ویزای والدین: یکی از شرایط اصلی تحصیل در مدارس کانادا

منبع: فرزند

191

1399/11/2

23:26


ویزای والدین: یکی از شرایط اصلی تحصیل در مدارس کانادا

همیشه تحصیلات فرزندان مساله مهمی برای والدین بوده و هست از همین روی تلاش میکنند تا بهترین مدرسه و سیستم اموزشی را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه تحصیل در مدارس کانادا است چه در مدارس و چه در دانشگاه ها. اما در خصوص مهاجرت تحصیلی و ویزای تحصیلی این کشور چه میدانید؟

کشور کانادا یکی از کشورهای محبوب برای زندگی در میان مردم سرتاسر دنیا شناخته میشود. این کشور که در شمال امریکای شمالی واقع شده است از بازار کار خوبی برخوردار است.

پایتخت کشور کانادا شهر اتاوا است و اب و هوای این کشور در زمستان ها بسیار سرد و در تابستان ها متعادل است از همین روی اغلب مردم در قسمت جنوب غربی کانادا و نزدیک به مرز امریکا زندگی میکنند.

زبان رسمی این کشور انگلیسی و فرانسوی است و علت این امر نیز تاریخ مستعمره ی کشور کانادا توسط این دو کشور است با این حال زبان رسمی اموزشگاهی این کشور همان زبان انگلیسی است.

هر ساله کشور کانادا ۵۰۰ هزار دانشجو برای تحصیل در موسسات و دانشگاه های خود از سرتاسر جهان میپذیرد و همین امر موجب شده تا افراد زیادی اقدام به ارسال درخواست پذیرش برای دانشگاه های این کشور کنند.

اما تحصیل در مدارس این کشور از چه طرقی امکان پذیر است و نظام اموزشی مدارس این کشور چگونه اداره میشود؟ پاسخ این سوالات و بسیاری سوالات دیگر در این خصوص را در این مقاله بگیرید.

نظام اموزشی مدارس کانادا

سیستم اموزشی این کشور به صورت یک دوره ۱۲ ساله است که فرد از سن ۵ یا ۶ سالگی وارد مدارس ابتدایی میشود و این دوره ۸ سال طول میکشد. پس از آن یک دوره ۴ ساله برای مقطع دبیرستان را میگذراند.

جالب است بدانید که در کشور کانادا همه ی افراد باید این دوره ۱۲ ساله را بگذرانند و کسی نمیتواند بی سواد باشد یا در این دوران ۱۲ ساله ترک تحصیل کند.

مساله ای که اینجا مطرح میشود این است که ایا این دوران برای دانش اموزان مقیم این کشور است یا برای دانش اموزان بین المللی نیز صحت دارد؟

تحصیل در مدارس کانادا

مدارس کانادا به طور کلی به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم بندی میشوند. شاید با توجه به آنچه در خصوص مدارس دولتی و خصوصی داخلی میدانید سریعا در مورد مدارس دولتی کشور کانادا قضاوت کنید.

باید بگوییم که آنطورها که فکر میکنید نیست و مدارس دولتی کشور کانادا جزو بهترین مدارس در سرتاسر جهان شناخته میشوند و در واقع بیشترین تعداد قبولی در دانشگاه های این کشور را دانش اموزان دولتی تشکیل میدهند.

تفاوت عمده این مدارس در میزان شهریه ای است که از هر دانش اموز در موقع ثبت نام دریافت میکنند و هم چنین مدت زمانی که دانش اموزان در طول روز در مدرسه حضور دارند نیز متفاوت است.

این که بخواهید در مدارس دولتی تحصیل کنید و یا در مدارس خصوصی به شما و میزان بودجه شما بستگی دارد اما به طور کلی برای تحصیل در کشور کانادا دو راه وجود دارد.

ویزای دانش اموزی

برای این که بتوانید در مدارس این کشور تحصیل کنید میتوانید اقدام به دریافت ویزای دانش اموزی کنید که برای این کار ابتدا باید در رده سنی ۵ تا ۱۷ سال باشید.

پس از آن باید مدرسه مورد نظر را انتخاب کرده و برای آن ها درخواست پذیرش ارسال کنید. این مدارس شرایط شما را مورد بررسی قرار داده و آن را تایید و یا رد میکنند.

دقت کنید که اگر دارای شرایط ویژه هستید و هوش و استعداد خوبی دارید میتوانید از بورسیه های تحصیلی مدارس خصوصی این کشور بهره مند شوید.

پس از آن که تایید مدرسه مورد نظر را به دست اوردید حال کافی است تا مدارک مورد نظر برای ویزای دانش اموزی را تهیه کرده و ویزای خود را دریافت کنید.

این ویزا برای مدت زمان تحصیلی شما معتبر است. از انجایی که زیر سن قانونی هستید باید رضایت نامه والد یا والدین خود را به همراه داشته باشید. (قیم قانونی هم مورد تایید است.)

اگر بخواهید میتوانید با خود، والد یا والدین یا قیم قانونی خود را نیز به همراه ببرید تا در مدت زمان تحصیل در کنار شما زندگی کنند. در غیر اینصورت میتوانید یکی از این سه راه را انتخاب کنید:

اسکان  در کانادا

برای اسکان در طول مدت تحصیل خود میتوانید یکی از این سه گزینه را انتخاب کنید اگر نمیخواهید یا نمیتوانید همراه با والد یا والدین خود به این کشور بروید.

خوابگاه در کانادا

مدارس خصوصی و شبانه روزی این کشور به دانش اموزان بین المللی خوابگاه اعطا میکنند که فرد میتواند در مدت زمان تحصیل خود در این خوابگاه ها اقامت داشته باشد.

هزینه این خوابگاه ها جدای از شهریه تحصیلی است و چیزی در حدود ۴۰ الی ۴۲ هزار دلار کانادایی است. (دلار کانادا ۰٫۷ دلار امریکا است.)

اشنای مورد تایید ساکن کانادا

روش دیگر این است که اگر اشنایی در کانادا دارید که مورد تایید والدین شما هستند میتوانید در مدت زمان تحصیل خود در کنار آن ها بمانید.

Home stay

در این روش دولت کانادا تعدادی خانواده که مورد تایید ایشان هستند را به شما معرفی میکنند و انتخاب میکنید تا پیش کدام خانواده بمانید. در این روش باید علاوه بر شهریه مدرسه هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار کانادا برای هر ماه بپردازید.

سایت رسمی دولت کانادا در زمینه ی سکونت کانادا به صورت Home stay در این لینک موجود می باشد.

ویزای والدین

اما روش دیگری که برای تحصیل در مدارس کانادا وجود دارد این است که از طریق ویزای والدین خود اقدام کنید. یعنی اگر والد یا والدین شما اقامت دائم یا موقت کشور کانادا را دارند میتوانید بدون داشتن ویزای تحصیلی اقدام به تحصیل در مدارس این کشور کنید.

در این حالت والدین یا باید اقامت دائم این کشور را داشته باشند و یا این که ویزای تحصیلی یا کاری این کشور را دریافت کرده باشند.

در این حالت میتوانید به راحتی در مدارس خصوصی یا دولتی این کشور ثبت نام کرده و از مزایای آن ها بهره مند شوید. هم چنین در مدت زمان تحصیل خود همراه با والدین خود زندگی میکنید.

دقت کنید که تا زمانی میتوانید به تحصیل خود ادامه دهید که ویزای والدین شما معتبر باشد و ایشان اقامت این کشور را داشته باشند. این روش محدودیت سنی ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو