طرز پنیر سوخاری

طرز تهیه پنیر سوخاری پنیر موزارلا سوخاری ساده پنیر کممبر سوخاری چوبی xvc jidi  kdv s ohvd

پنیر سوخاری یکی از انواع غذاهای سوخاری پر طرفدار و بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. از پنیر سوخاری علاوه بر اینکه می توانیم به عنوان یک وعده ساده مانند شام و ناهار استفاده کنیمف می توانیم به عنوان یک پیش غذای خوشمزه خوشمزه و مجلسی نیز استفاده کنیم. اگر عاشق غذاهایی سوخاری باشید حتما با بشقاب سوخاری که فست فودها ارائه می دهند آشنایی دارید، در این نوع بشقاب ها از انواع غذاهای سوخاری استفاده می شود. در صورت تمایل می توانید پنیر سوخاری را در کنار غذاهای مانند مرغ سوخاری به عنوان دورچین هم استفاده کنید،  برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنیر سوخاری
پنیر کمبر یا موزارلا۱ بسته
تخم مرغ۲ عدد
آرد سوخاری۱ لیوان
آویشن۱ قاشق چایخوری
روغن مخصوص سرخ کردنیبه مقدار کافی

دستور پخت پنیر سوخاری

مرحله اول

برای تهیه پنیر سوخاری خوشمزه ابتدا پنیر را از داخل بسته بندی بیرون می آوریم وروی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت عمودی با عرض ۱/۵ سانتیمتر برش می زنیم. به سلیقه خود می توانیم پنیر را به صورت مربع یا مستطیلی برش بزنیم.

مرحله دوم

در این مرحله داخل قابلمه ای که راحت طول پنیرها داخل آن قرار بگیرد روغن سرخ کردنی به صورت شناور در حدود ۱/۵ سانتیمتر می ریزیم و قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم تا به مرور زمان روغن داغ شود.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را داخل کاسه ای می شکنیم و با چنکال می زنیم تا از لختگی خارج شود و کاسه را کنار دستمان قرار می دهیم. آرد سوخاری را نیز داخل کاسه ای می ریزیم و آویشن را به آن اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس کنار کاسه تخم مرغ قرار می دهیم. در ادامه پنیرها را ابتدا داخل روغن می کنیم تا کاملا آغشته به آن شود و بعد داخل مخلوط آرد سوخاری قرار می دهیم و می غلتانیم و مجددا داخل تخم مرغ و بعد در آرد سوخاری قرار می دهیم.

مرحله پنجم

این کار را برای هر تکه پنیر ۳ الی ۴ مرتبه انجام می دهیم و بعد پنیرهای آماده شده را داخل سینی قرار می دهیم. مطمئن می شویم که روغن به طور کامل داغ شده است، سپس دو تکه از پنیرها را داخل روغن قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس با همان حرارت کم می گذاریم تا سرخ شود. با انبر پنیرها را داخل روغن جا به جا می کنیم تا همه اطراف پنیر سرخ شود. پس از اینکه پنیرها سرخ شدن داخل توری می گذاریم تا روغن اضافه آن ها خارج شود.

مرحله هفتم

به همین صورت تمام پنیرها را درون روغن می اندازیم و سرخ می کنیم. در صورتی که توری فلزی نداشتیم از دستمال حوله ای برای گرفتن روغن پنیرها استفاده می کنیم. در پایان پنیر سوخاری را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.