برای سرفه چی خوبه درمان خانگی سرفه چیست؟

منبع: مینویسم

97

1399/11/2

22:58


برای سرفه چی خوبه درمان خانگی سرفه چیست؟

برای سرفه چی خوبه درمان خانگی سرفه چیست؟

از بهترین روش ها برای درمان برخی بیماری ها رجوع به طب سنتی و استفاده از مواد غذایی طبیعی و ارگانیک است. استفاده از دم نوش ها در میان ما ایرانیان از دیرباز مشهور بوده است و مورد استفاده قرار می گرفته است. اما آیا می دانید برای سرفه چی خوبه درمان خانگی سرفه چیست؟ در ادامه این مطلب می توانید به پاسخ کامل این پرسش برسید.

ما تا آنجایی که می توانیم باید دستگاه ایمنی خود را تقویت کنیم تا دچار سرماخوردگی و افت ایمنی و سرفه نشویم. سرفه یکی از معدود بیماری هایی است که بیشتر در فصل سرما و در ایام بهار به دلیل حساسیت فصلی ایجاد میشود. بهتر است برای درمان علت سرفه، نوع سرفه خشک یا مخاط دار را شناسایی کنیم، بعد راه های درمان آن را پیدا کنیم.

برای سرفه چی خوبه ؟(درمان خانگی سرفه)

در هنگام بیماری، سرفه نوعی واکنشی سیستم دفاعی در بدن می باشد که به دلیل رفع ترشحات اضافی ایجاد میشود. برای درمان سرفه روشهای متفاوتی وجود دارد که اگر سرفه ادامه پیدا کند و درمان نشود باعث سردرد و تهوع میشود و بیماری عود پیدا می کند.

سرفه یکی از راه هایی است که بدن به دلیل محافظت از مجاری تنفسی انجام میدهد. یعنی وقتی که فردی سرفه میکند مکانیزم دفاعی بدن اقدام به پاکسازی مجاری تنفسی میکند. سرفه دو نوع وجود دارد یکی سرفه خشک و دیگری خلط دار می باشد و درمان سرفه خلط دار بسیار اهمیت دارد.

برای درمان سرفه ابتدا باید دلیل سرفه را شناسایی کرد. سرفه در بعضی مواقع ارادی است ولی در بعضی موارد به دلیل بیماری اتفاق می افتد. در این هنگام بدن به دلیل دفع ترشحات مخاط از ریه و مجاری تنفسی و باز کردن راههای تنفس، سرفه اتفاق می افتد. اگر سرفه به تعداد دفعات مکرر باشد باید جدی گرفت و هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کرد؛ و این امر به روش های خانگی و طبی انجام می گیرد در ادامه این مطلب مواردی از درمان خانگی برای رفع سرفه ارائه میکنیم.

دلایل و علل ایجاد سرفه

زمانی که جسمی خارجی از راه تنفس کردن وارد دستگاه تنفسی می شود مکانیزم دفاعی بدن با سرفه کردن قصد دارد تا به روش انقباض عضلانی راه تنفس را باز کند. دلیل های زیادی برای سرفه وجود دارد که در ادامه مطلب به مواردی از آن اشاره خواهیم کرد:
۱. گرد و غبار، دود سیگار و …
۲. ترشحات اضافی مجاری هوایی، ریه و …
۳. مواد شیمیایی که سبب تحریک شدن ریه و باعث التهاب دستگاه تنفسی میشود.
۴. ابتلا به برخی بیماری ها مانند سیاه سرفه، آسم، آبسه های ریوی، پنومونی و بیماری های قلبی
۵. مصرف داروهای مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین در بیماران قلبی

انواع سرفه 

سرفه به طور کلی به دو نوع تقسیم می شود:

۱. سرفه خشک که هیچ گونه ترشح خاصی ندارد.

۲. سرفه خلط دار که همراه با ترشحاتی میباشد.

روش های درمان سرفه 

سرفه عکس العملی است که اگر ادامه پیدا کند هرچه سریعتر برای درمان آن باید اقدام کرد. روش های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد که یکی از آنها درمان خانگی که گیاه درمانی می باشد، و روش دیگر پزشکی است که شامل دارو درمانی می شود، در ادامه به روش های درمان خانگی سرفه می پردازیم.

برای سرفه چی خوبه درمان خانگی

درمان های خانگی و گیاهی برای رفع سرفه 

اکثرا ایرانیان برای درمان بیماری های خود از روش های سنتی استفاده میکنند، طب سنتی یا گیاهی یکی از بهترین روش های درمان برای سرفه می باشد. بر اساس آمارهای که گرفته شد روش های که ما به آن می پردازیم بهترین تاثیر را در درمان سرفه داشته است که ما به تعدادی از آنها پرداخته ایم:

۱. عسل

در پاسخ به پرسش این سوال که برای سرفه چی خوبه قطعا باید از عسل نام برد. عسل یکی از بهترین موادی است که برای درمان بیماری ها توصیه میشود، مخصوصا برای درمان سرفه تاکید شده است، عسل باعث تسکین و تحریک گلو و صاف کردن و کاهش غشای مخاطی سرفه میشود.
عسل را با ترکیب فلفل، لیمو، شیر و دارچین می توان میل نمود.

۲. پروبیوتیک ها

پروبیوتیک های داخل مواد غذایی و نوشیدنی ها دارای میکروارگانیسم های خاصی در سلامت و افزایش ایمنی و کاهش سرماخوردگی و سرفه های ناشی از آن نقش بسزایی دارد.

۳. بخور آب گرم

بخور یکی دیگر از روشهایی است که در پاسخ به سوال برای سرفه چی خوبه می توان پیشنهاد داد. استفاده از بخور آب گرم در بین عموم بسیار معروف است و   باعث از بین رفتن گرفتگی بینی و مرطوب شدن دستگاه تنفسی میشود.

۴. دمنوش های طبیعی

۱. زنجبیل پیازچه و عسل ترکیب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید و چندین بار می توانید در طول روز بنوشید و سرفه شدید خیلی تاثیر دارد.

۲. دمنوش عناب و زنجبیل این مواد را می توانید بجوشانید و همچنین با اضافه کردن چوب دارچین نیز بسیار مفید می باشد.

طرز تهیه و خواص دمنوش عناب برای سرماخوردگی

۳. برای درمان سرفه ترکیب نعنا و ثلعب مفید است و خاصیت شفابخش برگهای نعنا باعث مرطوب شدن گلو و شکستن موکوس میشود. همچنین می توان به صورت چای میل کنید یا به صورت بخور استفاده کرد و از خاصیت های مفید آن بهره برد.

۵. برگ آووکادو

برای درمان بیماریهای دستگاه تنفسی این گیاه بسیار مفید است تحقیقات نشان می دهد که این برگهای این گیاه و عفونت های سینوزیتی در این گیاه ماده نوعید موجود می باشد که با مرطوب شدن گلو کاهش سرفه می شود و از التهاب گلو جلوگیری می کند.

۶ .گل ختمی

گل ختمی برای درمان و بهبودی سرفه موثر است زیرا خاصیت ضد التهابی بر ضد سرفه دارد پس برای جواب سوال برای سرفه چی خوبهمی توان گل ختمی را توصیه کرد. گل ختمی را می توان به صورت چای نوشید. این گیاه در بهبود سرفه مفید می باشد زیرا خاصیت نرم کنندگی دارد.

7.آویشن

برای سرفه چی خوبه دم کردن آویشن و نوشیدنی دمنوش آن یکی دیگر از روش های درمان سرفه خشک و شدید است.

همه چیز درباره گیاه ماریانا (فواید، عوارض، عکس، خواص)

8.آناناس

برای اینکه بدانید برای سرفه چی خوبه تحقیقات علم پزشکی نشان داده است که آنزیم بروملین موجود در ریشه و میوه آناناس مفید می باشد و با کاهش مخاط گلو و روان شدن آن به درمان سرفه کمک می کند‌.

 

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو