* مهدی عبدی درخشان: مهدی عبدی انگار پیراهن پرسپولیس را پوشیده تا در مسابقات بزرگ برای این تیم گل بزند. آغاز شهرت این بازیکن از دربی رفت لیگ نوزدهم و آن گل دقیقه نودی بود و بعد در این فاصله او موفق به زدن گل در مسابقات نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا هم شده است. این بار هم عبدی در بازی با استقلال یک نمایش درخشان داشت. او گل زد و غیر از آن به دفعات خط دفاعی آبی‌ها را آزار داد. اغراق نیست اگر عبدی را بهترین بازیکن زمین در بازی عصر دوشنبه بخوانیم.

* سجده شکر وحید امیری: هر دو مهاجم اصلی پرسپولیس شامل عبدی و وحید امیری در لیگ بیستم موفق به گلزنی نشده بودند، اما طلسم هر دو نفر در بازی با استقلال شکست. بعد از عبدی که گل نخست را زد، وحید امیری هم با یک ضربه دقیق و مطمئن گل دوم را به ثمر رساند تا شاید خط حمله سرخ‌ها از این به بعد با فشار کمتر و آرامش بیشتر کار کند. امیری که به‌طور مشخص روزهای پرفشاری را پشت سر گذاشته بود، بعد از گلزنی در دربی سجده شکر به‌جا آورد.

* روزهای بد نوراللهی: در نقطه مقابل اما احمد نوراللهی روزهای بدی را پشت‌سر می‌گذارد. او که ماه‌هاست از شرایط آرمانی دور شده و هر هفته با انتقادات بیشتری مواجه می‌شود، این بار هم دو، سه فرصت عالی گلزنی را از دست داد تا در ساعات بعد از پایان مسابقه سوژه اول شبکه‌های اجتماعی باشد. حساسیت‌ها در مورد نوراللهی مخصوصا از زمانی اوج گرفت که او در فینال لیگ قهرمانان آسیا مرتکب یکی از آن دو پنالتی به سود اولسان هیوندای شد. احمد هنوز نتوانسته شرایط مطلوبش را بازیابی کند.

* سه گل در سه بازی: شوک دقیقه دوم مسابقه دوشنبه را ارسلان مطهری به پرسپولیسی‌ها داد. او که روی اشتباه کمال کامیابی‌نیا صاحب موقعیت گلزنی شده بود بدون تعلل توپ را به سمت دروازه حامد لک شلیک کرد تا از همان ابتدا روشن شود این یک بازی معمولی نیست. مطهری که هنوز یک فصل کامل هم از حضورش در استقلال نگذشته، در سومین دربی موفق به زدن سومین گلش شده و می‌رود تا با ادامه این روند، یک رکورد عجیب و غریب خلق کند.

* باشو منجی شد: مهدی قائدی که در دو فصل اخیر ستاره درخشان استقلالی‌ها بوده، این بار در نقش منجی آبی‌ها ظاهر شد و در شرایطی که نزدیک بود دربی حیثیتی تهران با شکست استقلال به پایان برسد، در آخرین دقیقه کار را به تساوی کشاند. قائدی که در دقیقه چهارم دربی قبلی گلزنی کرده بود، این بار طعم گشودن دروازه پرسپولیس را در دقیقه 93 چشید. جلال حسینی هم که روی خط دروازه جا گرفته بود، چند سانتی‌متر برای مهار توپ کم آورد.

* روز جنجالی آقای قاضی: در نهایت می‌رسیم به آقای رضا کرمانشاهی که به آرزویش رسید و دربی تهران را سوت زد. انصافا مسابقه پرفشار و سنگینی بود. کرمانشاهی سعی کرد عدالت را برقرار کند، اما بازی چند لحظه جنجالی داشت. او در نیمه اول از دادن اخطار به جلال حسینی خودداری کرد. در همین نیمه یک برخورد توپ به‌دست هم در محوطه جریمه پرسپولیس داشتیم که تقریبا هیچ‌کدام از کارشناسان داوری آن را پنالتی ندانسته‌اند. جنجالی‌ترین اتفاق مسابقه اما اوایل نیمه دوم رخ داد؛ جایی که مهدی عبدی در آستانه تک به تک شدن با دروازه‌بان استقلال از سوی عارف غلامی سرنگون شد. کرمانشاهی در حالی به خاطر این خطا به غلامی اخطار داد که گروهی از کارشناسان داوری اخراج مدافع استقلال را تصمیم درست‌تری می‌دانند.