طرز تهیه کباب برگ زعفرانی + ویدیوی آموزشی از روش تهیه این کباب خوشمزه

منبع: تاپ ناز

133

1399/11/2

22:59


کباب برگ طرفداران زیادی دارد و غذایی لذیذ است. در این مطلب طرز تهیه کباب برگ زعفرانی را به شما آموزش می دهیم. در ادامه ویدیوی آموزشی طرز تهیه این غذا را هم ببینید.

مواد لازم برای کباب برگ زعفرانی

  • گوشت راسته یا فیله گوسفند یا گوساله 500 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • روغن زیتون یا روغن مایع 4 قاشق غذاخوری
  • کره 50 گرم
  • زعفران سائیده مقداری

طرز تهیه کباب برگ زعفرانی

گوشت را بشویید و خشک کنید ، گوشت را روی سطح صافی بگذارید و با استیک کوب کوبید تا پهن شود ( بهترین ضخامت برای گوشت کوبیده شده نیم سانتیمتر است ) ، اگر گوشت بیش از حد ضخیم است میتوانید از پهنا به دو قسمت برش بزنید سپس هر تکه را بکوبید ، بهترین پهنا برای کباب برگ 44 انگشت است.
پیاز را به صورت خلالی خرد کنید  و همراه با روغن ، مقداری زعفران سائیده و مقداری فلفل سیاه داخل کاسه بریزید ، تکه های گوشت را اضافه کنید و روی ظرف را بپوشانید و حداقل 88 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گوشت مزه دار شود.
پس از مدت زمان لازم گوشت را به سیخ بکشید ( گوشت را روی سطح کار قرار دهید ، با دست روی گوشت را بگیرید تا در جای خود ثابت بماند سپس سیخ را آرام آرام از زیر دست تان وارد گوشت کنید ) ، تکه های گوشت باید پس از سیخ کشیدن به هم چسبیده باشند.
سیخ را روی حرارت قرار دهید و این طرف و آن طرف کنید تا گوشت کباب شود ( بهترین آتش برای کباب ذغال است ) ؛ کره را ذوب کنید و با مقداری زعفران سائیده شده مخلوط کنید و همزمان با کباب شدن گوشت ها با برس روی کباب ها بزنید ؛ کباب را مستقیم از روی حرارت بر روی برنج قرار دهید ( برنج بهتر از نان است چون کباب برگ را اگر روی نان قرار دهید خیلی زود خشک خواهد شد ) ، کباب برگ را همراه با گوجه کباب شده ، برنج ، لیمو ترش و جعفری سرو کنید.

کباب برگ زعفرانی

نکته
در صورتی که کباب نرم تری میخواهید میتوانید 1 قاشق چایخوری کیوی رنده شده به مواد اضافه کنید ، میتوانید زمانی که گوشت را به سیخ میکشید مقداری دنبه لابلای گوشت بگذارید تا کباب چرب تری داشته باشید ، نمک را پس از به سیخ کشیدن روی گوشت بپاشید

کباب برگ زعفرانی

نکات تکمیلی در مورد کباب برگ

کباب برگ جزو انواع کباب میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20 دقیقه میباشد .
کباب برگ را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری – افطار – میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

کباب برگ زعفرانی ، طرز تهیه کباب برگ زعفرانی

در ادامه ویدیوی آموزشی طرز تهیه کباب برگ زعفرانی را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو