طرز تهیه ماهیچه پسران کریم

طرز تهیه ماهیچه گوساله مجلسی به روش شاندیز دونفره به روش پسران کریم نی نی سایت چلو گوشت پسران کریم  حاج حسن

ماهیچه از غذاهای خوشمزه و بسیار محبوب ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه دارای نکات زیادی است که اگر این نکات رعایت شوند در پایان یک غذای لذیذ و بسیار خوشمزه خواهیم داشت. یکی از معروف ترین روش های تهیه ماهیچه روش رستوران پسران کریم است که به خاطر اینکه ماهیچه را خیلی خوشمزه و خاص درست می کنند در تمام شهرهای ایران شناخته شده می باشند. در دستور تهیه پسران کریم از پیاز و سیر به مقدار زیاد استفاده می شود، اما در پایان پخت غذا اصلا طعم و بوی سیر را حس نخواهید کرد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ماهیچه گوسفندی۲ عدد
پیاز۶ عدد متوسط
سیر۴ حبه
بوته سیر۲ عدد
زعفران دم کرده غلیظ½ فنجان
زردچوبه۱ قاشق چایخوری پُر
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
چوب دارچین۱ تکه
نمک۱ قاشق چایخوری پُر

دستور پخت ماهیچه پسران کریم

مرحله اول

برای تهیه ماهیچه به روش پسران کریم ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم و یکی یکی آن ها را از وسط نصف می کنیم و و روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۴ عدد سیر را پوست می گیریم و می شوییم و ورقه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم.قابلمه ای که ماهیچه را داخل آن قصد داریم تهیه کنیم را روی حرارت ملایم می گذاریم و پیازهای خلالی شده را داخل آن می ریزیم.

مرحله سوم

سپس یک تفت می دهیم و ماهیچه ها را روی پیازها قرار می دهیم و سیرهای ورقه ای را روی ماهیچه ها می چینیم و همین طور بوته های سیر را تمیز می شوییم و همان طور با پوست روی ماهیچه ها می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله چوب دارچین را به همراه فلفل قرمز و فلفل سیاه، زردچوبه روی مواد می ریزیم و ۳ لیوان آب ولرم روی ماهیچه ها می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را بسیار ملایم روی به کم می کنیم.

مرحله پنجم

سپس اجازه می دهیم تا به مدت ۳ ساعت گوشت ها کاملا مغز پخت شود. در ادامه بعد از گذشت زمان اشاره شده در پاراگراف بالا،به ماهیچه ها سر می زنیم و زعفران دم کرده را به همراه نمک اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا ۲۰ دقیقه دیگر زمان می دهیم تا ماهیچه ها عطر زعفران را جذب خود کنند.بعد از پخت ماهیچه را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با کمی زرشک روی آن را زیباتر می کنیم و با انواع چلو مخصوصا باقالی پلو نوش جان کنید.