کلیه سفرهای مایک پنس و پمپئو لغو شد

منبع: برترین ها

89

1399/10/24

00:33


منابع خبری گزارش دادند که کلیه سفرهای مقام‌های ارشد دولت آمریکا از جمله معاون ریاست جمهوری و وزیر خارجه این کشور به دلیل در پیش بودن مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب لغو شد.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه‌شب به وقت تهران اعلام کرد با توجه به برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری، کلیه مسافرت‌های خارجی کارمندان این وزارتخانه لغو شده است.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به در پیش بودن مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب و انتقال قدرت طی 8 روز آینده، کلیه سفرهای از قبل برنامه ریزی شده کارمندان این وزارتخانه از جمله سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه به «بروکسل» در بلژیک لغو شد.

کلیه سفرهای مایک پنس و پمپئو لغو شد

منابع خبری همچنین گزارش دادندکه سفرهای «مایک پنس» معاون ریاست جمهوری آمریکا نیز به دلیل در پیش بودن مرام تحلیف ریاست جمهوری لغو شد.

مراسم تحلیف بایدن قرار است 20 ژانویه ( یکم بهمن) تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شود.گزارش‌ها حاکیست که اداره پلیس شهر نیویورک، ۲۰۰ نیروی خود را به محل بر‌گزاری مراسم تحلیف بایدن در واشنگتن به منظور کمک به پلیس محلی اعزام خواهد کرد.

منابع آگاه خبر داده‌اند که اداره پلیس نیویورک به منظور کمک به پلیس محلی در مکان بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب در بیستم ژانویه، ۲۰۰ نیروی خود را اعزام خواهد کرد. منابع آگاه در اداره پلیس واشنگتن گفته‌اند که این شهر استقرار ۳۰۰۰ نیروی کمکی از ادارات پلیس سراسر ایالات متحده را خواستار شده تا در مراسم تحلیف بایدن حضور داشته باشند.

این در حالی است که مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری امسال در آمریکا به دلیل محدودیت‌های کرونایی با جمعیت کمتری بر‌گزار خواهد شد و رژه‌ مرسوم هر ساله در خیابان پنسیلوانیا نیز لغو شده و قرار است به صورت «مجازی» بر‌گزار شود. بایدن هم به هواداران خود گفته که برای این منظور به واشنگتن دی‌.سی سفر نکنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو