طرز تهیه میگو تنوری

طرز تهیه میگو تنوری در فر با روغن زیتون خوشمزه

میگو تنوری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه که در دسته بندی غذاهای دریایی قرار می گیرد یک غذای سالم و رژیمی است که می توانیم آنرا به همراه انواع سس های مورد پسند خود سرو کنیم. برای تهیه میگو تنوری بهتر است از میگوهای سایز بزرگ استفاده شود تا در پایان میگو تنوری مجلسی تری داشته باشیم. از این غذای خوشمزه علاوه بر اینکه می توانیم به عنوان یک غذای ساده به عنوان شام یا ناهار استفاده کنیم، می توانیم به عنوان یک پیش غذای خاص و خوشمزه نیز استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۹۰۰ گرم
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
لیمو ترش۱ عدد
کره۳۰ گرم
فلفل قرمز¼ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری

دستور پخت میگو تنوری

مرحله اول

برای تهیه میگو تنوری خوشمزه و مخصوص ابتدا میگوهای سایز بزرگ را تمیز می کنیم و می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم. بعد داخل کاسه ای بزرگ روغن زیتون را به همراه فلفل سیاه، نمک و فلفل قرمز می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و داخل کاسه می ریزیم.لیمو را از وسط نصف می کنیم و داخل پیاله ای آب آن را می گیریم و هسته های آن را خارج می کنیم.

مرحله سوم

سپس به مواد اضافه می کنیم و همگی مایه طعم دهنده را با قاشق هم می زنیم تا مخلوط شوند و بعد میگوها را داخل کاسه قرار می دهیم و با دست آرام میگوها را زیر و رو می کنیم تا با مایه طعم دهنده آغشته شوند و مزه دار شوند.

مرحله چهارم

دقت کنید همه میگوها کاملا طعم دار شوند. سپس ظرفی مانند قالب پیتزا گرد را انتخاب می کنیم و میگوها را داخل آن به هر صورت که تمایل دارید بچینید و داخل فر طبقه وسط قرار می دهیم تا از بالا و پایین حرارت ببینند.

مرحله پنجم

سپس روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد می گذاریم تا به مدت ۱۰ دقیقه بپزند.بعد دستکش در دست می کنیم و قالب را بیرون می آوریم و کره را به چهار الی پنج قسمت تقسیم می کنیم و هر کدام را لابه لای میگوها قرار می دهیم.

مرحله ششم

مجددا قالب را داخل فر قرار می دهیم تا به مدت ۵ دقیقه دیگر بپزند.اگر حرارت داخل فر فقط از یک جهت بود بار دوم ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا میگوها بپزند.بعد میگوهای تنوری را بیرون می آوریم و همراه با سس مورد علاقه نوش جان کنید