در میان شیوع ویروس کرونا نحوه پاک کردن کارت های اعتباری که می توانند یکی از کثیف ترین وسایل در کیف پول شما باشد اینجا مورد بررسی قرار می گیرد. بعلاوه، نکاتی در مورد به حداقل رساندن شیوع ویروس هنگام پرداخت با کارت نیز ذکر می شود.

به گزارش سی ان بی سی، اگر روزانه سطوح بسیار لمس شده مانند تلفن و پیشخوان خود را تمیز می کنید، ممکن است بخواهید کارت های اعتباری را نیز به این فهرست اضافه کنید. در حالی که در دستورالعمل های سی دی سی به طور خاص به ضدعفونی و تمیز کردن کارت های اعتباری اشاره ای نشده که ویروس کرونا می تواند در کارت های اعتباری باقی بماند یا خیر، یک مطالعه اخیر نشان داد ویروس کرونا می تواند دو تا سه روز روی پلاستیک و فولاد ضدزنگ زندگی کند. بیشتر کارت های اعتباری هم از پلاستیک یا فلز ساخته شده اند، بنابراین باید پس از مراجعه به فروشگاه کارت های خود را تمیز و ضدعفونی کنید.

در ادامه نحوه تمیز و ضدعفونی کردن کارت های اعتباری و نکاتی درباره نحوه به حداقل رساندن شیوع ویروس هنگام پرداخت هزینه خرید مورد بررسی قرار گرفته است.

چگونه کارت های اعتباری خود را تمیز کنیم؟

می توانید کارت (های) اعتباری خود را با مواد ضدعفونی کننده یا دستمال مرطوب ضدعفونی کننده تمیز کنید. اگر از پاک کننده مایع استفاده می کنید به جای اینکه آن را به صورت مستقیم روی کارت خود اسپری کنید بهتر است روی حوله کاغذی اسپری کنید و سپس با کمک آن کارت اعتباری خود را تمیز و ضدعفونی کنید. کارت اعتباری خود را به آرامی پاک کنید نیازی نیست روی آن مواد ضدعفونی کننده زیاد یا از مواد ساینده استفاده کنید زیرا تمیزکاری نرم برای کارت های اعتباری قابل تحمل است، اما اگر نیروی بیش از حد هنگام تمیز کردن استفاده کنید این کار می تواند باعث سایش زودرس یا مخدوش شدن کارت شود. اپل کارت سال گذشته با انتشار رهنمودهای ویژه در مورد نحوه تمیز کردن سطح بی نظیر تیتانیوم که در ادامه ذکر شده، بسیار خبرساز شد. این شرکت اعلام کرد برای تمیز کردن کارت از یک پارچه میکروفیبر نرم و کمی مرطوب و بدون پرز به آرامی استفاده کنید. یک پارچه نرم و میکروفیبر را با ایزوپروپیل الکل مرطوب کرده و کارت را با آن به آرامی پاک کنید. (اپل در مورد استفاده از پاک کننده های پنجره یا خانه، هوای فشرده، اسپری های آئروسل، حلال ها، آمونیاک یا مواد ساینده برای تمیز کردن کارت اپل تیتانیوم هشدار می دهد.)

چگونه می توان ویروس ها را هنگام پرداخت با کارت های اعتباری به حداقل رساند

هنگام پرداخت با کارت اعتباری فیزیکی دست های زیادی وجود دارد که می توانند با آن تماس داشته باشند. برای مبتدیان باید گفت شما کارت را لمس می کنید، سپس صندوقدار ممکن است کارت را لمس کند و اگر مشکلی وجود داشته باشد ممکن است یک مدیر وارد عمل شود و به کارت دست بزند، سپس کارت به شما برمی گردد و این چرخه به احتمال زیاد ویروس زیادی را جا به جا می کند. دستان زیادی در این چرخه در ارتباط بودند، درست است؟ و این به همین جا ختم نمی شود ممکن است از شما خواسته شود پایانه پرداخت را لمس یا رسید را امضا کنید، بنابراین روش موثر برای کاهش هر چه بیشتر شیوع ویروس استفاده از کارت های بدون تماس یا کیف پول موبایل است. بیشتر کارت های اعتباری با قابلیت بدون تماس صادر می شوند و اگر کارت قدیمی دارید می توانید کارت بدون تماس درخواست کنید، اما اگر استفاده از این گزینه برای شما در حال حاضر امکان پذیر نیست در صورت امکان خودتان کارت بکشید و اگر تحت هر شرایطی مجبور شدید کارت را به صندوقدار یا شخص دیگری تحویل دهید همان فرآیند ذکر شده در بالا را برای تمیز کردن کارت به کار بندید و حتما به محض رسیدن به خانه دستان خود را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویید.

مترجم: الهه زارعی