عدم توازن زمانی و مکانی گردشگران چالش بشمار می آید

منبع: همگردی

88

1399/10/24

15:31


ایسنا/ براساس سخنان رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عدم توازن زمانی و مکانی گردشگران چالش بشمار می آید.

داستان چیست؟

حجت الله عباسیان اظهار کرد: چالش هایی که الان یا در آینده می توانیم شاهد آن باشیم، ساخت وسازها در مناطق گردشگری برای ارائه خدمات است.

وی ادامه داد: هر جاذبه ای تعداد محدودی گردشگر می تواند بپذیرد یعنی یک ظرفیت مشخص دارد که هم گردشگر احساس بهتری داشته و هم اینکه از نظر فیزیکی و فرهنگی-اجتماعی لطمه ای به جامعه محلی وارد نمی شود.

عباسیان با اشاره به عدم توازن مکانی و زمانی گردشگران استان تصریح کرد: متاسفانه این شرایط برخی مواقع در بحث پذیرش، اسکان، تصادفات، آلودگی و غیره چالش هایی ایجاد می کند.

این دانشجوی دکتری گردشگری افزود: ما این وضعیت را بجران می دانیم چون که نمی توانیم پیک گردشگران را از لحاظ زمانی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به بحث مکانی گردشگران نیز گفت: در چندین جاذبه استان مثل آبشارها، دریاچه گهر، دره شیرز و چند نمونه دیگر تعداد گردشگران زیاد است اما در شهرستان های رومشکان، دلفان و تا حدودی ازنا، الیگودرز و دورود هنوز گردشگران به مقدار قابل توجه و مدنظر ما نرسیده است.

عباسیان تاکید کرد: عدم کنترل گردشگران در زمان پیک سفر که گاها به همراه تورهای مجاز یا غیرمجاز می آیند، مشکلاتی بدنبال دارد و باید سعی کنیم تا حد امکان این شرایط را مدیریت کنیم.

عدم توازن زمانی و مکانی گردشگران چالش بشمار می آید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو