راهکارهای ساده برای افزایش فعالیت بدنی

راهکارهای ساده برای افزایش فعالیت بدنی


منبع: آرگا

131

1399/11/2

23:25


در این مطلب چندین راه طلایی برای افزایش فعالیت بدنی به شما پیشنهاد می دهیم و شما می توانید با استفاده از آن ها کیفیت زندگی خود را بالا ببرید. تا پایان این مطلب با ما باشید.

امروزه با وجود قرنطینه و بیماری کرونا بسیاری از افراد دوست ندارند از خانه خارج شوند و سعی می کنند بیش تر در خانه بمانند. در واقع عدم تحرک می تواند مشکلات بسیاری را برای شما ایجاد کند و شما را گرفتار بیماری های جسمی و روحی می کند. در ادامه روش های افزایش فعالیت بدنی در منزل را برایتان شرح می دهیم.

روش های بالا بردن فعالیت بدن

افزایش فعالیت بدنی

باید بدانید که داشتن فعالیت های بدنی می تواند به شما کمک کند تا درگیر بیماری های جسمی و روحی نشوید و از افسردگی به دور باشید. هر فردی در روز به حداقل ۳۰  دقیقه فعالیت بدنی نیاز دارد و بدن هر فردی می تواند با ۳۰ دقیقه فعالیت داشتن در روز سالم بماند. فعالیت بدنی زیاد برای برخی از افراد سخت است و نمی توانند به راحتی با این کار کنار بیایند. شما می توانید با استفاده از تکنیک هایی که در ادامه مطرح می شود فعالیت بدنی خود را بالا ببرید.

پیاده روی کنید.

پیاده روی کردن می تواند به تناسب اندام های شما کمک کند ولی اگر نمی توانید این کار را انجام بدهید سعی کنید در حین رفتن به محیط کار کمی جلوتر از محل کارتان پیاده شوید و مسیر کمی را پیاده روی کنید و نرمش صبحگاهی انجام بدهید. در واقع با همین کار بسیار ساده و آسان می توانید فعالیت بدنی برای خودتان ایجاد کنید و بدن خود را در برابر بیماری ها حفظ کنید. برای بیش تر شدن انرژی خود می توانید در حین پیاده روی از موسیقی استفاده کنید و آهنگ های مورد علاقه خود را گوش بدهید تا علاوه بر افزایش اشتیاق روحیه شما بهتر شده و خوش خلق تر شوید.

عدم استفاده از آسانسور برای افزایش فعالیت بدن

عدم استفاده از آسانسور

گاهی می توانید با چند دقیقه استفاده کردن از راه پله ها فعالیت بدنی خود را بالا ببرید بنابراین اگر مسیری پیش روی شما می باشد می توانید به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید تا بتوانید به راحتی به بالا رفتن فعالیت بدنی خود کمک کنید و این کار ممکن است برای ساختمان های بسیار بلند کمی سخت به نظر بیاید ولی شما می توانید از یک طبقه شروع کنید و هر چند روز به میزان آن ها اضافه کنید. در حین بالا رفتن از پله ها در روز های اول نیازی نیست کاری انجام بدهید ولی بعد از این که عادت کردید که این مسیر را به راحتی طی کنید می توانید سرعت خود را افزایش بدهید.

استفاده از دوچرخه

اگر دوست ندارید از دو راه گفته شده استفاده کنید می توانید از دوچرخه کمک بگیرید. دوچرخه سواری به میزان ۳۰ دقیقه در روز می تواند به سلامت شما کمک کند و اگر فکر می کنید که این کار می تواند خطرناک باشد باید بدانید که اگر اصول ایمنی را رعایت کنید و از کلاه ایمنی و پد آرنج و زانو استفاده کنید مشکل بسیار خطرناکی برای شما ایجاد نمی شود. البته در بیش تر شهر ها و شهرک های مدرن فضایی مخصوص برای این کار در نظر گرفته شده است و شما می توانید به راحتی در این بخش ها دوچرخه سواری کنید. باید بدانید که این کار می تواند منجر به کاهش کلسترول بد در خون و و افزایش مهارت های حرکتی شما شود.

 افزایش فعالیت بدنی

تمیز کردن خانه

اگر نمی توانید از راه های گفته شده استفاده کنید می توانید به تمیز کردن خانه بپردازید. در نظر داشته باشید که این کار مورد پسند بسیاری از افراد نیست و برخی از افراد از این کار نفرت دارند ولی تمیز کردن خانه می تواند راه بسیار مناسبی برای افزایش فعالیت بدنی باشد. با توجه به کاری که انجام می دهید می توانید فواید بسیاری را دریافت کنید. برای مثال زمانی که کار های حیاط خانه را انجام می دهید ویتامین D دریافت می کنید و در صورتی که کار های درونی خانه را انجام بدهید فعالیت های حرکتی را بهبود می بخشید.

بازی با کودکان

یکی از بهترین راه هایی که می توانید به افزایش فعالیت بدنی دست یابید بازی کردن با بچه ها می باشد. در واقع این کار به انرژی بسیاری نیاز دارد و شما را بسیار خسته می کند. با این کار علاوه بر فعالیت بدنی می توانید روابط خود را با کودکان و اطرافیان خود بهتر کنید. بهتر است برای این کار از پلی استیشن و بازی های نشستنی و بی تحرک استفاده نکنید و سعی کنید بازی هایی را انتخاب کنید که در آن ها فعالیت بدنی بسیار زیادی وجود دارد مانند بازی های فوتبال، والیبال. با توجه به سن کودک می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

بازی با کودکان می تواند فعالیت بسیار خوبی برای شما باشد.

راه بروید

اگر از افرادی هستید که دائما در حال صحبت کردن با گوشی خود هستید می توانید در حین حرف زدن راه بروید. با این کار می توانید به راحتی فعالیت داشته باشد. در زمان هایی که کار با سیستم ندارید و در حال گفت و گو و یا چت کردن با دوستان خود می باشید می توانید راه بروید و حرکات کششی انجام بدهید.

ورزش کنید.

یکی دیگر از کار هایی که می توانید برای بالا بردن فعالیت بدنی خود استفاده کنید این است که در حین تماشای تلویزیون ورزش کنید. زمانی که سریال شروع می شود می توانید همزمان با دیدن تلویزیون ورزش های هوازی را انجام بدهید و اگر از نشستن و خوابیدن بسیار زیاد کمد درد گرفته اید می توانید از حرکات کششی برای کمر درد استفاده کنید و به راحتی سلامتی را برای بدن خود تضمین کنید. البته اگر با فرد دیگری تلویزیون می بینید می توانید برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت زمانی که پیام های بازرگانی ایجاد می شود ورزش کنید و حرکات کششی و یا پرشی را انجام بدهید. زمانی که این کار را انجام می دهید شاید برایتان آسان باشد اما در انتهای روز متوجه می شوید که بیش از ۳۰ دقیقه در روز تمرین کرده اید و می توانید این روال را افزایش بدهید.

بای بالا بردن فعالیت جسمی خود ورزش کنید.

به طور کلی ورزش کردن می تواند سلامتی را برای شما به ارمغان بیاورد ولی برخی از افراد وقت ورزش کردن ندارند و یا در ساعت های اشتباه این کار را می کنند. در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه ورزش و سلامتی مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو