طرز تهیه ترش کباب با مرغ

طرز تهیه ترش کباب با مرغ مازندران با فیله مرغ خوشمزه با رب انار

ترش کباب یکی از انواع غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه شمال کشورمان است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه معمولا با گوشت تکه ای گوسفندی یا گوشت چرخ کرده تهیه می شود، اما ما در این دستور از گوشت مرغ برای تهیه این غذای خوشمزه استفاده کرده ایم. این دستور برای کسانی که نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند بسیار مناسب است و می توانند از طعم این غذای فوق العاده خوشمزه لذت ببرند. در تهیه این غذای خوشمزه به دلخواه می توانیم از مواد غذایی متنوعی مانند سیب زمینی و بادمجان استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ران یا سینه مرغ۲ تکه
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۱ حبه
بادمجان۴ عدد قلمی
گوجه فرنگی (اختیاری)۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب نارنج۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت ترش کباب با مرغ

مرحله اول

برای تهیه ترش کباب شمالی خوشمزه با مرغ ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم و کمی نمک روی انها می پاشیم، سپس بادمجان ها را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا تلخی شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش امد گوشت مرغ را ۵ دقیقه داخل آب جوش قرار می دهیم تا بوی زهم ان گرفته شود.

مرحله سوم

حالا گوشت مرغ را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه بادمجان را هم آبکشی می کنیم تا نمک اضافی شان شسته شود، سپس روی دستمال تمیز قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل کشیده شود.

مرحله چهارم

در این مرحله روی تکه های مرغ کمی نمکف فلفل سیاه و زردچوبه می پاشیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه تکه های مرغ را به طور کامل در روغن سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مرغ سرخ شده را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شوند.

مرحله ششم

حالا مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط سیر و پیاز اضافه می کنیم و چند دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله هفتم

در صورت تمایل می توانیم ۱ قاشق غذاخوری رب انار هم اضافه کنیم. در ادامه تکه های مرغ را به همراه ۱ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم، سپس درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد.

مرحله هشتم

در این مرحله یک تابه دیگر روی حرارت قرار می دهیم، سپس کمی روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، بادمجان ها را به آرامی درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم به طور کامل سرخ شوند.

مرحله نهم

حالا سیب زمینی و گوجه فرنگی را نیز به صورت دلخواه خرد می کنیم و در همین تابه سرخ می کنیم. پس از اینکه مرغ به طور کامل پخت، آب نارنج را به همراه مقداری ادویه اضافه می کنیم، سپس طعم غذا را می چشیم و متعادل می کنیم.

مرحله دهم

حالا گوجه فرنگی و بادمجان سرخ کرده را به تابه حاوی مرغ اضافه می کنیم و کمی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه غذا حاضر است، ترش کباب را با سیب زمینی تزیین کرده و سرو می کنیم.