راهنمای تحصیل ارزان با بورس تحصیلی در ژاپن ۲۰۲۱

منبع: روزیاتو

116

1399/10/24

00:28


تحصیل در ژاپن در رشته های مختلف از زلزله و انیمیشن گرفته تا مهندسی و پزشکی و علوم انسانی، فرصت های بی شماری را در اختیار مشتاقان تحصیل در این کشور قرار می دهد. ژاپن یکی از قطب های علم و اقتصاد قرن بیست و یکم است و گزینه ممتازی برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های برتر جهان در قاره کهن محسوب می شود.

دانشگاه توکیو این کشور در فهرست ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. بسیاری از دانشگاه های ژاپن چه در حوزه پزشکی و غیر پزشکی، مورد تایید اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران بوده و دانش آموختگان دانشگاه های ژاپن می توانند از فرصت های کارآموزی و استخدام در غول های صنعتی و فناوری این کشور و هم چنین سایر کشورهای پیشرفته استفاده کنند. مهاجرت به ژاپن و اشتغال در شرکت های ژاپنی از طریق تحصیل در این کشور امکان پذیر است.

ژاپن عصر پسا کرونا نیازمند نیروی کاری تخصصی است و حوزه های فناوری اطلاعات و پزشکی و مهندسی، در صدر نیازهای تخصصی بازار کار این کشور است. تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه های ژاپن امکان پذیر است. سفارت ژاپن در تهران، گاها فهرست بورس های تحصیلی دولتی و غیر دولتی که در اختیار دانشجویان ایرانی و بین المللی قرار می دهد را منتشر می کند.

برای تحصیل در ژاپن، الزامی به یادگیری زبان ژاپنی نیست. اما برای ورود به بازار کار این کشور، آشنایی به زبان ژاپنی، شانس شما را برای ورود سریع به بازار کار این کشور تسریع و تسهیل می کند. یکی از راه های تحصیل ارزان در ژاپن، اخذ ادمیشن با بورس تحصیلی است. بورسیه فول فاند کل هزینه های تحصیلی و شهریه دانشگاه را پوشش می دهد. شما بایستی متقاضی واجد شرایط باشید.

یعنی رزومه وتوانایی های اکادمیک و تجربی شما مناسب باشد تا در محدوده انتخاب گروه پذیرش دانشگاه ژاپنی قرار بگیرید. اگر خواهان تحصیل رایگان در شرق آسیا هستید، حتما CV آکادمیک خوب آماده کنید، بیانیه هدف خود بنویسید و مبتنی بر نیازهای دانشگاه مزبور باشد. توصیه نامه تحصیلی از ۳ استاد قبلی بگیرید.

فرصت های استخدامی دانشگاه های ژاپن را در بخش VACANCY بررسی کنید. فرصت های بورسیه متنوع دانشگاه های ژاپن در بخش Scholarship همیشه منتشر می شود.

دانشگاه تویوهاشی مثل دانشگاه توکیو و دانشگاه کیوتو از جمله دانشگاه های ژاپن است که در سال ۲۰۲۱ میلادی، فرصت های بورسیه متنوعی را در اختیار متقاضیان تحصیل در کشور آفتاب تابان قرار داده است. ماهانه بیش از ۱۴۰ هزار ین به دانشجو پرداخت می کند و برای تحصیل ارشد و دکترا می توان روی بورس های این دانشگاه حساب باز کرد. آخرین مهلت شما برای اپلای، معمولا اواسط فوریه یعنی ششم بهمن است.

لینک اپلای بورسیه دانشگاه TUT در این نشانی در دسترس است.

تحصیل در ژاپن

ایندکس سایت TOYOHASHI برای اپلای بورس تحصیلی ۲۰۲۱

مدارک مورد نیاز برای اپلای بورسیه 

  • تکمیل فرم ثبت نام ۲۰۲۱ Japanese Government (MEXT) Scholarship
  • تکمیل فرم انتخاب رشته و استادی پلن  (study plan)
  • تکمیل فرم لیست انتشارات بورسیه (Scholarship’s application  form)
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی همراه ریز نمرات
  • تکمیل فرم عمومی تقاضای بورس
  • چکیده مقاله در صورت وجود
  • توصیه نامه LOR
  • سی وی یا رزومه
  • عکس ۴.۵*۳.۵
  • مدرک زبان انگلیسی
  • عکس صفحه اول پاسپورت

داشتن مدرک آیلتس ۶.۵ از ۹ آکادمیک با مهارت نوشتن حداقل ۷ از ۹ و یا تافل اینترنتی ۹۰ از ۱۲۰ با نمره رایتینگ بالای ۲۵ از ۳۰ می تواند شانس شما را برای ادمیشن با بورس در این دانشگاه ژاپنی افزایش دهد. توجه کنید که تحصیل در دانشگاه های ژاپنی نیازمند اخذ مدرک GRE-GMAT نیست. اما نمرات بالا در این ۲ آزمون، ابزار امتیاز رقابتی برای شما محسوب خواهد شد. اگر چه شرط لازم یا شرط کافی برای اخذ ادمیشن با بورس از دانشگاه های ژاپنی نیست.

ایندکس سایت JASSO ژاپن

فرصت های بورس ژاپن در سال ۲۰۲۱ را در سایت JASSO نیز می توانید دنبال کنید. سایت دولتی ژاپن برای معرفی فرصت های تحصیلی کشور در این آدرس است.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 1 / 5. تعداد رای: 1

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو