چگونه فرش خود را بدون جارو برقی کشیدن تمیز کنیم؟

چگونه فرش خود را بدون جارو برقی کشیدن تمیز کنیم؟


منبع: گهر

118

1399/10/24

15:27


معمولا ساده ترین ابزار برای تمیز کردن فرش جارو برقی است، اما آیا دنبال روش دیگری نیستید؟ شاید بچه ها از صدای آن متنفر باشند یا این که خودتان بخواهید در مصرف برق صرفه جویی کرده و کمی پس انداز کنید. یا شاید هم در حال حاضر جارو برقی نداشته باشید.

چگونه فرش خود را بدون جاروبرقی کشیدن تمیز کنیم؟

چگونه فرش خود را بدون جارو برقی کشیدن تمیز کنیم؟, جدید 99 -گهر

هر دلیلی که داشته باشد، خبر خوب این است؛ استفاده از جاروبرقی تنها راه تمیز کردن فرش نیست. برای تمیز کردن گرد و خاک کفش، حیوانات خانگی، و دیگر گرد و خاک های موجود روی فرش، روش های مختلفی وجود دارد.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت قالیشویی را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک قالیشویی در تهران باشید می‌توانید درخواست قالیشویی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید.

از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

بیایید شروع کنیم و بفهمیم بدون استفاده از جارو برقی، با چه روش هایی می توان فرش خود را تمیز کرد. روش های مختلف تمیزکاری بدون جاروبرقی را در این بخش برایتان لیست کرده ایم.

چگونه فرش خود را بدون جارو برقی کشیدن تمیز کنیم؟, جدید 99 -گهر

استفاده از جارو و خاک انداز

قبل از محبوب شدن جارو برقی مردم از چه چیزی استفاده می کردند؟ خب، افراد زیادی از جارو و خاک انداز استفاده می کردند. ممکن است این روش قدیمی به نظر برسد، اما راهکاری تاثیرگذار برای از بین بردن گرد و خاک می باشد.

بهترین روش آن است که از یک سمت جارو بکشید و گرد و خاک را در گوشه ای جمع نمایید. با این کار راحت تر می توانید گرد و خاک را درون خاک انداز جمع نمایید. ضربات کوتاه در خط مستقیم موثر می باشد.

با این روش تمیز کاری، باید برخی قسمت ها را پاک کنید. جارو یا برس دارای موی طبیعی بسیار موثر است. آنها برای جدا کردن گرد و خاک بهتر هستند.

برس پالمیرا زبر بوده و به خارج کردن گرده ها و خرده های داخل تار و پود فرش کمک می کند. با این وجود، برومکام به دلیل انعطاف پذیری محبوب تر می باشد.

برومکام از گیاهان خاصی به نام سورگوم دورنگ ساخته می شود، که می تواند گرد و غبار و کثیفی را از روی فرشتان جذب نماید.

بهتر است از برس های دارای موی اسب و پروپیلن استفاده نکنید چرا که آن ها نرم بوده و تمیزکاری را سخت خواهند کرد.

جاروی فرش

جاروی فرش گزینه بعدی است، که جایگزینی بی صدا برای جاروبرقی می باشد. خانواده های دارای کودک و حیوانات خانگی به بی صدا بودن این دستگاه علاقه دارند.

همچنین این دستگاه به هیچ گونه برقی نیاز ندارد و در مرکز خود دارای برس و غلتک می باشد. بنابراین، وقتی جاروب را در طول فرش حرکت می دهید، برس آن تمام گرد و خاک را به دام می اندازد. سپس، تنها کاری که باید بکنید این است که زباله دان را در سطل آشغال خالی نمایید.

استفاده از جاروی فرش ساده است، هیچ دکمه یا تنظیماتی برای آن وجود ندارد. این دستگاه طوری طراحی شده تا وزن کمی داشته باشد، بنابراین مناسب افراد مبتلا به کمردرد می باشد. این دستگاه بسته به مدلی که دارد می تواند ۴ تا ۹ پوند وزن داشته باشد.

ممکن است بخواهید برای تمیزکاری سریع و روزانه خود از این دستگاه استفاده کنید. شاید بهترین راه برای تمیزکاری عمقی نباشد، اما روش خوبی برای تمیزکاری خشک است.

چگونه فرش خود را بدون جارو برقی کشیدن تمیز کنیم؟, جدید 99 -گهر

چسب کاغذی

ممکن است فکر کنید، چسب کاغذی، واقعا؟ چسب چطور می تواند فرشم را تمیز کند؟ این روش را با دقت دنبال کنید.

اگر در هنگام تمیز کاری، مو یا کرک حیوانات خانگی روی فرش مشاهده کردید، چسب کاغذی می تواند آن را از بین ببرد. میزان کم چسبناک بودن آن به راحتی می تواند موهایی که نمی توانید با دست جدا کنید را به خود بگیرد.

کافیست کمی چسب کاغذ را به فرش خود بزنید. سپس برای جدا کردن مو و کرک آن را جدا کنید. حتی ممکن است گرد و غبار را نیز به خود بگیرد.

البته این روش برای تمیز کردن بخش بزرگی از خانه مناسب نیست. اما راه ساده ای برای تمیزکاری نقطه ای می باشد.

بهتر است چسب کاغذی را برای مدت طولانی روی فرش قرار ندهید چرا که ممکن است چسب آن روی فرش باقی بماند.

شستشوی فرش

برای تمیزکاری عمیق بهتر است یک سطل و فرچه جور کنید. این کار کمک می کند گرد و خاک را از فرش جدا کرده و به آن تازگی ببخشید. همچنین ممکن است به کشتن باکتری های موجود در بافت فرش و از بین بردن بوها نیز کمک کند.

اغلب می توانید تمیزکننده های مخصوص فرش را در فروشگاه ها پیدا کنید. اما نیازی نیست همیشه از مواد شیمیایی قوی استفاده نمایید چرا که استفاده از آن ها در دراز مدت می تواند به بافت فرش آسیب برساند.

در عوض، می توانید از پودری متوسط استفاده کرده و یا حتی با استفاده از مواد ساده مانند سرکه یک تمیز کننده خانگی بسازید.

این ماده ساده حاوی چیزی حدود پنج درصد اسید استیک می باشد، که می تواند جرم ها را از بین ببرد. سرکه ساختار سلولی باکتری را از بین برده و در برابر باکتری هایی مانند ایی کویل، از خانواده تان محافظت می کند. اما، اطمینان حاصل کنید قبل از استفاده، آن را به خوبی در آب حل نمایید.

پیشنهاد می دهیم یک چهارم فنجان سرکه سفید را در یک سطل آب گرم حل کنید. اما آب نباید بیش از حد داغ باشد، چرا که داغ بودن بیش از حد آب می تواند به فرش آسیب برساند.

همچنین، اگر فرشتان از جنس پشم، ابریشم یا الیاف طبیعی است، پیشنهاد می شود از سرکه استفاده نکنید، چرا که ممکن است این ماده به فرشتان آسیب برساند.

حال زمان آن رسیده که از دستان خود کار بکشید و فرش را فرچه بکشید. فرچه را به اندازه مناسب به محلول خانگی تان آغشته کنید. فرچه را بیش از حد خیس نکنید چرا که خشک شدن آن زمان زیادی صرف می کند.

چگونه فرش خود را بدون جارو برقی کشیدن تمیز کنیم؟, جدید 99 -گهر

همیشه قبل از قدم گذاشتن روی فرش، مقداری به آن زمان دهید تا خشک شود. آخرین چیزی که می خواهید این است که فرش را گِلی کنید.

ممکن است اتاق بوی سرکه بگیرد، که خب از بوهای دیگر بهتر است. خوشبختانه، وقتی فرش خشک شود، این بو نیز از بین می رود. به علاوه، اگر بوی سرکه باعث می شود اذیت شوید، همیشه می توانید پنجره ها را باز کنید.

نکاتی برای از بین بردن لکه ها

اگر روی فرش خود نوشیدنی یا هر گونه مایعات دیگری ریختید، نیازی نیست بترسید. برای این موضوع اضطراری پیشنهاد می کنیم از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین ارزان بوده و می تواند برخی لکه ها و حتی بوها را از بین ببرد.

۱ – مقداری جوش شیرین روی بخش مورد نظر ریخته و روی آن آب اسپری نمایید. اجازه دهید چند ساعت باقی بماند. سپس با برس آن را تمیز کنید.

۲ – اگر لکه تازه است، آن را خشک کرده و سپس جوش شیرین را روی آن بریزید. لکه را نمالید چرا که این کار آن را بزرگتر می کند.

جاروی بخار

استفاده از جاروی بخار یکی از گزینه های مورد علاقه ما برای تمیز کردن فرش می باشد. راهی عالی برای تمیز کردن عمقی فرش، خصوصا اگر کودک و حیوان خانگی داشته باشید.

جاروی بخار تنها از آب استفاده می کند و به دیگر مواد شیمیایی نیازی ندارد. بنابراین، سمی نبوده و برای همه بی خطر می باشد.

بخار می تواند عوامل بیماری زا و جرم ها را در عرض پنج ثانیه از بین ببرد. موادی نظیر متیسیلین، که در برابر  استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم است و وانکومایسین که در برابر انتروکوک فیسالیس مقاوم می باشد.

این دستگاه می تواند با گرمای بخار می تواند کرم های خاکی را نیز از بین ببرد. همچنین می توانید برای از بین بردن مگس های کوچک و بزرگ و تخم هایشان روی این دستگاه حساب کنید.

البته، از آنجایی که دمای آب بالا بوده و به حدود ۵۵ درجه سلسیوس می رسد، ممکن است تماس مستقیم به فرش آسیب برساند. ممکن است بهتر باد یک گلایدر دستی برای جاروی بخار خود تهیه کنید.

گلایدر یک وسیله پلاستیکی است که می توانید به سر جارو وصل کنید تا بخار به طور ایمن خارج شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو