آغاز اجرای 10 نمایش با پایان تعطیلی کرونایی / شروع فعالیت 4 تماشاخانه تهران

66

1399/11/2

23:26


با پایان تعطیلات کرونایی 10 نمایش در 4 تماشاخانه خصوصی دولتی پایتخت به صحنه خواهد آمد.

آغاز اجرای 10 نمایش با پایان تعطیلی کرونایی / شروع فعالیت 4 تماشاخانه تهران

سرویس تئاتر هنرآنلاین، نزدیک به چهار ماه است که تالارهای نمایشی و تماشاخانه‌های پایتخت در پی دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل بوده‌اند اما خوشبختانه چند روزی است که در پی زرد شدن وضعیت تهران و با پیگیری‌های اهالی تئاتر و اداره کل هنرهای نمایشی، دستور بازگشایی تماشاخانه‌ها صادر شده است. از این رو 4 مجموعه نمایشی پایتخت فعالیت خود را آغاز کردند و 10 اثر نمایشی طی روزهای گذشته و آینده به صحنه آمده و یا خواهد آمد. در ادامه مروری داریم بر عناوین نمایش‌هایی که در تالارهای نمایشی اجرا خواهند شد:

 

مجموعه تئاترشهر

"ایوب خان" نام نمایشی به نویسندگی و کارگردانی امیر دژاکام است که از 29 دی‌ماه ساعت 18:30 در سالن چهارسو این مجموعه اجرای خود را آغاز کرده است. بازیگران این نمایش الهام خضرائی منش، نسیم داداشی، طاها عابدی، ماهان عابدی، حسام شهیدی، الناز ملک‌پور، نیوشا امینی، غزل جمشیدآبادی، مهدی حوریه، ندا حسینی، زینب تحقیقی، آرمین خزائلی، شایان انجمنیان، مژده عنایتی و سمانه شعاعی هستند.

نمایش "یاماها" نوشته و کار کهبد تاراج اثر نمایشی است که از امروز یکم بهمن‌ماه ساعت 17 و 18:45 در سالن قشقایی تئاترشهر میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود. مرجان قمری، لبخند بدیعی و مازیار سیدی بازیگران آن هستند.

همچنین نمایش "برونسی" به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه‌کرم از دوم بهمن‌ماه ساعت 18 در سالن سایه این مجموعه به صحنه خواهد آمد.  مسعود شامی خاتونی، ایمان سلگی، فرید کیامرثی، مرتضی شاه‌کرم، پروا آقاجانی، محسن پوشایی، مائده جلالی، احمد صمیمی، سالار مسیب‌زاده و مجید رحمتی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

تماشاخانه سنگلج

این تماشاخانه از 30 دی‌ماه ساعت 18 میزبان نمایش "لبخند با شکوه آقای گیل" نوشته اکبر رادی و کار میکائیل شهرستانی است. دلارام زرگر، ناهید شکری، ثمین موسوی، رویا نوذری، رویا آذر، وحید کبیر، امین نانگیر، عسل عرب، لیلا فیروزمند، اعظم کولیوند، پریسا محمدی، بهداد روزگار، رامین ارغند، مژگان فتحی، محمدرضا لایقی، علی شجره، مونا نیک گو، سارینا امیدوار، نسترن مهربان، سوگند قریشی، مسعود آشوری، علی حسینی و مهیار جواهری در این اثر نمایشی ایفای نقش دارند.

تماشاخانه ملک

"سرایدار" عنوان نمایشی نوشته هارولد پینتر با ترجمه رضا دادویی و کارگردانی مهدیس زارع‌نژاد است که از 8 بهمن ماه ساعت 18 در این تماشاخانه به صحنه خواهد آمد. علی باقری، مهدی کوشکی و مجید نوروزی در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

خانه نمایش مهرگان

"آرت" عنوان نمایشی به نویسندگی یاسمینا رضا، ترجمه علیرضا کوشک جلالی و کارگردانی مهدی یوسفی‌پور است که از 29 دی‌ماه ساعت 17 در سالن شماره یک این تماشاخانه به صحنه آمده است و سید عرفان اطهری، جلال احمدپور و دانیال کریمی در آن ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "گرسنه‌ها" نوشته و کار حامد شیخی نیز از 29 دی‌ماه ساعت 17:30 در سالن شماره دو مهرگان روی صحنه است. حامد شیخی و یگانه سروری بازیگران این نمایش هستند.

"ظمان، مکان، ذبان" نام دیگر نمایشی است که با نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسین اناری از 29 دی ماه ساعت 19 در سالن شماره دو این سالن نمایشی با بازی محمد پوریا هلالی، احسان صاحبدادی، یاشار دبیری، بهاره همایونفر، کمند کلبادی و شایان پورملایی لنگرودی در حال اجراست.

نمایش "راحله" نوشته و کار منصور صلواتی نیز از امروز اول بهمن ماه ساعت 18:45 در سالن شماره یک این مجموعه به صحنه خواهد آمد. بازیگران این نمایش فرزاد برهمن، محمد ناصری، نگین غفاری، کیانا رحمانی، امیر کردی، کیمیا بخشی و بنفشه ابر هستند.

همچنین میثاق یوسفی نویسنده و کارگردان اجراخوانی "رسیدن دیر هنگام" قصد دارد این اثر را شنبه 4 بهمن ماه ساعت 17:30 در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان به صحنه آورد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو