طرز تهیه پلوی سبزیجات

طرز تهیه پلو سبزیجات بدون گوشت هندی بدون مرغ دمپخت هندی پلو مکزیکی با سبزیجات یونانی انواع پلو با سبزیجات طرز تهیه برنج با سبزیجات به روش چینی 

پلو سبزیجات یا سبزیجات پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این پلوی خوشمزه نوعی قاطی پلو محسوب می شود که به صورت گیاهی تهیه می شود و در تهیه ان از هیچگونه گوشتی استفاده نمی شود.  البته اگر تمایل دارید این غذای خوشمزه را با گوشت درست کنید، به دلخواه می توانید مقداری گوشت مرغ یا گوشت قرمز به آن اضافه کنید. سبزیجات و مواد غذایی که در این غذا استفاده می شوند بسیار متنوعی هستند، به همین دلیل می توانیم از انواع سبزیجات و مواد غذایی مورد علاقه خود در این غذا استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی پوره شده۳ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
هویج۱ عدد درشت
نخود فرنگی½ پیمانه
ذرت½ پیمانه
فلفل دلمه ای۱ عدد
فلفل سبز۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
کره۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
کاری و آویشنبه مقدار کافی
پاپریکا و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت پلو سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه پلوی سبزیجات خوشرنگ و مجلسی ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم و پوست می گیریم و رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم.پیاز را نیز پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای و فلفل را می شوییم و کلاهک و هسته های آن ها را جدا می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های ریز خرد می کنیم.سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم.

مرحله سوم

سپس قابلمه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و پیاز ،سیرها را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک شوند و آنوقت رب گوجه فرنگی را می افزاییم و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

بعد پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و آویشن را به همراه فلفل سفید،کاری و نمک روی مواد می پاشیم و تفت می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت بسیار ملایم به مدت ۱۵ دقیقه مواد بپزند و آب پوره گوجه فرنگی تبخیر شود.

مرحله پنجم

در این مدت قارچ ها را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه های خرد می کنیم. سپس برنج را می شوییم و آب آن را خالی می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس آب نیز متناسب با مقدار برنج بلافاصله اضافه می کنیم (مانند دم انداختن برنج) و مواد را هم می زنیم و روی قابلمه را با فویل می پوشانیم و بعد در قابلمه را می گذاریم تا به مدت ۲۰ دقیقه برنج به خوبی بپزد.

مرحله هفتم

در این مدت تابه ای را روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل آن می اندازیم و قارچ ها ی خرد شده را اضافه می کنیم و کمی آویشن،فلفل،پودر سیر و نمک روی آن ها می پاشیم و مداوم به مدت ۵ دقیقه قارچ ها را با ادویه ها تفت می دهیم.

مرحله هشتم

پس از آماده کردن قارچ های تفت داده را داخل بشقابی می ریزیم و هویج ها را با پوست کن تمیز می کنیم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل همان تابه می ریزیم.

مرحله نهم

سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی تفت می دهیم تا نرم شودو بعد فلفل دلمه ای های خرد شده را به همراه فلفل سبز به هویج می افزاییم و تفت می دهیم تا سبک شوند و آنوقت نخودفرنگی و ذرت ها را نیز اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله ادویه کاری، آویشن، پاپریکا، فلفل سیاه و مقداری نمک روی مواد می پاشیم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا طعم ادویه ها به خورد مواد برود و مدام تفت می دهیم تا سبزیجات نرم شوند.

مرحله یازدهم

بعد از گذشت زمان پخت پلو سبزیجات را به همراه قارچ های تفت داده به آن اضافه می کنیم و خوب با پلو مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا ۱۵ دقیقه دیگر پلو با سبزیجات و قارچ ها بپزد و بعد پخت داخل دیس می کشیم و نوش جان کنید.