بهترین و کاربردی ترین ماسک زیبایی زنان+ دستور مصرف

منبع: ناز وب

85

1399/11/2

23:11


بهترین و کاربردی ترین ماسک زیبایی زنان+ دستور مصرف

با این روش توی سن 50 سالگی، 20 ساله بنظر میای

دیگه چی می خواین بهتر از این ماسک، یکی از بهترین و کاربردی ترین ماسک هایی هست که تا آخر عمرتون که ان شاالله هزار سال باشه می تونید استفاده کنید.

 

ماسک معجزه کننده Miraculous mask

 

بهترین و کاربردی ترین ماسک زیبایی زنان+ دستور مصرف

 

این ماسک ضد لکه و در طول زمان لکه های پوستی رو درمان میکنه، آبرسان و پر کننده پوسته، سفت کننده و لیفت کننده پوسته، لایه بردار و پاکسازی کننده پوسته، جوانساز و ضد پیری پوسته پس پولتون رو برای خرید کرم های گرون قیمت جوانساز هدر ندین و به جاش این ماسک رو توی روتین روزانه و هفتگیتون قرار بدین.

_بهترین زمان گذاشتن این ماسک شبهاست و بعدش حتما مرطوب کننده مخصوص پوستتون رو بزنید.

_اگر پوستتون خشک یا معمولیه هر شب می تونید این ماسک رو بذارین.

_اما اگر پوستتون چرب و مختلط رو به چربه فقط ۲ الی ۳ بار تو هفته از این ماسک استفاده کنید.

_خاک رس مخصوص پوست چرب خاک رس بنتونیت استفاده کنید.

_اگر به ماست حساسیت دارین به جاش گلاب بریزین.

_اگر به عسل حساسیت دارین به جاش ژل آلوورای آماده استفاده کنید.

 Honey allergy

مواد لازم برای پوست خشک و معمولی:

یک ق چ خوری پودر چایی سبز
دو ق چ خوری ماست
یک ق چ خوری عسل

 

طرز تهیه:

مواد لازم را باهم خوب مخلوط کرده و ماسک آماده شده را روی پوستتان بزنید. بعد از 10 دقیقه آن را بشویید.

برای افرادی که پوستشان چرب و مختلط رو به چرب است از این روش استفاده کنند:

همان مواد لازم بای خشک به علاوه دو ق چ خوری خام رس مناسب پوست چرب. مواد را خیلی خوب باهم ترکیب کنید و بزارید روی پوستتان و بعد از 10 دقیقه بشویید.

پوست های خشک و معمولی میتوانند این ماسک را هر روز استفاده کنند. اما پوست های چرب و مختلط رو به چرب دو الی سه بار در هفته میتوانند استفاده کنند.

 

خواص چای سبز برای پوست:

چای سبز باعث رشد سلول های جدید پوستی میشود و پوست را نرم و تغذیه میکند. برگ چای سبز کلاژن سازی را افزایش میدهد و پوست را لیفت میکند.

1. بهبود رنگ پوست

2. کاهش پف و سیاهی دور چشم

3. جلوگیری از پیری

4. درمان جوش و آکنه

5. کاهش منافذ باز پوست لایه بردار پوست

 

خواص عسل برای پوست:

عسل پوست را نرم، آبرسانی و مرطوب میکند.

1. ترمیم آفتاب سوختگی

2. درمان جوش و آکنه

3. درخشان کننده پوست

4. کاهش چین و چروک

5. سفید کننده پوست

6. رفع خارش پوست

 

خواص خاک رس برای پوست:

خاک رس پوست را پاکسازی میکند، آلودگی ها و چربی های اضافه را از پوست بیرون میکند.

1. لایه برداری پوست

2. حذف سلول های مرده

3. رفع تیرگی

4. نرم کننده پوست

5. لیفت پوست

6. پر کنندگی پوست

7. درمان جوش و جای جوش

 

خواص ماست برای پوست:

ماست باعث آبرسانی پوست میشود و همچنین باعث نرم شدنو صاف و پر کردن پوست میشود.

1. درخشان کننده پوست

2. لایه بردار پوست

3. ضد لک

4. جوان کننده پوست

5. برطرف کننده خشکی پوست

6. درمان منافذ باز

7. زیبایی و Youth and vitality جوانی و شادابی را به پوستتان هدیه بدهید.

 

چرا از ماسک استفاده می کنیم؟

ماسک یکی از بهترین روش های تغذیه پوست بیرونی است. بدن همه ما علاوه بر این که از درون باید مواد مغذی دریافت کند یادمان باشد که حتما حتما از بیرون نیز نیاز به تغذیه ای جامع و کامل دارد چرا که بر اثر عوامل محیطی پوست همیشه در معرض خطرات و آلرژی های زیادی است.

از این رو تهیه ماسک های پروتئینی و ویتامینی گزینه ی بسیار خوبی است برای تغذیه سطح بیرونی پوست.

به دلیل سوالات زیاد در خصوص پوست مرغی شدن نیز که یکی از مهم ترین مشکلات خانم ها به ویژه اندامی است اشاره می کنیم تا بهدرمان این معضل مهم پوستی هم رسیدگی کنید.

علت پوست مرغی شدن پوست و روغن های ماساژ برای درمان

پوست مرغی شدن یا کراتوزیس پیلاریس (Keratosis Pilaris) یک اختلال شایع پوستی است که اکثرا ما درگیر آن هستیم. این برآمدگی های کوچک میتوانند ظاهر شمارو تغییر دهند و باعث ناراحتی و نگرانی شما شوند. اکنون در اینجا علت پوست مرغی شدن و راه های درمان خانگی را برای شما عزیزان توضیح داده ایم لطفا با ما همراه باشید تا با این روش ها آشنا شوید.

پوست مرغی شدن یا کراتوزیس پیلاریس چیست؟

بسیاری از افراد پوست مرغی شدن بدن را با پسوریازیس (Psoriasis) اشتباه می گیرند، که منجر به درمان اشتباه می شود. آنها کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. کراتوزیس پیلاریس زخم های کوچکی را ایجاد می کند، اما این زخم ها، بر زندگی بیمار تاثیر نمی گذارند. از طرف دیگر، پسوریازیس یک بیماری جدی پزشکی است که اغلب روی سطح پوست تاثیر می گذارد.

این بیماری اغلب همراه با آرتریت پسوریازیس و سایر بیماری ها مانند بیماری قلبی، دیابت و بیماری کرون در ارتباط است.
کراتوزیس پیلاریس به دلیل تجمع کراتین در فولیکول مو اتفاق می افتد. فولیکول های مو، کیسه های کوچکی در زیر پوست هستند که به رشد مو کمک می کنند.

هنگامی که کراتین به کیسه چسبیده است، بر روی پوست نقاط کوچک سر سفیدی ظاهر می شود و پوست اصطلاحا مثل پوست غاز می شود. این حالت معمولا در گونه ها، بازوها و پاها رخ می دهد. این بیماری می تواند باعث ایجاد زخم هایی به رنگ پوست شود.

 

12 درمان اصلی برای درمان کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی

 

1.سرکه سیب

سرکه سیبسرخ برای درمان پوست مرغی فوق العاده مفید است و منافذ را باز میکند. همچنین برای سلامت کلی شما نیز مفید می باشد.سرکه سیبسرخ و آب را مخلوط کنید. و آن را در محل آسیب دیده اعمال کنید ،بعد از چند دقیقه با آب بشویید. چند بار تکرار کنید تا زمانی که نتیجه دهد.
یکی دیگر از گزینه ها این است که نصف فنجان سرکه سیب وروغننارگیلرا مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری از سویسی لسیتین را اضافه کنید و روزانه آن را روی پوست آسیب دیده استفاده کنید.
شما نیز می توانید یک قاشقچایخوری سرکه سیب سرخ نشده و بدون فیلتر را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را یک یا دو بار در روز بخورید.

2.روغن نارگیل

روغن نارگیل را بر روی پوستتان چندین بار در روز اعمال کنید، مخصوصا بعد ازحمام کردن، زمانی که پوست شما هنوز مرطوب است تا به حفظ رطوبت کمک کند.
روزانه یک قاشقچایخوری روغن نارگیل بخورید.
شما به تدریج می توانید مقدار آن را تا سه قاشق غذا خوری در روز افزایش دهید.
همچنین می توانید اسکراب خانگی را با مخلوط کردن یک حبه قند سفید و شکر قهوه ای، دو قاشق روغن نارگیل و یک یا دو قاشق چای خوری عسل ایجاد کنید. مخلوط را روی پوست اعمال کنید، سپس شستشو دهید و پوست خود را مرطوب کنید. یک با دو بار در هفته استفاده شود.

3.جوش شیرین

مقداری آب را با دو قاشقجوش شیرینترکیب کنید تا حالت خمیری بگیرد ؛ پوست خود را تمیز کنید و به آرامی خمیر را بر روی پوست اعمال کنید. آن را با آب گرم بشویید و پوست خود را مرطوب کنید و چند بار در هفته تکرار کنید.

4.جو دوسر

یک سوم فنجانجو دوسررا پودر کنید. آن را به حمام آب داغ اضافه کنید و در آن 15 تا 20 دقیقه بمانید ، این را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.
ما همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری از بلغور جو دوسر و آب گرم را تهیه کنید. به آرامی آن را بر روی پوست خود برای 10 تا 15 دقیقه قرار دهید. آن را بشویید و پوست خود را مرطوب کنید. چند بار در هفته انجام شود .

5. کرم ترش

یک قاشق چای خوری شکر سفید یا قهوه ای و دو قاشق چای خوری کرم ترش را مخلوط کنید ؛ آن را بر روی پوست آسیب دیده اعمال کنید. همانطور که ماست و آبدوغ نیز حاوی اسید لاکتیک هستند، می توانید از هر دو این موارد نیز استفاده کنید.

6. نمک اپسوم

یک فنجان نمک اپسوم را در آب حمام گرم کنید. در حدود 20 دقیقه در آن بمانید. پوست را خشک کنید و از یک مرطوب کننده یا روغن نارگیل استفاده کنید. این را چند بار در هفته انجام دهید.
یکی دیگر از گزینه ها این است که یک مقدار از نمک اپسوم را با یک قاشق غذاخوریروغن زیتونترکیب کنید. به آرامی پوست خود را با این مخلوط یک یا دو بار در هفته تمیز کنید.
نکته: حمام های نمکی اپسوم یا همان سولفات، برای افرادی که دارایفشار خون بالا، مشکلات قلبی یادیابتهستند توصیه نمی شود.

7. روغن ویتامین E

روغن ویتامین E را روی پوست خود قرار دهید، ترجیحا زمانی که پوست کمی مرطوب است، یک بار یا دو بار در روز. اگر روغن را نداشته باشید، می توانید به سادگی یک کپسول ویتامین E را سوراخ کنید و از محتویات آن برای موارد موضعی استفاده کنید.
یکی دیگر از گزینه ها این است که چند قاشق غذاخوری روغن ویتامین E را در آب حمام گرم مخلوط کرده و در مدت 20 تا 30 دقیقه در آن بمانید. سه بار در هفته تکرار شود.

8.روغن ماهی

روزانه یک تا سه گرم مکمل ماهی را مصرف کنید. برای دوز مناسب شما، با پزشک خود مشورت کنید. ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال خالی، ساردین ها و ماهی های تون نیز منابع خوبی از اسید های چرب ضروری هستند بنابراین، ماهی های چرب در رژیم غذایی شما نیز باید موجود باشد.
نکته: روغن ماهیممکن است با داروهایی که باعثلخته شدن خونمی شوند، ارتباط برقرار کند.

9.نمک دریایی

نصف فنجانروغن زیتونیا روغنبادامو یک قاشق غذاخوری روغن اسانس گریپ فروت را در یک فنجان نمک دریا مخلوط کنید. مخلوط را بر روی پوست اعمال کنید و آن را بشویید و مرطوب کننده استفاده کنید. این را یک بار یا دو بار در هفته انجام دهید.

10. روغن زیتون

روغن زیتون را روزانه بر روی پوست خود بمالید ، همچنین می توانید اسکراب طبیعی را با مخلوط کردن دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون با قند و یک قاشق غذا خوری عسل ایجاد کنید. به آرامی آن را بر روی پوست خود اعمال کنید،سپس پوست را شسته و ازکرم مرطوب کنندهاستفاده کنید. این را یک بار یا دو بار در هفته انجام دهید.

نکات اضافی و پیشنهادات کلی برای رفع مشکل پوست مرغی

* پوست را خراش ندهید و یا منازق حساس را فشار ندهید.
*از یک مرطوب کننده غلیظ و لطیف کننده پوست استفاده کنید.
*آب گرم را به جای آب داغ برایحمام کردناستفاده کنید، تا پوست خشک نشود.
*مدت زمان حمام خود را در حدود 10 دقیقه محدود کنید.
*پوست مرده بدن را با سنگ پا یا لیف از بین ببرید.
*از یک مرطوب کننده برای فضای اتاق استفاده کنید.
*یک رژیم غذایی سالم باویتامین Aو E و همچنین اسید های چرب ضروری را انتخاب کنید.

11. ماست

ماست دارای اسیدلاکتیک است که در کاهش خشکی پوست بسیار موثر است و می‌تواند شما را از شر پوست مرغی خلاص کند و همچنین از رسوب کراتین اضافی بر روی پوست جلوگیری می‌کند.
سه تا 4 قاشق غذاخوری ماست را روی محل پوست مرغی بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقهدر ان حالت باقی بماند تا خشک شود و بعد با آب ولرم پوست را بشویید و خشک کنید. این کار را هر روز تکرار کنید تا نتیجه لازم را از بگیرید.

12. آسپرین

قرص آسپرین را پودر کنید و با آب خمیری درست کنید که به قسمتهای مشکل دار پوستتان بمالید. آسپرین حالت قرمزی و تورم را از بین می برد و پوست را صاف می کند. مدتی بگذارید خمیر آسپرین روی پوست بماند و بعد با آب خنک بشویید این کار را هم می توانید تا گرفتن نتیجه هفته ای 2 یا 3 بار انجام دهید.

 

انواع اسکراپ، دستور تهیه ماسک های روزانه و شبانه

انواع ماسک صورت و پاکسازی پوست

ماسک جوان کننده به پیشنهاد پریانکا چوبرا زیباترین بازیگر

فواید شیرخشک کودکان برای بزرگسالان+ ماسک زیبایی!

 

The best and most practical women’s beauty mask + recipe

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو