سیدمجتبی حسینی به سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات پیام داد

80

1399/11/2

23:26


سیدمحمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات به میزبانی خراسان شمالی پیام داد.

سیدمجتبی حسینی به سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات پیام داد

به گزارش هنرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در متن پیام "سیدمحمدمجتبی حسینی "آمده است:

"هوالبصیر

هنر تصویر جهان هستی است و پدیده ها و چگونگی زیستن، نگریستن و اندیشیدن به این جهان در بستر هنر ممکن است. تئاتر نیز به گذشته، امروز و آینده جهان با زبان، بیان و شیوه اجرای زمان خود می نگرد و می اندیشد. تجربه ها، آموزه ها و منابع سرشار در فرهنگ و تاریخ و ادیان تاکنون منشا آثار هنری شده اند و هنوز در گنجینه های دینی و فرهنگی ما نکاتی نهفته است که قابلیت بیان هنری دارد. آیات و روایات دینی گرچه به شیوه هایی گفته شده اما منابع سرشاری است که ذهن پرسشگر و جستجوگر هنرمندان می تواند با توجه به مسایل جهان معاصر به آیات و روایات دینی بپردازد و با بیان نوین و متناسب با شرایط جامعه امروز، آثار هنری عمیقی را بر اساس آنها تولید و ارائه کنند. تئاتر هنر اندیشه و دعوت به اندیشیدن است و می تواند فرصت هایی را برای تفکر و بازاندیشی درباره روایت های دینی و اعتقادی فراهم کند.

جشنواره تئاتر آیات بر مسایل اعتقادی و دینی تمرکز دارد و می تواند با نگاه عمیق و دقیق به این مسایل در جهان و جامعه معاصر متمایز از رویدادهای دیگر قرار بگیرد و توجه و گفتگو در این زمینه را در هنرمندان منتقدان و مخاطبان طرح کند. جشنواره تئاتر آیات در دوره سوم قرار دارد و شایسته است با نگاه آسیب شناسانه و کارشناسی ابعاد هنری و اجرایی آن بررسی شود.

همراهی و همکاری هنرمندان گرانقدر تئاتر، نهادهای استان خراسان شمالی و همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در برگزاری سومین جشنواره تئاتر آیات قدر می دانم و سلامت و موفقیت را برای هنرمندان و دست اندرکاران جشنواره از درگاه خداوند متعال خواستارم."

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو