آیا استفاده از سنگ پا برای پا مضر هست؟

منبع: همگردی

89

1399/10/24

22:32


مجله پزشکی دکتر سلام/در یک کلام نه، در اکثر قریب به اتفاق شرایط مضر نیست. قرن ها است که از سنگ پا به عنوان ساینده طبیعی استفاده می شود، اما بسیاری تصور می کنند استفاده از سنگ پا برای پاها مضر باشد! مطمئن باشید استفاده صحیح از آن انواع مزایا را برای شما به ارمغان می آورد ممکن است کمی دقت و تمرین لازم باشد، اما در طولانی مدت کاملا ارزش استفاده را دارد.

به گزارش مامز، اول از همه افراد مبتلا به دیابت، پوست نازک، گردش خون ضعیف، بی حسی در پاها و داروهای رقیق کننده خون نباید از سنگ پا استفاده کنند. دیابت اغلب روی پا تاثیر می گذارد، بنابراین اگر نگران این مسئله هستید باید مراقبت ویژه ای داشته باشید و از سنگ پا استفاده نکنید. البته در مورد افراد مبتلا به دیابت مطالب ضد و نقیضی وجود دارد زیرا برخی بر این باورند افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می برند اگر به صورت روزانه به مدت 10 دقیقه سنگ پا بزنند، انسولین خونشان تنظیم می شود، همچنین این عمل باعث چربی سوزی بیشتر و تناسب اندام خواهد شد.

در بیماران مبتلا به دیابت در نیمه تحتانی بدن پا ها خون رسانی به طرز صحیح انجام نمی شود و ممکن است که فرد دچار مشکلاتی مانند ترک کف پا شوند در واقع استفاده از سنگ پا باعث بهبود سیستم خون رسانی شده و به این روش به دیابتی ها کمک می کند، بنابراین بهتر است برای تصمیم گیری با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

سنگ پا می تواند باعث بریدگی پوست نازک شود، همچنین در برخی شرایط دیگر مانند بیماری پسوریازیس استفاده از سنگ پا می تواند موجب تشدید بیماری شود، بنابراین توصیه می شود افراد قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنند.

استفاده نادرست از سنگ پا و فشار بیش از حد روی پاها ممکن است خطرناک باشد، بنابراین خیلی راحت اسکراب بزنید و در طولانی مدت ریتم خود را افزایش دهید. همیشه ابتدا پا را در آب گرم و صابون خیس کنید تا مجبور نشوید اینقدر از فشار استفاده کنید.

مشکل دیگر سنگ پاها این است که اگر به درستی از آنها مراقبت نشود محل تولید باکتری ها می شوند. اطمینان حاصل کنید سنگ پای خود را بین فواصل استفاده بشویید و خشک کنید آن را به محلول ضد باکتری آغشته کرده و به طور مرتب آن را عوض کنید.

اگر از سنگ پا به درستی مراقبت کنید می توان چند ماه از آن استفاده کنید این ماده کاملا طبیعی بسیار مقاوم، پایدار، سازگار با محیط زیست و برای درمان پا موثر است.

در صورت استفاده صحیح از سنگ پا مضر نیست

قبل از استفاده از سنگ پا ابتدا پاها را در آب گرم نه داغ خیس کنید. در حالت ایده آل، ده دقیقه پاها را در آب قرار دهید با این کار پوست نرم می شود. نرم شدن پاها و افزایش سرعت عمل شما بدون ایجاد فشار و آسیب روی پاها با خیس کردن پاها از قبل راحت تر می شود.

از یک حرکت شستشوی محکم اما آرام استفاده کنید خیلی سفت سنگ پا را روی پاها نکشید. به یاد داشته باشید برای تجربه بهتر اسکراب را برای مدت طولانی تری انجام دهید. اگر احساس درد یا ناراحتی کردید یا خونریزی داشت بلافاصله سنگ پا کشیدن را متوقف کنید. برای مناطق ضخیم تر از پوست خشک همیشه وقت بیشتری اختصاص دهید و آن را طی چندین جلسه سنگ پا بکشید زیرا تدریجی سنگ پا کشیدن باعث نرمی پوست می شود.

بعد از استفاده سنگ پا را به طور کامل خشک کنید این کار از تجمع باکتری ها داخل حفره های آن جلوگیری می کند. توجه داشته باشید سنگ پا را در جایی غیر از سرویس بهداشتی مرطوب نگه دارید.

هر یک تا سه ماه یک بار سنگ پا را عوض کنید

سنگ پاها برای از بین بردن پوست خشن، مرده و سفت پا بسیار عالی هستند و انجام آن آسان است به شرطی که برای انجام درست آن وقت بگذارید.

از دیگر فواید استفاده از سنگ پا می توان به برطرف کردن خستگی و کوفتگی پا اشاره کرد، همچنین برای برخی از انواع سردرد و اغلب بیماری های مغزی مفید است به دلیل اینکه ماده را از قسمت های بالا تر به سمت قسمت های پایین بدن می کشاند. اگر می خواهید پاهای زیبایی داشته باشید توصیه می شود حداقل دو مرتبه در هفته از سنگ پا استفاده کنید البته بهتر است این کار شب ها انجام شود تا بعد از سنگ پا کشیدن پوست پا بتواند استراحت کند.

آیا استفاده از سنگ پا برای پا مضر هست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو