طرز تهیه کیک آناناس

طرز تهیه کیک با شربت آناناس کیک آناناس و دارچین طرز تهیه کیک آناناس بدون فر طرز تهیه کیک با پودر کیک آناناس کیک آناناس آمریکایی کیک آناناس برگردان کیک آناناس و نارگیل کیک آناناس و گردو xvc jidi  d Hkhkhs

کیک آناناس یکی از انواع کیک های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این کیک خوشمزه ظاهری شیک و مجلسی دارد و به همین دلیل آنرا به عنوان یک کیک مجلسی برای پذیرایی تهیه کنیم. این کیک خوشمزه طعمی شبیه کیک پای آناناس دارد، البته ظاهر آن متفاوت است ولی طعمش خیلی نزدیک به کیک پای آناناس است. این کیک خوشمزه علاوه بر پذیرایی می توانیم به عنوان یک کیک ساده و بسیار خوشمزه برای میان وعده و عصران درست کنیم و به همراه نوشیدنی های داغ مثل چای و انواع کافی آنرا سرو کنیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک آناناس
آناناس۶ حلقه
آرد سفید۱ لیوان پُر (۱۴۰ گرم)
تخم مرغ۴ عدد
زعفران۱ قاشق مرباخوری
شکر½ لیوان (۱۲۰ گرم)
روغن مایع۴ قاشق غذاخوری (۲۵ گرم)
نمک۱ پنس
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
رنده پوست لیمو۱ لیمو
وانیل½ قاشق چایخوری

دستور پخت کیک آناناس

مرحله اول

برای تهیه کیک آناناس خوشمزه ابتدا ۶ حلقه از آناناس را داخل صافی قرار می دهیم و کنار می گذاریم تا آب اضافه آن ها خارج شود.تخم مرغ ها را اول داخل پیاله ای می شکنیم در صورت سالم بودن در کاسه ای می ریزیم.

مرحله دوم

سپس نصف لیوان شکر را به همراه وانیل به آن می افزاییم. در ادامه پوست یک عدد لیمو را با رنده ریز می گیریم (توجه داشته باشید که قسمت سفید پوست لیمو کیک را تلخ می کند) و همراه نمک اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس با دور کند همزن برقی مواد را مخلوط می کنیم و بعد با دور تند حسابی مواد را می زنیم تا رنگ مایه کرمی و حجم آن چندین برابر بشود.زمانی از زدن دست می کشیم که اگر با پره های همزن خاموش داخل مایه بزنیم رد پره ها بماند.

مرحله چهارم

سپس فر را روشن می کنیم و روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت ۱۵ دقیقه زودتر گرم شود.زعفران را به مایه اضافه می کنیم و در حد ترکیب شدن با مواد مخلوط می کنیم.آرد را از الک رد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا بیکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم و در دو مرحله به مایه می افزاییم و با همزن دستی در هر مرحله به صورت دورانی با مواد مخلوط می کنیم تا پف مایه نخوابد. حالا مایه کیک ما پوک و سبک شده است.

مرحله ششم

در این مرحله با لیسک اطراف کاسه را تمیز می کنیم و به اندازه دو لیسک از مایه کیک بر می داریم و داخل کاسه ای می ریزیم و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و بعد به مایه کیک اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله دو حلقه از آناناس ها را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و ریز خرد می کنیم و کم کم داخل مایه کیک می ریزیم و به صورت دورانی با مواد مخلوط می کنیم. پس از آماده کردن مایه کیک، قلمو را داخل کمی روغن می زنیم

مرحله هشتم

سپس قالب میان تهی را با قلمو چرب می کنیم و کمی آرد اطراف و کف قالب می پاشیم و اضافه آن را می گیریم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و هر کدام از حلقه های آناناس را از وسط نصف می کنیم.

مرحله نهم

حالا بدون فشار دادن همان طور آرام روی کیک قرار می دهیم و قالب را در طبقه بالا فر می گذاریم تا با همان دمای اشاره شده در پاراگراف بالا به مدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه کیک بپزد.برای اینکه از پخت کیک اطمینان پیدا کنیم.

مرحله دهم

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه خلال دندانی داخل کیک فرو می کنیم و سریع بیرون می آوریم اگر چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک پخته شده است. پس از اینکه کیک به طور کامل پخت فر را خاموش می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله گریل را روشن می کنیم تا تقریبا به مدت ۲ تا ۴ دقیقه روی کیک نیز طلایی شود. پس از اینکه روی کیکی رنگ گرفت و طلایی شد در فر را نیمه باز قرار می دهیم تا ۱۰ دقیقه کیک از حرارت بیفتد

مرحله دوازدهم

سپس قالب را بیرون می آوریم و اطراف کیک را آزاد می کنیم و داخل بشقابی کیک را بر می گردانیم و روی آن را با پودر قند تزئین می کنیم و برش می دهیم و این کیک آناناس خوشمزه را همراه با چای نوش جان کنید.