برنامه‌ای برای تماس بایدن و پوتین وجود ندارد

منبع: برترین ها

31

1399/11/2

23:17


سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت، در حال حاضر درباره تماس تلفنی احتمالی میان رئیس جمهور جدید آمریکا و همتای روسی‌اش هیچ چیزی برای اعلام وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت، در حال حاضر درباره تماس تلفنی احتمالی میان رئیس جمهور جدید آمریکا و همتای روسی‌اش هیچ چیزی برای اعلام وجود ندارد.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "جن ساکی"، سخنگوی کاخ سفید گفت: نخستین تماس‌های تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا با رهبران خارجی، با شرکا و متحدان آمریکا خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای برقرای تماس تلفنی میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وجود ندارد که بخواهم به شما اطلاع دهم.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا برای روسیه چه معنی خواهد داشت، گفت: روسیه مثل همین صدها سالی که زندگی کرده، به زندگی خود ادامه خواهد داد و به برقراری روابط خوب با آمریکا ادامه می‌دهد. اگر واشنگتن نیز همین خواسته سیاسی را داشته باشد، دیگر همه چیز به بایدن و تیمش بستگی دارد.

پیش‌تر پوتین درباره آشوب‌های سیاسی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود: روسیه آماده است با هر کسی که وارد کاخ سفید می‌شود، همکاری کند. ما با هر کسی که اعتماد مردم آمریکا را در اختیار دارد، همکاری می‌کنیم.

این در حالی است که ساکی اعلام کرده نخستین تماس بایدن با یک رهبر خارجی، با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در روز جمعه خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو