جاذبه های دیدنی خوانسار ، اصفهان | Khansar

جاذبه های دیدنی خوانسار ، اصفهان | Khansar


منبع: تاپ تراول

144

1399/11/2

22:52


لیدوما تریپ

جاهای دیدنی خوانسار

خوانسار در ۱۵۰ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده و با اینکه زیاد از کویر دور نیست ولی یکی از خوش آب و هواترین‌هاست. این شهر توریستی زیبا دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است و یکی از مکان های دیدنی خوانسار شامل طبیعت لاله زارهای آن است که دارای مناظری بی نظیر و تماشایی است. شهر خوانسار در فصل بهار دارای دیدنی های بسیار جذاب است طبیعت این شهر در فصل بهار به حدی جذاب است که گردشگران این فصل را برای تفریحات و گشت و گزار خود انتخاب می کنند.در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با مکانهای دیدنی خوانسار بیشتر آشنا شوید.



ناحیه حفاظت شده ی گلستان کوه

در این دشت که به نام” دشت اشک مریم”  نیز مشهور می باشد، شاهد یکی از کمیاب ترین گونه های لاله می باشیم. از دلایل نام گذاری این دشت به “دشت اشک مریم” افسانه ای بوده است که در بخشی از آن آمده استکه این گل شاهد مرگ سیاوش به دست گرسیوز بوده است و بعد از آن این گل در فراق این غم اشک می ریزد. این نوع لاله واژگون به رنگ سرخ مایل به بنفش می باشد و زمان گلدهی آن چهل یا شصت روز بعد از عید می باشد .این گل در مواجه شدن با باد تغییر رنگ می دهد. لاله واژگون، دارای خواص دارویی نیز می باشد که از پیاز آن برای درمان درد های روماتیسمی،کبدی و مفصلی استفاده می شود. در ناحیه علاوه بر لاله های واژگون منحصرالبفردش از طبیعت بکر،دشت سرسبز و چشمه های پر آب نیز بهره مند می باشد.

جاهای دیدنی خوانسار

خانه ابهری

خانه تاریخی ابهری ‌ها در خوانسار، یکی دیگر از دیدنی های خوانسار است. این خانه یکی از یادگارهای دوره قاجار است که به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته است. معماری این خانه، گچبری و نقاشی‌های موجود در آن به خوبی معرف سبک معماری قاجار است. می‌توان در خانه‌ای به جا مانده از روزگار گذشته قدم زد، در جایی که انگار زمان متوقف شده است.

جاهای دیدنی خوانسار

خانه حبیبی ها خوانسار

خانه حبیبی ها یکی از خانه های تاریخی خوانسار است که از گذشته ای پر افتخار خبر می دهد. این خانه دلپذیر با سر در باشکوه و معماری بسیار زیبا و کم نظیرش ، توجه هر بیننده یا صاحب ذوق و هنری را به خود جلب می کند .

جاهای دیدنی خوانسار

مقبره بابا پیر ترک

این آرامگاه که به آرامگاه شیخ اباعدنان معروف است از جمله جاذبه ها تاریخی و توریستی در خوانسار است که از دوران صفویه باقی مانده است. و قدمت آن به قرن ۸ باز می گردد و آرامگاه ۶ نفر از عارفان این دوران است.

جاهای دیدنی خوانسار

مسجد جامع خوانسار

مسجد جامع خوانسار از جاذبه هایی است که در جنوب شرقی این منطقه قرار دارد بنای این مسجد نیز در دوران صفویه ساخته شده است.

جاهای دیدنی خوانسار

تپه آریایی ها

تپه آریایی‌ها، در روستای رحمت‌آباد در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال‌شرق خوانسار قرار گرفته است. این تپه از زمان آریایی‌ها به یادگار مانده است و قدمتی حدودا ۸ هزار ساله دارد. گفته می‌شود که این تپه محل زندگی اقوام پیشین بوده است. در گذشته، غارهایی در دل این تپه تاریخی قرار داشته است که از زیر تپه به هم متصل می‌شدند و انسان‌‌ها در آن‌ها زندگی می‌کردند.

هنوز هم آثاری از درهای سنگی آن‌ها در این تپه دیده می‌شود. ساختمان‌های خشتی که در چند طبقه بالای غارها از دامنه تا قله بنا شده‌اند، شکل خاصی به تپه داده‌اند و آن را خاص و منحصربه‌فرد کرده‌اند.

جاهای دیدنی خوانسار

پارک جنگلی خوانسار

پارک جنگلی خوانسار یکی از جاذبه‌های گردشگری خوانسار است که در حدود ۱۵هکتار وسعت دارد. با وجود چشمه‌های فراوانی مثل چشمه مرزنجوش، چشمه پیر و چشمه شترخون طبیعت و لطافت پارک در تمام فصل‌ها دلچسب و زیباست. داخل پارک محل‌هایی برای استراحت و پیک‌نیک گردشگران در نظر گرفته شده است. پارک جنگلی خوانسار به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری برگزیده شده است.

جاهای دیدنی خوانسار

روستای دره بید

این روستا را می‌توان منطقه ییلاقی خوانسار دانست. به همین دلیل همیشه آب و هوایی عالی و با کیفیت دارد. همچنین تمدنی باستانی در این منطقه وجود داشته است. از این رو باید انتظار دیدن آثار باستانی مختلف را نیز داشته باشید. یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین آثار باستانی این روستا، قلعه‌ای زیبا است که برخی اعتقاد دارند قدمت آن به دوران شاه عباس باز می‌گردد. بعضی از تاریخ نگاران چنین ذکر کرده‌اند که خوانین تبعید شده به اینجا، در همین قلعه زندگی می‌کردند.

جاهای دیدنی خوانسار

غار دامنه

غار دامنه در جاده خوانسار به اصفهان، در ناحیه‌ای به نام «دامنه» در یک دره قرار گرفته است. این غار حدودا ۳۵ متر طول دارد و درون آن خشک است.

کوچه باغ های خوانسار

خوانسار نماد کامل یک باغ‌شهر در ایران است. این شهر پر از کوچه باغ‌هایی است که می‌توان در آن‌ها قدم زد. کوچه باغ‌های رویایی خوانسار که با دیوارهای خشتی و درختان سر به فلک کشیده که ارتفاع آن‌ها چندین برابر دیوارها مزین شده‌اند، در این شهر باصفا و دیدنی جا خوش کرده‌اند. گشت و گذار و قدم زدن در محله‌هایی با کوچه‌باغ‌های کاه گلی مانند «صفائیه»، «چشمه آخوند»، «محله دوراه»، «محله بالا»، «مالگاه»، «پایتخت» بسیار لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی است.

جاهای دیدنی خوانسار

جاهای دیدنی خوانسار

بقعه امامزاده سید احمد خوانسار

بقعه «امامزاده جلیل القدر سید احمد سید محمد بن امام علی النقی»، معروف به «شاهزاده احمد»، یکی از مکان های زیارتی پرطرفدار در خوانسار است که در جنوب شهر در جوار رودخانه اصلی در خیابان «آیت الله خوانساری» جا خوش کرده است.

جاهای دیدنی خوانسار

جاهای دیدنی خوانسار


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو