ال‌جی به دنبال گسترش برتری خود با اتکا به تکنولوژی پیشرفته تلویزیون

ال‌جی به دنبال گسترش برتری خود با اتکا به تکنولوژی پیشرفته تلویزیون


منبع: فوت و فن

95

1399/10/24

00:24


ال‌جی الکترونیکس با تلویزیون‌های بالارده خود شامل مدل‌های فوق‌العاده تأثیرگذار OLED و QNED Mini LED و NanoCell بار دیگر استاندارد جدیدی را پایه‌گذاری نموده است.

محصولاتی که برنده جایزه CES® ۲۰۲۱ Best of Innovation Award و جوایز متعدد دیگری شده‌اند. سری تلویزیون‌های پرچم‌دار ال‌جی با تکنولوژی و امکانات تازه‌ای همچون پنل OLED جدید، ساختار صفحه جدید LCD پیشرفته که ترکیبی از تکنولوژی رنگ Quantum NanoCell با نور پس‌زمینه mini LED برای بهبود دقت رنگ و دامنه کنتراست بیشتر است، پردازنده هوش مصنوعی ارتقا یافته، سیستم‌عامل webOS بازطراحی شده و همچنین ظاهر خیره‌کننده جدید از درون و بیرون ارتقا یافته‌اند.

OLED evo

OLED evo

تلویزیون‌های OLED سری ۲۰۲۱ ال‌جی نماینده وسیع‌ترین دامنه تلویزیون‌های OLED تا به امروز هستند و مدل‌های مهیج جدید آن در اندازه‌های بزرگ بیشتر بر پایه میراث ارجمند کیفیت تصویر خارق‌العاده این برند تولیدشده‌اند. تازه‌ترین سری G1 ال‌جی از OLED evo بهره می‌برد که گام بعدی در تکامل تکنولوژی تلویزیون OLED است و درخشندگی بیشتر، میزان روشنایی بالاتر و تصاویر قدرتمند با وضوح، شفافیت و واقع‌گرایی فوق‌العاده را به ارمغان آورده است.

OLED evo

هنگامی‌که پای تجربه تماشای خارق‌العاده و نامحدود OLED به میان می‌آید، ال‌جی انتخاب‌هایی بیشتر از گذشته را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. سری استثنائی LG C1 طیف بسیار متنوع اندازه نمایشگر از ۴۸ اینچ موردعلاقه گیمرها تا ۸۳ اینچی را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود همه همسایگان خودشان را برای دورهمی فیلم دیدن دعوت کنند. علاوه بر این Gallery Stand جدید۲ جایگزینی جذاب برای پایه دیواری Gallery Design و مناسب کسانی است که به دنبال انعطاف بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی هستند.

α (Alpha) 9 Gen 4 AI جدیدترین پردازنده هوشمند ال‌جی است که عملکرد جدیدترین مدل‌ تلویزیون‌ OLED ال‌جی سری Z1 و G1 و C1، تلویزیون QNED mini LED ال‌جی سری QNED99 و QNED95 و تلویزیون NanoCell ال‌جی سری NANO99 و NANO95 را بهبود بخشیده است. این پردازنده به کمک یادگیری عمیق توانسته ارتقا رزولوشن تصویر را تقویت نماید تا محتوا با هر کیفیتی، روی نمایشگرهای خود-نورده بزرگ جلوه‌ تصویری عالی و فوق‌العاده‌ای داشته باشد. تازه‌ترین پردازنده ال‌جی از قابلیت AI Picture Pro بهره می‌برد که سوژه‌های درون صحنه همانند چهره‌ها و بدن‌ها۳ را تشخیص داده و باعث ایجاد تمایز بین پس‌زمینه و پیش‌زمینه می‌گردد و هر سوژه را به‌طور مستقل پردازش می‌کند تا تصاویر حالت سه‌بعدی بیشتری به خود بگیرند. پردازنده α۹ Gen 4 باقابلیت تشخیص ژانر و موضوع محتوا با توجه به نور صحنه‌ها و وضعیت نوری در محیط‌های گوناگون تماشای تلویزیون، کیفیت تصویر بهینه‌تری را خلق می‌نماید.

همچنین این پردازنده شامل نسخه جدیدی از AI Sound Pro ال‌جی است که دو قابلیت مهم را به سری ۲۰۲۱ می‌افزاید. میکس صدای فراگیر ۵.۱.۲ مجازی با استفاده از اسپیکرهای داخلی تلویزیون تجربه صوتی فراگیر خارق‌العاده‌ای را عرضه می‌کند و Auto Volume Leveling همواره مراقب است هنگام جابجایی بین کانال‌ها یا اپلیکیشن‌های پخش محتوا، همواره میزان ولوم صدا ثابت و یکسان باقی بماند که راه‌حلی برای مشکل دیرینه تمام تماشاگران تلویزیون است.

جدیدترین تلویزیون‌های OLED ال‌جی به لطف پلتفرم تلویزیون هوشمند ارتقا یافته webOS 6.0 تجربه کاربری بصری استثنائی را رقم می‌زنند. با صفحه اصلی بازطراحی شده و عملکرد و امکانات پیشرفته‌تر، webOS 6.0 دسترسی سریع‌تر به اپلیکیشن‌ها و امکان جستجوی محتوای مشابه ساده‌تر همراه با پیشنهادات اختصاصی بهتر را فراهم نموده است. webOS جدید ال‌جی با همراهی کنترل Magic Remote بهبودیافته که شامل کلید‌های ویژه برای دسترسی به تأمین‌کنندگان محتوای محبوب است، امکان جستجو و کنترل ساده‌تر تلویزیون‌های نسل بعدی ال‌جی و اکوسیستم رو به رشد webOS را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

تلویزیون‌های OLED ال‌جی که توسط مصرف‌کنندگان، متخصصان تکنولوژی و برخی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت فیلم‌سازی به‌عنوان بهترین نمایشگرهای موجود تأییدشده‌اند، همچنان به دنبال بهبود بیش‌ازپیش کیفیت تصویر هستند. با کمک تکنولوژی پیکسل‌های خود-نورده این شرکت، پنل‌های مورداستفاده در مدل‌های ۲۰۲۱ مشکی مطلق را ارائه می‌دهند و وفاداری رنگ ۱۰۰ درصدی آن‌ها توسط موسسه بین‌المللی تست محصول Intertek مورد تأیید قرارگرفته است.۴ تلویزیون‌های ال‌جی علاوه بر رنگ و کنتراست بی‌نظیرشان، با پشتیبانی از Dolby Vision IQ و Dolby Atmos حس فراگیر بیننده را به سطح کاملاً جدیدی ارتقا می‌بخشند.

تلویزیون‌های OLED ال‌جی همچنان به‌عنوان بهترین تلویزیون برای بازی‌های کامپیوتری و کنسولی مشهور هستند. تلویزیون‌های OLED سری ۲۰۲۱ ال‌جی در کنار زمان واکنش یک میلی‌ِثانیه‌ای، تأخیر ورودی پایین و تجهیز با چهار پورت با پشتیبانی از آخرین مشخصات HDMI۵، به قابلیت‌های جدیدی همچون Game Optimizer نیز مجهز شده‌اند. این قابلیت نه‌تنها امکان دسترسی به تمام تنظیمات مرتبط با بازی را به شکل جامع و مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بلکه Game Optimizer در تمام تلویزیون‌های webOS ال‌جی ۲۰۲۱ شامل QNED Mini LED و NanoCell، به‌صورت خودکار بر اساس نوع بازی در حال اجرا، بسته به اینکه بازی تیراندازی اول‌شخص، بازی نقش‌آفرینی یا استراتژی برخط باشد، بهترین تنظیمات تصویر را اعمال می‌کند. برای خلق تجربه نشاط‌آور گیمینگ روی صفحه بزرگ بدون تأخیر یا پرش تصویر، تلویزیون‌های OLED ال‌جی با G-SYNC سازگار بوده، از FreeSync Premium پشتیبانی کرده و قابلیت نرخ تجدید متغیر (VRR) ۶ را نیز در خوددارند، که همه این موارد در بخش Game Optimizer قابل مدیریت هستند.

LG NanoCell

ال‌جی همچنین تعداد تلویزیون‌های سری ۲۰۲۱ با پشتیبانی از HDMI 2.1 را افزایش داده که تمامی آن‌ها از امکاناتی چون کانال بازگشت صوتی پیشرفته (eARC) و حالت تأخیر کم خودکار (ALLM) بهره می‌برند. همچنین تلویزیون QNED90 Mini LED ال‌جی و تلویزیون‌های NanoCell مدل NANO90 و NANO85 با پشتیبانی از نرخ تجدید متغیر (VRR) تجربه برجسته‌ای برای عاشقان گیمینگ خلق می‌کنند.

وقتی صحبت از تولید و ساخت مسئولانه به میان می‌آید، ال‌جی با تلویزیون‌های OLED سابقه خوبی را به ثبت رسانده است. پنل‌های مورداستفاده در مدل‌های ۲۰۲۱ تلویزیون‌های OLED توسط شرکت سوئیسی Societe Generale de Surveillance (SGS) مورد تأیید قرارگرفته‌اند که کمترین تأثیر محیط‌ زیستی را داشته، میزان انتشار آلاینده‌های هوای آن‌ها ناچیز بوده، از مواد خطرناک کمتری در چرخه تولید استفاده نموده و نهایتاً بسیار قابل بازیافت هستند. بر اساس نتایج ارزیابی SGS، پنل‌های تلویزیون OLED ال‌جی در مقایسه با پنل‌های تلویزیون LCD هم‌اندازه، میزان انتشار ترکیبات آلی فرار (VOC) را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهند.

LG OLED

تلویزیون‌های OLED ال‌جی بدون قربانی کردن کیفیت تصویر، بسیار چشم‌نواز هستند. علاوه بر دریافت تأییدیه نور آبی کم از سوی TÜV Rheinland و گواهینامه بدون سوسو از Underwriters Laboratories، تلویزیون‌های OLED ال‌جی صاحب اولین پنل تلویزیون دارای گواهی Eyesafe هستند که نشان‌دهنده میزان پایین انتشار نور آبی و از الزامات صدور گواهی Eyesafe از سوی آژانس آمریکایی استانداردهای سلامت است. در حقیقت آزمون‌ها نشان داده که تلویزیون‌های LG OLED نسبت به پنل‌ تلویزیون LCD هم‌اندازه خودشان ۵۰ درصد نور آبی کمتری منتشر می‌کنند.

تازه‌ترین ساندبارهای ال‌جی که برای همراهی کامل با جدیدترین مدل‌های تلویزیون OLED طراحی‌شده‌اند، نمودی دیگر از رویکرد تولید آگاه به محیط زیست این شرکت هستند. بخش بیرونی این ساندبارها از مواد بازیافتی تولیدشده و همچنین بسته‌بندی آن‌ها به شکلی طراحی‌شده که بدون استفاده از قطعات فوم پلی استایرن منبسط‌شده از دستگاه محافظت کند.

Park Hyoung-sei رئیس شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی می‌گوید: «تعهد ما به ارتقا استانداردهای صنعتی و فراهم نمودن ارزش افزوده برای مصرف‌کنندگانمان به‌وضوح در سری ۲۰۲۱ تلویزیون OLED ال‌جی مشهود است. با استفاده از LG OLED evo که پیشرفته‌ترین تکنولوژی پنل ما تابه‌حال است، جدیدترین تلویزیون‌های OLED ال‌جی بهترین در نوع خود هستند و سطح تازه‌ای از تجربه دیداری را ارائه می‌کنند که به جرات می‌توانیم بگوییم دومی ندارند.»

تمامی مدل‌های تلویزیون ۲۰۲۱ ال‌جی شامل تلویزیون‌های اعلای OLED خود‌-نورده، تلویزیون‌های رده بالای جدید QNED Mini LED و تلویزیون‌های تأثیرگذار NanoCell با نمایشگرهای فوق بزرگ در غرفه مجازی ال‌جی طی نمایشگاه CES 2021 به نمایش درخواهند آمد.

 

# # #

 

  1. ۲۰۲۱ CES Innovation Awards Honorees شامل مدل‌های ۷۷Z1 و ۷۷G1 و ۶۵G1 و ۵۵G1 و ۸۳C1 و ۸۶NANO90P می‌شود.
  2. بهترین عملکرد در مدل‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی سری G1 و C1 و B1 و A1
  3. آنالیز بدن و صورت در تلویزیون‌های ۸K مدل‌های OLED Z1 و ۸K QNED99 و QNED95 و NANO99P و NANO90P ارائه می‌گردد.
  4. آزمون‌های مستقل انجام‌شده توسط Intertek نشان می‌دهد بر اساس متریک اختلاف رنگ CIE dE 2000 برای ۱۲۵ بسته رنگی توزیع‌شده در تمامی حجم رنگ، وفاداری رنگ در نمایشگر ۱۰۰ درصد بوده است. میزان اختلاف رنگ (Delta-E) برای هر یک از ۱۲۵ بسته رنگ کمتر از ۲ بوده است.
  5. به وجود ۴ پورت HDMI 2.1 در مدل‌های Z1 و G1 و C1 اشاره دارد.
  6. NVIDIA G-SYNC Compatible و FreeSync Premium و VRR در سری‌های Z1 و G1 و C1 و B1

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو