طرز تهیه کباب کوبیده چوبی

طرز تهیه کباب کوبیده چوبی با سیخ چوبی در تابه یا فر

کباب کوبیده چوبی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. مواد تشکیل دهنده این کباب خوشمزه شباهت زیادی به کباب کوبیده سنتی داردف البته در بخری دستورهای کباب کوبیده چوبی از سبزیجات معطر هم استفاده می شود که همین امر باعث می شود کباب خوشمزه تری داشته باشیم. اگر هوس کباب کوبیده کرده اید ولی شرایط استفاده از منقل زغال را ندارید توصیه ما این است از کباب کوبیده چوبی استفاده کنید. این کباب خوشمزه نیازی به استفاده از منقل زغال ندارد و می توانیم آنرا به سلیقه خود روی گریل یا درون تابه بپزیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
مغز نان باگتمغز ۱ نان
پیاز۱ عدد بزرگ
گشنیز خرد شده۳ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز¼ قاشق چایخوری
پودر پاپریکا½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زعفران و روغنبه مقدار کافی
سیخ چوبیبه تعداد کافی

دستور پخت کباب کوبیده چوبی

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده چوبی ابتدا پیاز را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در صورت تمایل می توانیم پیاز را با رنده متوسط رنده کنیم و پس از گرفت آبش به کاسه اضافه کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مغز نان باگت و گشنیز خرد شده اضافه می کنیم. در ادامه پودر تخم گشنیز را به همراه پودر پاپریکا و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم، در صورت تمایل کمی زعفران هم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به خوبی مخلوط می کنیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا چسبناک و منسجم شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در همین حین سیخ های چوبی را درون آب سرد قرار می دهیم تا به خوبی خیس بخورند و هنگام سرخ کردن کباب تغییر رنگ ندهند. پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کباب بر می داریم و انرا به صورت لوله ای در اطراف سیخ چوبی حالت می دهیم. توجه داشته باشید که اگر مایه کباب نسبت به اندازه سیخ زیاد باشد ممکن است از سیخ بریزد.

مرحله ششم

به همین ترتیب تمام مایه کباب را سیخ می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن به آن اضافه می کنیم. صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، سپس سیخ ها را درون تابه می چینیم.

مرحله هفتم

حالا به مدت ۵ تا ۸ دقیقه زمان می دهیم تا یک سمت کباب به خوبی بپزد، سپس کباب ها را بر می گردانیم و مجددا ۵ تا ۸ دقیقه صبر می کنیم تا دو طرف کباب ها رنگ بگیرد و به طور کامل سرخ شوند.

مرحله هشتم

چند دقیقه قبل از اینکه کباب ها به طور کامل سرخ شوند می توانیم چند عدد فلفل سبز و گوجه فرنگی ها به تابه اضافه کنیم. در پایان کباب کوبیده را به همراه گوجه فرنگی و فلفل سبز در کنار نان یا برنج سرو می کنیم.