طرز تهیه کوکوی ماست

کوکوی ماست برنامه دستپخت با زعفران دم کرده و سبزی معطر تره ساناز سانیا

کوکوی ماست یکی از انواع غذاهای فوری و بسیار خوشمزه ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه علاوه بر ماست دارای زعفران نیز می باشد و به همین دلیل به عنوان یک غذای نشاط آور و آرامش بخش شناخته می شود که می تواند برای کسانی که حالشان خوب نیست به عنوان یک غذای مناسب سرو شود. کوکوی ماست را علاوه بر اینکه می توانیم به عنوان یک غذای ساده برای شام یا ناهار سرو کنیم، می توانیم از آن به عنوان یک پیش غذای مجلسی و اشتها آور نیز استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۶ عدد
ماست چکیده۱ پیمانه
آرد گندم۱ قاشق سوپخوری
تره۱۵۰ گرم
هویج۲ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
خلال پسته¼ پیمانه
خلال بادام¼ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کوکوی ماست

مرحله اول

برای تهیه کوکوی ماست و زعفران خوشمزه و مجلسی ابتدا تره را پاک می کنیم و می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و بعد روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم.

مرحله دوم

هویج ها را با پوست کن تمیز می کنیم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و به تره می افزاییم.بلافاصله ماست چکیده را نیز اضافه می کنیم و کمی بیکینگ پودر را همراه با  آرد گندم و خلال بادام و خلال پسته نیز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس تخم مرغ ها را داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه ای می ریزیم و فلفل سیاه و نمک روی آن می پاشیم و با همزن دستی خوب تخم مرغ ها را می زنیم تا از لختی خارج شود.

مرحله چهارم

سپس به مواد اضافه می کنیم و زعفران را نیز به مواد می افزاییم و خوب مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شود. در ادامه یک تابه نچسب را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن سرخ کردنی را داخل آن می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، در ادامه بعد مایه کوکو را به صورت یکدفعه داخل تابه می ریزیم و با پشت قاشق سطح روی آن را صاف می کنیم و اجازه می دهیم تا یک سمت کوکو به خوبی سرخ شود

مرحله ششم

بعد کوکو را به آرامی با کفگیر بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. در ادامه کوکو ماست زعفران سرخ شده را از وسط نصف می کنیم و داخل بشقاب قرار می دهیم و با سس مورد نظر و نان نوش جان کنید.