معرفی ۷ ماسک سرکه سیب و مزیت های آن ها

معرفی ۷ ماسک سرکه سیب و مزیت های آن ها


منبع: آرگا

113

1399/11/2

23:25


شاید تا به الان نمی دانستید که سرکه سیب یکی از بهترین لایه بردار ها و پاک کننده های طبیعی برای پوست است که به راحتی می توانید از آن برای سلامت پوستتان استفاده کنید و انواع ماسک سرکه سیب در زیبا سازی پوست شما چه تاثیرات بی نظیری دارند.

سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی که دارای اسیدهای قدرتمندی برای پاکسازی سلول های مرده و بازسازی و احیای سلول های تازه برای پوست می باشد، است. با این ماده می توان انواع ماسک سرکه سیب را تهیه کرد و جهت زیبا سازی پوست از آنها استفاده نمود.

معرفی انواع ماسک سرکه سیب:

به وسیله ماسکهای سرکه سیب می توان از پوستی زیبا و شفاف برخوردار شد که با کمترین هزینه بهترین نتیجه را حاصل کند با ما در ادامه از این ماسکهای طبیعی مطلع شوید:

مزیت های ماسک سرکه سیب

  • ماسک سرکه برای رفع لکه های پوستی:

معمولا لکه های پوستی با بالا رفتن سن بر روی صورت پیدا می شوند و شما با استفاده از خواص سرکه سیب برای پوست می توانید به راحتی این لکه ها را از بین ببرید. برای این منظور سرکه رقیق سیب را با یک تکه پنبه مستقیما بر روی این لکه ها بمالید و اجازه دهید بیست دقیقه تا نیم ساعت بر روی پوست صورت شما بماند و بعد پوستتان را بشویید از این ماسک روزانه یک تا دو بار به مدت شش هفته استفاده کنید تا نتیجه مثبت را به چشمتان ببینید و از آن شکفت زده شوید.

سه قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب مخلوط نمایید و به خوبی هم بزنید تا ماده ای یکدست حاصل شود و قبل از استفاده از این ماسک صورتتان را خوب بشویید و خشک کنید و بعد به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت این ماسک را بر روی صورت خود نگه دارید و برای آبکشی ابتدا با آب ولرم و با بعد با آب سرد پوستتان را بشویید این کار به باز شدن منافذ پوست کمک می کند و این ماسک آسیب های ظاهری پوست را از بین می برد و چربی پوست را تنظیم می کند. از این ماسک هفته ای دو الی سه بار بیشتر استفاده نکنید زیرا موجب حساسیت پوستی می شود.

آشنایی با 5 ماسک سرکه سیب برای زیبایی پوست صورت

  • ماسک سرکه برای سفتی پوست:

برای بهره مندی از خواص این ماسک باید یک قاشق سوپ خوری سرکه را با دو استکان آب مخلوط کنید و یا یک چهارم استکان سرکه را با یک چهارم آب ترکیب نمایید و به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا روی پوستتان خشک شود و بعد آن را آبکشی نمایید.

  • ماسک جوش شیرین و سرکه:

دو قاشق سوپ خوری سرکه سیب را با سه قاشق سوپ خوری جوش شیرین ترکیب کنید و با سرانگشتان خود این مخلوط خمیری مانند را بر روی صورتتان بمالید و بگذارید تا پانزده الی بیست دقیقه بر روی صورت شما بماند و بای شستن ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد، پوست صورت خود را بشویید و بعد از آن از کشیدن پوست خودداری کنید و برای پوستتان از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. هفته ای یک بار می توانید از آن استفاده کنید.

  • ماسکی از روغن درخت چای و سرکه:

چند قطره از روغن درخت چای را با سرکه سیب مخلوط کنید و به آرامی بر روی صورت خود بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه صورت خود را آبکشی نمایید و در هنگام شستشو مواظب باشید که از کشیدگی پوست خودداری کنید.

توصیه های مهم در رابطه با استفاده از ماسک سرکه سیب

  • ماسک چای سبز و سرکه:

برای افرادی که دارای پوست حساسی می باشند استفاده از این ماسک توصیه نمی شود اما دیگر افراد به راحتی می توانند از فواید این ماسک برخوردار گردند. زیرا سرکه سیب دارای خاصیت ضدباکتریایی مختصری می باشد که به تعادل اسیدیته پوست و در واقع تناسب سطح PH پوست بدن کمک می کند و از بروز آکنه و جوش روی پوست جلوگیری می نماید. استفاده از چای سبز نیز به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی خود تاثیر خاصیت آنتی اکسیدانی پوست را تسریع می بخشد و کمک کننده موثری برای تغذیه مناسب پوست می باشد.

برای استفاده از این ماسک باید در آب داغ به مقدار ۲ قاشق چای سبز خشک شده بخیسانید و بعد از آن، ۲ قاشق سرکه سیب را همراه با ۲ قاشق از مخلوط چای سبز درون کاسه تمیزی بریزید و پس از افزودن ۲ قاشق عسل طبیعی، مواد را خوب ترکیب کنید و به صورت لایه لایه(۲ الی ۳ لایه) بر روی پوست صورت قرار دهید. آنگاه پس از خشک شدن ترکیب، پوست را با آب شستشو دهید.

انواع ماسک های طبیعی سرکه

  • ماسک شکر قهوه ای و سرکه:

در این درمان طبیعی نیز علاوه بر استفاده از سرکه سیب، عسل و چای سبز از شکر قهوه ای نیز استفاده می شود که می تواند تاثیرات فوق العاده ای را بر روی پوست های که حساس نیستند به همراه داشته باشد. برای تهیه آن باید یک قاشق چایخوری از سرکه سیب را با ۱ قاشق چایخوری عسل طبیعی، ۲ قاشق چای خوری چای سبز سرد شده و ۵ قاشق چایخوری شکر قهوه ای مخلوط نمایید که برای غلیظ تر شدن ترکیب می توانید شکر قهوه ای بیشتری مورد استفاده قرار دهید.

پس از آماده کردن این ماسک طبیعی و مفید سرکه سیب باید آن را روی صورت بگذارید و با کمک یک پد آن را روی پوست صورت بمالید و به مدت چند دقیقه صورت را با انگشتان خود ماساژ دهید. انجام این عمل سبب بهبود جریان گردش خون در ناحیه پوست صورت می گردد و سلول های مرده روی پوست را از بین می برد. برای تاثیرگذاری بیشتر ۱۰ دقیقه اجازه دهید ماسک روی صورت باقی بماند سپس با آب شستشو دهید. در طول هفته می توانید ۱ الی ۲ مرتبه از این ماسک طبیعی استفاده نمایید.

ماسک سرکه و چای سبز

خواص ماسکی طبیعی از سرکه:

سرکه سیب ماده ای طبیعی است که با باز کردن منافذ طبیعی پوست به آن اجازه می دهد تا نفس بکشد و در درمان جوش و آکنه بسیار تاثیر گذار است. این سرکه دارای ماده ای به نام اسید مالیک است که خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و از بروز عفونت و جوش های پوستی پیشگیری می نماید. در خواص سرکه سیب آمده است که  علاوه بر اینکه چربی اضافی پوست را می گیرد، PH پوست را نیز تنظیم می کند و چربی پوست را متعادل می کند.

معرفی 5 ماسک سرکه سیب برای پوست

توصیه هایی در استفاده از سرکه سیب:

سرکه سیب، یک اسید بسیار غلیظ می باشد که برای استفاده برای اول باید آن را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و رفته رفته به غلظت آن بیفزایید. در صورتی که بار اول است از این ماسک طبیعی استفاده می کنید، کمی از پوستتان را به آن آغشته کنید و اگر حساسیتی نشان نداد بعد از آن مصرف نمایید. بار اول تنها پنج دقیقه این ماسک را بر روی پوستتان قرار دهید و در دفعات بعد، مدت زمان آن را تا آستانه تحمل پوستتان بالا ببرید. استفاده از این ماسک بهتر است در شب صورت بگیرد تا اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوستتان لطمه نزند. چون این ماسک پوست را حساس می کند در صورت استفاده از آن، هر دو ساعت از کرم ضد آفتاب جهت محافظت از پوست خود استفاده کنید.

خواص ماسک سرکه سیب

همانطور که در متن به آن اشاره کردیم چون سرکه یک ماده اسیدی غلیظ می باشد قبل از مصرف آن میزان حساسیت پوست خود به این ماده را بسنجید و از سرکه رقیق شروع به استفاده کنید و کم کم به غلظت آن بیفزایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو