معرفی 14 تا از بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب، خشک و مختلط

منبع: زیبامون

402

1399/10/24

00:22


در این بخش از زیبامون تعدادی از بهترین ضد آفتابهای خارجی برای انواع پوست خشک، چرب و مختلط رو معرفی کردیم.

معرفی 14 تا از بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب، خشک و مختلط

فرقی نمیکنه در روزهای گرم تابستانی قرار دارید و یا روزهای سرد زمستونی شروع شده؛ برای اینکه بتونید بهترین مراقبت رو از پوستتون داشته باشید، باید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در واقع استفاده از کرم ضد آفتاب باید به یک مرحله ثابت در روتین مراقبت از پوست شما تبدیل بشه به گونه ای که هرگز نتونید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب از منزل خارج شوید!

احتمالا شما نیز این موضوع رو میدونید که اشعه های نور خورشید عامل اصلی پیری پوست بوده و خطر ایجاد لکه های پوستی و چین و چروک رو به شدت افزایش میدن و حتی ممکنه باعث ایجاد سرطان پوست هم بشن!

اگر شما نیز به نوع کرم ضد آفتابی که استفاده میکنید اهمیت میدید و تمایل دارید کرم ضد آفتاب خودتون رو از بهترین برندهای کرم ضد آفتاب خارجی انتخاب کنید، بهتون پیشنهاد میکنیم حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب، خشک و مختلط آشنا بشید و بهترین مارک های ضد آفتاب خارجی رو بشناسید!

 

حتما بخوانید: کرم پودر اول بزنیم یا ضد آفتاب؟!

 

بهترین ضد آفتاب پوست چرب

اگر جز ان دسته از افرادی هستید که پوست چرب دارند، حتما میدونید که استفاده از ضد آفتاب بر روی پوست چقدر سخت و آزاردهنده هست و حتی باعث میشه شرایط پوستی شما بدتر به نظر برسه! بنابراین اگه تمایل دارید استفاده از کرم ضد آفتاب براتون آزاردهنده نباشه و مشکلات مربوط به پوست چربی که دارید بیشتر نشه، لازمه که حتما از کرم ضد آفتاب مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

این ضد آفتابها به هیچ عنوان احساس خفگی برای پوست ایجاد نمیکنن و درخشش و براقیت بیش از حد هم برای پوست چرب به وجود نمیارن و از همه مهمتر باعث ایجاد جوش و اکنه هم نمیشن. در ادامه چندتا از بهترین ضد آفتاب پوست چرب رو بهتون معرفی کردیم:

 

1. ضد آفتاب ژل - لوسیون Neutrogena مخصوص پوست چرب

نام محصول: Neutrogena Hydro Boost Gel Lotion Sunscreen SPF 30

طبق گفته متخصصان پوست، افرادی که دارای پوست چرب هستند باید ضد آفتابهای فاقد چربی استفاده کنند تا منافذ پوستی آنها مسدود نشود. این ضد آفتاب از برند Neutrogena یک ژل سبک هست که در کنار آبرسانی پوست، محافظت خیلی خوبی هم از پوست شما در برابر نور خورشید خواهد داشت.

 

 Neutrogena Hydro Boost Gel Lotion Sunscreen SPF 30

 

2. کرم ضد آفتاب Avène، بهترین ضد آفتاب پوست چرب

نام محصول: Avène High Protection Tinted Compact SPF 50

بهترین کرم ضد افتاب برای پوست چرب محصولات مینرال (حاوی مواد معدنی) یا ضد آفتاب پودری هست. یک کرم ضد آفتاب پودری میتونه به خوبی چربی اضافی پوست رو جذب کنه و روش استفاده از ان هم خیلی راحته. این کرم ضد آفتاب فشرده و پوردی از برند Avène یکی از بهترین ضد افتاب هایی هست که میتونید برای پوست چرب مورد استفاده قرار بدید.

 

Avène High Protection Tinted Compact SPF 50

 

3. ضد آفتاب داروخانه ای Cetaphil، بهترین ضد آفتاب پوست چرب

نام محصول: Cetaphil PRO Oil Absorbing Moisturizer SPF 30

این محصول ترکیبی فوق العاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده هست که میتونه کار شما رو راحت کنه! این محصول بدون چربی هست و منافذ پوستی رو مسدود نمیکنه و برای تمام رنگ پوستها مناسبه. فرمولاسیون این کرم ضد آفتاب حاوی موادی هست که به راحتی چربی سطحی پوست رو جذب میکنه، درخشندگی پوست رو کاهش میده و بعد از استفاده روی پوست حالت مات پیدا میکنه.

 

Cetaphil PRO Oil Absorbing Moisturizer SPF 30

 

4. کرم ضد آفتاب از برند Clinique، بهترین ضد آفتاب پوست چرب

نام محصول: Clinique Super City Block Oil-Free Daily Face Protector 40 SPF

این کرم ضد آفتاب به طور ویژه برای پوست چرب طراحی شده و دارای فرمولاسیون بسیار سبک و خالصی هست که حتی میشه از اون به عنوان پرایمر و زیرساز آرایش هم استفاده کرد! این محصول دارای خاصیت ضد پیری هست و میتونه جز انتخابهای عالی برای پوست چرب باشه.

 

 Clinique Super City Block Oil-Free Daily Face Protector 40 SPF

 

حتما بخوانید: کرم ضد آفتاب مناسب برای پوست های چرب و جوش دار

 

بهترین ضد آفتاب پوست خشک

برای اینکه بتونید بهترین مراقبت رو از پوست خشک داشته باشید، لازمه در کنار روتین مراقبت از پوست مخصوص پوست خشک، از یک کرم ضد آفتاب باکیفیت که برای پوست خشک طراحی شده هم استفاده کنید. در ادامه تعدادی از بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک رو بهتون معرفی کردیم:

 

1. کرم ضد آفتاب Aveeno، بهترین ضد آفتاب پوست خشک

نام محصول: Aveeno Protect + Hydrate Face Sunscreen Lotion SPF 50

این کرم ضد آفتاب از برند Aveeno فاقد چربی، ضد حساسیت و یک ضد آفتاب noncomedogenic که به دلیل استفاده از بلغور جو دو سر کلوئیدی در فرمولاسیون آن، تاثیر خیلی خوبی در ابرسانی و هیدراته کردن پوست خشک داره. این ضد آفتاب نه تنها خیلی مغذی هست بلکه به سرعت جذب پوست میشه و بهترین مراقبت رو از پوست خشک در برابر نور خورشید خواهد داشت.

 

 Aveeno Protect + Hydrate Face Sunscreen Lotion SPF 50

 

2. کرم ضدآفتاب از برند Olay، بهترین ضد آفتاب پوست خشک

نام محصول: Olay Total Effects Face Moisturizer SPF 30

این کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده مزایایی همچون آبرسانی به پوست، احیاکننده پوست، روشن کننده پوست، صاف و یکنواخت کننده پوست، کوچک کردن منافذ پوستی و سفت و محکم کردن پوست رو در کنار محافظت از پوست در برابر نور خورشید ارائه میده. علاوه بر این حاوی مقادیر خیلی خوبی از ویتامین b کمپلکس و ترکیبات ضد پیری هست و باعث میشه تا سلامت پوست به بهترین شکل ممکن حفظ بشه. 

 

 Olay Total Effects Face Moisturizer SPF 30

 

3. کرم ضد آفتاب برند Bobbi Brown، بهترین ضد آفتاب پوست خشک

نام محصول: Bobbi Brown Extra Repair SPF 25 Moisturizing Balm

تمام ترکیبات قدرتمند برای مرطوب کردن پوست خشک در این کرم ضدآفتاب وجود داره و در کنار محافظت از پوست در برابر نور خورشید، رطوبت رسانی خیلی خوبی هم برای پوست ایجاد میشه و کمک میکنه تا پوستی فوق العاده نرم و لطیف و شاداب داشته باشید. این محصول به ترمیم پوست و کلاژن سازی پوست هم کمک میکنه و یک انتخاب عالی برای مراقبت از پوست روزانه محسوب میشه.

 

Bobbi Brown Extra Repair SPF 25 Moisturizing Balm

 

4. کرم ضد آفتاب برند Coola، بهترین ضد آفتاب پوست خشک

نام محصول: Coola Full Spectrum 360° Mineral Sun Silk Crème Organic Sunscreen SPF 30

این کرم ضد افتاب مخصوص پوست چرب دارای فرمولاسیون ارگانیک و بدون چربی هست که میتونه بهترین مراقبت رو از پوست در برابر اشعه های مضر UVA / UVB ایجاد کنه. این محصول وگان هست و فاقد گلوتن و پارابن بوده و به دلیل غنی بودن از انتی اکسیدان، آسیب رادیکالهای آزاد رو بر روی پوست نیز به حداقل میرسونه. 

 

 Coola Full Spectrum 360° Mineral Sun Silk Crème Organic Sunscreen SPF 30

 

حتما بخوانید: کرم ضد آفتاب را دور چشم بزنیم یا نه؟

 

بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط

اگه شما جز اون دسته از افرادی هستید که دارای پوست مختلط یا ترکیبی هستند؛ یعنی بخش هایی از پوست مثل قسمت T صورت چرب بوده و سایر قسمتهای پوست خشک یا طبیعی هست، احتمالا میدونید که مراقبت از چنین پوستی کار خیلی سختی هست. برای اینکه بهترین مراقبت رو از پوستتون داشته باشید باید به سراغ محصولاتی برید که مخصوص پوست مختلط یا ترکیبی طراحی شدن. در ادامه چند تا از بهترین ضد آفتابها برای پوست مختلط رو بهتون معرفی کردیم:

 

1. کرم ضد افتاب از برند !Supergoop، بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط

نام محصول: Supergoop! Everyday Sunscreen with Cellular Response Technology SPF 50

این کرم ضد آفتاب از برند !Supergoop، محصولی با فرمولاسیون سبک هست که بافتی منحصر به فرد بین ژل و سرم داره. با استفاده از این کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط، چربی اضافی در قسمت های چرب صورت رو از بین میبره و به دلیل نرمی و سبکی که داره برای قسمتهای خشک پوست هم مناسبه. 

 

 Supergoop! Everyday Sunscreen with Cellular Response Technology SPF 50

 

2. کرم ضد آفتاب برند Proactiv، بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط

نام محصول: Proactiv Daily Oil Control Moisturizer SPF 30

این محصول نیز ترکیبی عالی از مرطوب کننده سبک و ضد آفتاب هست که به سرعت جذب پوست میشه و محافظت خیلی خوب و طولانی مدتی رو از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید داره. این کرم ضد آفتاب یکی از بهترین انتخابهای برای پوست ترکیبی هست و به دلیل تکنولوژی که در تولید آن استفاده شده، حداقل تحریک و بهترین آبرسانی رو برای پوست فراهم میکنه.

 

Proactiv Daily Oil Control Moisturizer SPF 30

 

حتما بخوانید: بهترین ضدآفتاب را انتخاب کنید

 

بهترین ضد آفتاب رنگی

اگه به دنبال یک محصول عالی هستید که هم از پوستتون در برابر نور خورشید محافظت کننده و هم پوشش دهی خوب و مناسبی داشته باشه، ضد آفتاب رنگی میتونه یک انتخاب خیلی عالی و هوشمندانه براتون باشه. در ادامه با تعدادی از بهترین برندهای ضدآفتاب رنگی آشنا بشید:

 

1. بهترین ضدآفتاب رنگی برند Tarte

نام محصول: Tarte BB Tinted Primer Broad Spectrum SPF 30

برند تارت یکی از بهترین برندهای محصولات آرایشی هست و جای تعجبی نداره که بهترین ضد آفتاب رنگی هم از این برند باشه! BB کرم رنگی از برند Tarte یک ضد آفتاب رنگی فوق العاده هست که در کنار محافظت از پوست در برابر نور خورشید، پوشش دهی خیلی خوب و درخشانی رو هم برای پوست به وجود میاره. شما میتونید از این محصول هم به عنوان ضد افتاب مرطوب کننده و هم به عنوان یک پرایمر، کرم پودر سبک و محصولی با خاصیت ضد پیری استفاده کنید.

 

Tarte BB Tinted Primer Broad Spectrum SPF 30

 

2. بهترین ضد آفتاب رنگی از برند CeraVe

نام محصول: CeraVe Tinted Sunscreen with SPF 30

این کرم ضد آفتاب رنگی نه تنها بهترین مراقبت رو از پوست در برابر نور خورشید داره بلکه در هر بار استفاده، باعث هیدارته شدن پوست میشه و به لطف مواد مغذی موجود در ان مانند سرامیدها و اسید هیالورونیک به حفظ رطوبت در پوست کمک میکنه و یکی از انتخاب های عالی برای افرادیه که دارای پوست حساس، خشک یا مستعد جوش و آکنه هستند. 

 

CeraVe Tinted Sunscreen with SPF 30

 

3. بهترین ضد آفتاب رنگی از برند Sun Bum

نام محصول: Sun Bum Mineral SPF 30 Tinted Sunscreen Face Lotion

این محصول یک ضد آفتاب رنگی کاملا معدنی و بسیار ملایم و سبک برای پوست هست و بعد از استفاده ظاهری کاملا طبیعی و مات برای پوست به وجود میاره.

 

Sun Bum Mineral SPF 30 Tinted Sunscreen Face Lotion

 

4. بهترین ضد آفتاب رنگی از برند Clarins 

نام محصول: Clarins UV Plus Anti-Pollution Sunscreen Multi-Protection Tint SPF 50

بررسی های انجام شده بر روی این ضد آفتاب رنگی از برند کلارینس نشون دادند که استفاده از این ضدآفتاب باعث درخشش پوست میشه و به دلیل عطر و بوی فوق العاده ای که داره میتونه جز انتخابهای خیلی خوب برای استفاده روزمره باشه. شما میتونید با استفاده از این ضد آفتاب رنگی هم از اثرات مضر نور خورشید در امان باشید و هم تیرگیها و لکه های پوستی رو به خوبی پوشش بدید و پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

 

Clarins UV Plus Anti-Pollution Sunscreen Multi-Protection Tint SPF 50

 

حتما بخوانید: طول عمر مفید کرم‌های ضدآفتاب

 

سخن آخر

استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از اصلی ترین کارهایی هست که باید برای مراقبت از پوست در تمام روزهای سال انجام بدید و از این طریق از پوستتون در برابر اشعه های خورشید، پیری، چین و چروک و سایر آسیبها محافظت کنید. بهترین راه برای انتخاب کرم ضد آفتاب این هست که حتما نوع پوست خودتون رو به خوبی بشناسید و بهترین کرم ضد آفتاب متناسب با شرایط پوستیتون تهیه کنید تا مشکلات پوست شما بدتر نشه.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو