براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، میانگین  کیفیت هوای تهران در ساعت ۱۱ ، ۱۷۴ و آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون بود و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت. متوسط ۲۴ ساعته کیفیت هوا در  ایستگاه‌ سوهانک منطقه۱ (۲۱۴)  در شرایط بسیار ناسالم بود.

این گزارش می افزاید: براساس هشدار شماره ۱۵ اداره کل هواشناسی استان تهران در تاریخ ۲۲ دی مبنی بر تداوم پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها تا روز جمعه ( ۲۶ دی) احتمال ورود به شرایط بسیار ناسالم برای همه گروه‌ها طی روزهای آتی وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، بنابر اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای تهران، توصیه می شود: شهروندان از تردد غیرضروری پرهیز کنند و از انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی در فضای باز جدا خودداری به عمل آورند.

به گزارش ایسنا در نسخه اولیه اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران «احتمال ورود هوای تهران به شرایط خطرناک»  ذکر شده بود اما پس از ارسال خبر، روابط عمومی محیط زیست تهران به نقل از معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران خواستار تغییر عبارت «شرایط خطرناک» به شرایط «بسیار ناسالم برای همه » شد.