حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: در ۲۶ دی ماه سال ۵۷ شاهد فرار آن مزدور بودیم که نمادی برای رسوایی استبداد و استعمار خاجی در ایران بود. امروز هم با یک پدیده کم نظیری در سقوط یک مستبد در آمریکا مواجه هستیم.

روحانی گفت: در آمریکا یک سقوطی را همراه با سرافکندگی و رسوایی از سوی کاخ سفید می‌بینیم و این نشانه این است که در دنیا قلدرمآبی، نژادپرستی و زیر پار گذاشتن قانون پایان خوبی نخواهد داشت.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

* در طول سه سال گذشته مردم صبور ما در برابر این تروریسم تاریخی مقاومت کردند و علیرغم اینکه آنها می‌خواستند سه ماهه نظام را سرنگون کنند خودشان سرنگون شدند. این روزها شاهد پایان یک دولت نیستیم بلکه شاهد شکست سیاست فشار حداکثری هستیم.

* حیات سیاسی این افراد در امریکا تا همیشه تمام شده است. در کنار آن رئیس‌جمهور یک وزیر خارجه سفیه و یک مشاور امنیت ملی نادان هم قرار داشت. خود رئیس جمهور هم دارای یک تفکر تاجرمآبانه و قماربازانه بود.

* امروز روز شکست سیاست تروریسم اقتصادی است که می‌خواستند زندگی مردم را به هم بریزند.

* امروز در پایان این سه سال جنگ،خشونت و اقدامات تروریستی در کشور در پایان سال ۹۹ علی رغم همه فشارها شاهد یک حرکت و ثبات در اقتصاد کشور هستیم و انتظارات تورمی امروز شرایط دیگری پیدا کرد و مردم افق روشن‌تری را در پیش چشم خود می بینند.

* وضعیت رشد اقتصادی ما تغییر کرده است، در سال ۹۹ با همه فشارها و ویروس کرونا اقتصاد مثبت در ۶ ماهه بودیم و در پایان شش ماهه دوم هم همه علائم به ما می‌گوید اقتصاد با نفت و اقتصاد بی نفت مثبت خواهد بود.

* امروز شاهد رشد ۶ و نیم درصدی در بخش صنعت هستیم و این نشان می‌دهد جهش و رونق تولید چیزی است که در جامعه خودمان وجود دارد.

* در صنعت ساختمان که شاهد یک رکود بودیم امروز شاهد یک حرکت مناسب در ساختمان‌های مناطق شهری با رشد ۴.۲ درصد هستیم؛ وقتی مسکن حرکت می‌کند پیشران حرکت در بسیاری از مشاغل و صنایع است و می‌توانیم شاهد روند خوبی باشیم.

*{ با اشاره به اینکه در تجارت کشور هم شاهد رشد و حتی در ماه های اخیر شاهد رشد در صادرات هستیم}:  همه این حقایق این واقعیت را به ما می‌گوید نه تنها سیاست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی آمریکا با شکست قطعی و حتمی مواجه است که طراحان این سیاست هم در حال سرنگونی هستند.نه تنها دولت این سیاست تمام شده است بلکه حیات سیاسی آنان هم برای همیشه به پایان رسیده است.

ادامه دارد ...