بررسی گوشی هانر ۸a و ویژگی های فنی آن

بررسی گوشی هانر ۸a و ویژگی های فنی آن


منبع: آرگا

86

1399/11/2

23:25


در این مطلب شما را با یکی از بهترین های میان رده های آنر آشنا می کنیم و شما می توانید با دانستن ویژگی های این گوشی آن را جزء یکی از مهم ترین انتخابات خود در خرید گوشی قرار بدهید. تا پایان این مطلب با ما باشید.

هانر یکی از گوشی هایی می باشد که شباهت بسیار زیادی به گوشی های هواوی دارد و می توان گفت این شرکت زیر مجموعه ای از شرکت های هواوی می باشد. اگر از این گوشی ها استفاده کرده باشید باید بدانید که هواوی و هانر از نظر ضد آب بودن و مقاومت حرف اول را در میان سایر میان رده ها می زنند. در ادامه به بررسی گوشی هانر ۸a می پردازیم.

بررسی گوشی هانر ۸a

بررسی گوشی هانر ۸a

هانر ۸a یکی از گوشی های بسیار جذاب می باشد و بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. در واقع این گوشی میان رده خوش دست و سبک می باشد و حمل و نقل آن بسیار راحت است. این گوشی در سال ۲۰۱۹ به بازار های جهانی عرضه شد و می توان گفت نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. در ادامه به بررسی این گوش می پردازیم.

طراحی

این گوشی یکی از مدرن ترین گوشی های سال ۲۰۱۸ و سال ۲۰۱۹ می باشد. ظاهر این گوشی آنچنان زیبا و شیک است که کم تر کسی باور می کند که این گوشی از میان رده ها و ارزان ترین گوشی های بازار می باشد. هانر در این گوشی وقت بسیار زیادی را صرف کرده است و نمایشگر آن دارای کم ترین حاشیه است و یکی از مهم ترین کار هایی که این شرکت روی این گوشی پیاده کرده است ناچ قطره ای می باشد. باید بدانید که این ناچ می تواند به باز تر شدن صفحه نمایش کمک بسیار زیادی داشته باشد. همانطور که گفته شد این گوشی حاشیه بسیار کمی در بخش بالایی و در بخش کناری دارد اما در بخش پایینی این گوشی حاشیه ها کمی بیش تر می شوند و آرم honor در این قسمت گوشی قرار می گیرد. در بخش پشتی این گوشی همانند هانر ۸X  از طراحی دو تکه استفاده شده است و نمای بسیار جالبی به این گوشی می دهد. در واقع رنگ بخشی از گوشی که دوربین ها در آن قرار نمی گیرند مات است و بخش دیگر دارای رنگی براق است. یکی از معایب این گوشی در این است که بخش پشتی دستگاه پلاستیکی می باشد و به راحتی می تواند لکه های چربی و اثر انگشت را در خود ثبت کند. در واقع این گوشی خوش دستی بسیار بالایی دارد و نمی توان گفت که لیز است و شما را آزرده می کند. این گوشی در چهار رنگ آبی، مشکی، طلایی و قرمز مونتاژ می شود و در دست مصرف کننده قرار می گیرد. در کناره این گوشی دکمه های صدا و پاور قرار گرفته است و در بخش سمت چپ می توانید شاهد درگاه سیم کارت این گوشی باشید.  زمانی که درگاه این گوشی را باز می کنید و آن را بیرون می کشید تا سیم کارت را روی آن قرار بدهید با سه بخش رو به رو می شوید دو بخش از آن ها برای قرار گیری سیم کارت می باشد و یک بخش را می توانید کارت حافظه قرار بدهید. در بخش پایینی گوشی دو ردیف سوراخ مشاهده می کنید که یکی از آن ها دارای میکروفون و دیگری دارای اسپیکر است.

طراحی هوشمندانه هانر

صفحه نمایش

برای بررسی گوشی هانر ۸a بهتر است نگاهی به صفحه نمایش آن بیندازید. در بخش بالایی صفحه نمایش این گوشی یک بخش خروجی صدا می بینید و داخل این صدای خروجی یک چراغ بسیار کوچک می بینید که نقش نوتیفیکیشن را برای شما بازی می کند و در صورتی که پیام و یا تماس از دست رفته ای داشته باشید از این طریق به شما اعلام می شود. صفحه نمایش این گوشی میان رده LCD به اندازه ۶.۰۹ اینچ می باشد و کیفیت مناسبی برای کاربران به ارمغان می آورد. صفحه نمایش این گوشی حدودا ۷۸ درصد از قاب جلو را در بر می گیرد. هانر برای این گوشی  گواهی دریافت کرده است که نشان می دهد نور آبی را کنترل می کند و مشکلی برای چشم های کاربران بوجود نمی آورد. عملکرد این صفحه نمایش بسیار خوب است و رنگ ها را به خوبی برای شما نشان می دهد. در صورتی که از المان های مناسب استفاده کنید مشکلی برای خواندن در این گوشی ایجاد نمی شود ولی در صورتی که از المان های کوچک استفاده کنید خواندن آن ها بسیار سخت می باشد.

سخت افزار گوشی هانر 8 ای

سخت افزار

چیپست این گوشی ساخت مدیاتک می باشد و پردازنده ای ۸ هسته ای دارد. ۴ هسته از این پردازنده فرکانس ۲.۳ گیگا هرتز و ۴ هسته دیگر گوشی هانر ۸a  برابر ۱.۸ گیگا هرتز می باشد. حافظه داخلی این گوشی در دو ظرفیت ۳۲ و ۶۴  گیگا بایتی ساخته شده است و شما می توانید برای حافظه بیش تر از کارت های SD کمک بگیرید. این گوشی به راحتی می تواند برنامه ها را اجرا کند و مشکلی برای شما ایجاد نمی کند و شما می توانید بازی پابجی را به خوبی روی این گوشی اجرا کنید.

نرم افزار گوشی هانر 8a

نرم افزار گوشی هانر

در حین بررسی گوشی هانر ۸a به بخش نرم افزار می رسیم و این بخش شما را با شگفتی رو به رو می کند. باید بدانید که اندروید این گوشی دارای نسخه ۹ است و شما می توانید به خوبی از این گوشی استفاده کنید. برای گرفتن اسکرین شات کافی است سه انگشت خود را روی قسمت بالایی صفحه قرار بدهید و آن را به پایین بکشید. یکی دیگر از مزایای این گوشی در این است که شما می توانید با برگرداندن این گوشی آن را به حالت سایلنت در بیاورد. در بخش های حرکتی این گوشی در حالت اول کلید های ناوبری است و در حرکت دوم این کلید ها حذف می شوند. در بخش بالایی گوشی ناچ وجود دارد و اگر این حالت را دوست نداشته باشید می توانید آن را به راحتی از روی صفحه و از بخش تنظیمات حذف کنید.

بررسی گوشی هانر ۸a

سنسور انگشتی

این گوشی مانند سایر گوشی هایی که در سال ۲۰۱۸ و سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده است دارای سنسور انگشتی برای بازگشایی قفل می باشد. این سنسور بیش تر از سنسور های گوشی های رده بالا توانایی دارد و شما می توانید به آن نمره کامل را بدهید. باید بدانید که این شرکت یکی از بهترین شرکت هایی می باشد که توانسته گوشی های میان رده ای را با کیفیتی هم رده با رده های بالا تهیه کند و در اختیار کاربران قرار بدهد. در واقع این سنسور علاوه بر باز کردن قفل صفحه می تواند به کنترل دوربین، باز و بسته کردن نوتیفیکیشن بار و پاسخ دادن به تماس ها و خاموش کردن آلارم به شما کمک کند.

سنسور تشخیص چهره با آنر 8 ای

تشخیص چهره

یکی دیگر از مزایای این گوشی دوربین سلفی آن می باشد که شما می توانید گوشی خود را با استفاده از تشخیص چهره قفل کنید. ولی باید بدانید که یک پسورد قوی می توانید بهتر از قفل اثر انگشت و تشخیص چهره عمل کند. دوربین سلفی این گوشی در نور مناسب می تواند به راحتی چهره شما را تشخیص بدهد ولی این کار در تاریکی امکان پذیر نمی باشد و نمی توانید در همه حال روی آن حساب کنید.

بررسی گوشی هانر ۸a

دوربین

یکی از بخش های بسیار مهمی که برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد دوربین هر گوشی می باشد. در واقع کاربران برای خرید گوشی ابتدا به دوربین آن توجه می کنند. هانر هم از این موضوع برای فروش بیش تر آنر ۸a استفاده کرده است. این گوشی دارای یک دوربین می باشد و ۱۳ مگاپیکسل است. اندازه دهانه دیافراگم این دوربین برابر ۱.۸ می باشد و به PDAF مجهز می باشد. PDAF می تواند به سرعت بالای فوکوس کمک بسیار زیادی داشته باشد. در واقع عکس هایی که در روز با این گوشی گرفته می شود کیفیت بسیار بالایی دارد و می توانید به عنوان یکی از گوشی های با کیفیت به هانر ۸a نگاه کنید. در صورتی که در محیطی کم نور به عکاسی بپردازید عکس های شما نویز بیش تری خواهند داشت.

هانر 8 ای تک دوربین است.

 باتری

در بررسی گوشی هانر ۸a متوجه می شوید که از باتری ۳۰۲۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که ظرفیت بسیار بالایی ندارد و تنها یک روز می توانید از این باتری استفاده کنید و در پایان روز باید آن را به شارژ بزنید. این گوشی هیچ گونه شارژر سرعتی ندارد و برای شارژ شدن کامل این گوشی باید آن را دو ساعت و بیست دقیقه به شارژ بزنید. البته لازم است بدانید که برای سالم ماندن باتری های گوشی باید شارژ آن را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.

بررسی گوشی هانر ۸a

زمانی که شما برای اولین بار به این گوشی نگاه می کنید از نظر شما یکی از ساده ترین گوشی های میان رده می باشد و ممکن است اصلا به چشمتان نیاید و از آن رد شوید ولی باید بدانید که این گوشی یکی از بهترین و با کیفیت ترین گوشی های هانر می باشد که در سال ۲۰۱۹  به بازار عرضه شده است. در ادامه می توانید مقالات مرتبط با بررسی گوشی موبایل و بررسی آنر ۳۰ لایت را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو