسم برد. این خودش یک احترام بزرگ برای هواداران، جامعه فوتبال و رسانه ها است. یحیی خیلی راحت حرف زد و از هرکسی گله داشت با دلیل و منطق محکم گفت فلانی اینجوری یا آنجوری است.

*مدتی قبل مصاحبه‌کرده‌ و گفتم برای باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس مدام مدیر وارداتی از نهادهای نظارتی و دولتی انتخاب می‌شوند اما برخی رفقای حراستی‌مان ناراحت شدند که به آنها گفتم باز هم شما چیزی از فوتبال می‌دانید زیرا سال‌ها است کنار فوتبال بوده اید و خیلی از بچه‌های این رشته را می‌شناسید. خودتان حداقل هفته‌ای یک روز در سالن یا زمین چمن بازی می‌کنید اما قرآن را قسم می‌خورم مدیری داریم که نمی‌داند آفساید چیست؟ همین مدیر با عملکردش قیمت یک بازیکن را به 12 تا 20 میلیارد می‌رساند. مدیر تخصصی تربیت نکرده‌ایم.

*نگاه به سابقه حراستی سمیعی نکنید زیرا وی مدیری ورزشی است که از یک فوتبالیست به نام ابراهیم شکوری هم در کنارش استفاده می‌کند. من نیازی به توهین به افراد نمی‌بینم اما خدا را شاهد می‌گیرم بعد از فیلمی که از رسول پناه بیرون آمد و بدون رعایت ادب به هوادار، بازیکن و مربی تیمش اهانت کرد، تا دیروز فکر می‌کردم خود وزیر این فرد را از هیات مدیره پرسپولیس کنار گذاشته و وقتی یحیی دیروز آن حرف ها را زد ماندم.

*شاید رسول‌پناه تعهداتی به وزیر داده است که نمی‌تواند خیلی زود وی را کنار بگذارد. زیرا در این حالت به تعهداتش عمل نمی‌کند. به هر حال وزیر باید دلیل باقی ماندن این فرد را به شکل شفاف اعلام کند همانگونه که گل‌محمدی شفاف صحبت کرد. نمی‌گویم کل رفتار رسول‌پناه اشتباه بوده و در کنار کارهای نادرست، چهار حرکت مثبت هم انجام داده اما اگر مسئولان و مربیان ما یاد بگیرند مثل یحیی جسور، پاک و سلامت صحبت کنند هیچ نقطه تاریکی در ادبیات آدم‌ها نمی‌ماند و رسانه هم سلیقه‌ای دامن نمی‌زند.

وضعیت تیم استقلال اخبار فوتبال داخلی اخبار باشگاه استقلال تهران

ساتین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو