طرح لبخند چیست ؟ | طرح لبخند با کامپوزیت

منبع: زیبامون

428

1399/11/2

23:27


در این بخش از زیبامون اطلاعات کافی و مفیدی رو در رابطه با طرح لبخند در دندانپزشکی کسب خواهید کرد. با ما همراه باشید.

طرح لبخند چیست ؟ | طرح لبخند با کامپوزیت

یک لبخند زیبا که در آن دندانهای سفید و روشن به بهترین شکل ممکن دیده شوند، بخشی از زیبایی چهره محسوب میشه و تاثیر خیلی زیادی در افزایش جذابیت صورت شما خواهد داشت! گاهی اوقات ممکنه از ظاهر دندانهای خود راضی نباشید و همین موضوع باعث بشه تا سعی کنید دندانهاتون رو به هر نحوی شده پنهان کنید و از لبخند زدن و خندیدن خودداری کنید!

اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید و احساس می کنید شکل، ظاهر و رنگ دندانهاتون به اندازه کافی زیبا و خیره کننده نیست، دندانهاتون رو پنهان نکنید؛ بلکه با استفاده از طرح لبخند، بهترین و زیباترین لبخند رو برای خودتون ایجاد کنید و از این طریق جذابیت بیشتری به دست بیارید.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با طرح لبخند بدانید، آشنا بشید و اطلاعات خوب و مفیدی رو در رابطه با طرح لبخند در دندانپزشکی و طرح لبخند با کامپوزیت کسب کنید.

 

طرح لبخند چیست؟

طرح لبخند یا طراحی لبخند (Smile Design) ترکیبی از خدمات دندانپزشکی هست که به بیماران این امکان رو میده تا یک لبخند متقارن و جذاب داشته باشند. در واقع با استفاده از طراحی لبخند هدفمند و سفارشی، زیبایی و عملکرد دندانها بهبود داده میشه و همین موضوع باعث میشه تا لبخند زیباتری برای مراجعه کنندگان به وجود بیاد.

طرح لبخند، شگفتی هایی ایجاد میکنه تا سلامت و ظاهر دندانها بدون در نظر گرفتن حالت اصلی دندانهای موجود، به بهترین شکل ممکن تغییر کنه و لبخندی فوق العاده زیباتر داشته باشید.

 

طرح لبخند

 

طرح لبخند دندانپزشکی

در طرح لبخند دندانپزشکی، از فناوری رایانه در طراحی و ساخت پروتزهای دندانی استفاده میشه. در واقع این یک روش درمانی تحت کنترل رایانه هست که میتونه برای تشخیص ایمپلنت و جراحی هم مورد استفاده قرار بگیره و کمترین تهاجم رو به همراه داشته باشه.

با استفاده از نرم افزاهای مخصوص، دندانپزشک میتونه بریس‌های دندانپزشکی - dental braces ( ابزارهای که برای اصلاح نامرتبی و کج بودن دندان ها و یا مشکل در فک مورد استفاده قرار می‌گیرند) رو به طور سفارشی و با استفاده از مواد باکیفیت طراحی و ایجاد کنه. این کار باعث می شود هزینه های تولید پایین تر و زمان ساخت کوتاه تر باشه.

یکی دیگه از مزایای طرح لبخند در دندانپزشکی این هست اجازه ساخت پروتزهای با کیفیت و دقیق رو هم فراهم میکنه و باعث میشه تا نتیجه کار هم فوق العاده بهتر و حرفه ای تر باشه.

 

طراحی لبخند چه کاری انجام میدهد؟

طراحی لبخند میتونه طیف گسترده ای از مسائل زیبایی و کاربردی دندانپزشکی رو شامل بشه. مراحل و نتایج طرح لبخند، نیازهای منحصر به فرد و اهداف شخصی هر بیمار رو در بر میگیره و سعی میکنه تا این نیازها رو به بهترین شکل ممکن برطرف کنه و مراجعه کنندگان رو به هدفی که از طراحی لبخند دارند، برسونه.

از جمله این نیازها و اهداف در طرح لبخند میشه به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • سفید و روشن کردن رنگ دندان ها
  • تزار بندی و متعادل کردن دندانها
  • یکسان کردن اندازه و بلندی دندانهای جلو
  • ایجاد بهترین نسبت بین لثه و دندان
  • تقویت دندان و عملکرد دندانها
  • ایجاد منحنی زیباتر و بهتر برای لبخند
  • کاهش خطر پوسیدگی، عفونت و بیماری لثه
  • افزایش اعتماد به نفس مراجعه کنندگان با ایجاد ظاهری بهتر برای دندان ها
  • جوان و سالم به نظر رسیدن تمام بخش های صورت

 

طرح لبخند زیبا

 

حتما بخوانید: بهترین روش های رفع زردی دندان ها در خانه با ترکیبات طبیعی

 

مزایای طرح لبخند چیست؟

طراحی لبخند میتونه با روشی ماندگار تر از بوتاکس و سایر اقدامات موقتی، چهره شما رو احیا، جوان و زیبا کنه و میشه از آن به عنوان یک سرمایه گذاری کلی برای بهبود ظاهر کلی صورت و دندانها یاد کرد.

معمولا با افزایش سن به دلیل سایش، خرد شدن و تغییر رنگ دندانها، زیبایی لبخند و زیبایی چهره به تدریج کاهش پیدا میکنه که میتونید با استفاده از طرح لبخند، مجددا زیبایی بیشتری رو برای لبخندتون به وجود بیارید و با خیال راحت بخندید و زیباتر باشید!

 

طرح لبخند دندان و درمانهای ترکیبی با آن

گاهی اوقات برای اینکه طرح لبخند به بهترین شکل ممکن اجرا بشه لازمه از درمانهای ترکیبی هم استفاده بشه تا ظاهر دندانها زیبایی بیشتری پیدا کنند. برخی از درمانهای ترکیبی که ممکنه در طراحی لبخند به آن نیاز پیدا کنید عبارتند از:

 

  • استفاده از روکش یا کامپوزیت دندان
  • استفاده از روکش برای تاج دندانهای پر شده
  • گاهی اوقات دندانهایی که در قسمت لبخند دیده میشن، خراب شدند یا وجود ندارند که در این مواقع باید از کاشت یا ایمپلنت دندان استفاده بشه
  • دندان قدامی که قبلا از ریشه جدا و کشیده شدند باید با استفاده از ایمپلنت یا پروتز مصنوعی بازسازی بشن
  • اگر بافت لثه ناهموار باشه یا بیش از حد در معرض دید قرار میگیره باید با استفاده از لیفت لثه یا لیزر، میزان دیده شدن لثه ها کاهش پیدا کنه
  • سفید و روشن کردن تمام دندانها برای یکدست و درخشان شدن دندانها

 

حتما بخوانید: همه چیز درباره قلم سفید کننده دندان + معرفی بهترین مارک

 

چه کسانی کاندید مناسبی برای ایجاد طرح لبخند زیبا هستند؟

 

  • تمام افرادی که تمایل دارند جوانتر به نظر برسند؛ طرح لبخند میتونه ظاهر افراد رو چندین سال جوانتر کنه
  • افرادی که تمایل دارند در هنگام لبخند زدن، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند
  • فردی که به ظاهر و سلامت دندانهای خود اهمیت میده و قصد داره برای افزایش سلامتی دندانهای خود سرمایه گذاری کنه
  • افرادی که به دنبال افزایش جذابیت در چهره خود هستند
  • افرادی که تصور میکنند با داشتن لبخند زیبا و حرفه ای میتونن موقعیت شغلی بهتری پیدا کنند و یا موفقیت بیشتری کسب کنند
  • افرادی که تمایل دارند مورد توجه قرار بگیرند و سالم به نظر برسند
  • افرادی که توجه ویژه ای به حفظ سلامت و زیبایی دندانهای خود دارند

 

حتما بخوانید: بروساژ دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

 

طرح لبخند کامپوزیت

استفاده از کامپوزیت و روکش های دندانی روشی کاملا موثر در تغییر شکل کامل دندانهاست. این روش به دلیل توانایی بالایی که در ایجاد ظاهر کاملا یکدست و یکرنگ برای دندانها داره جز روشهای پرطرفدار برای داشتن یک طرح لبخند زیبا محسوب میشه.

کامپوزیت و لمینت دندان، روکش و پوسته نازکی هستند که دارای رنگ بندی شبیه به رنگ دندان بوده و برای ایجاد ظاهری منحصر به فرد، مرتب و یک رنگ برای دندانها مورد استفاده قرار میگیره. در واقع این روکشها به قسمت جلوی دندانها متصل میشن تا انواع نواقص دندان رو بپوشونند و ظاهر دندانها رو به بهترین شکل ممکن تقویت کنند. به همین دلیل استفاده از کامپوزیت و لمینت یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد طرح لبخند زیبا یا لبخند هالیوودی هست!

 

طرح لبخند کامپوزیت

 

طرح لبخند هالیوودی چیست؟

گاهی اوقات در زندگی روزمره، مهمترین قسمت روابط ما با سایر افراد به صورت، دهان و لبخند آنها محدود میشه. به همین دلیل ساختار دهان و دندانها و داشتن یک لبخند زیبا مثل بازیگران هالیوودی که زندگی حرفه ای خودشون رو مدیون این لبخند زیبا هستند، باعث الهام بخشیدن به سایر افراد میشه و برای توصیف این لبخند از عبارت "لبخند هالیوودی" استفاده می کنند.

در واقع طرح لبخند هالیوودی یکی از خدماتی هست که توسط دندانپزشکان ارائه میشه تا لبخندی فوق العاده درخشان و قدرتمند مثل لبخند بازیگران هالیوودی رو برای مراجعه کنندگان خود ایجاد کنند.

 

قوانین مهم در طراحی لبخند هالیوودی چیست؟

 

1. دندانها

دندانهای قسمت جلو ردیف بالا نباید حاوی فیلر یا پرکننده قابل مشاهده باشند و دندانهای پیشین یا ثنایا بالایی در مقایسه با سایر دندانها باید مشخص تر باشند.

 

2. لبها

شکل و ظاهر لبها باید متقارن و واضح باشه.

 

3. لثه

لثه در قسمت بالایی باید به اندازه حدود 2 میلی متر دیده بشه و رنگ لثه نیز باید با رنگ پوست هر فرد مطابقت داشته باشه.

 

4. عرض لبها

عرض لبها باید نیمی از عرض صورت رو شامل بشه.

 

این معیارها ممکنه از فردی به فرد دیگه متفاوت باشه اما از نظر متخصصان، "طرح لبخند هالیوود" دارای چنین توصیفاتی هست.

 

لبخند هالیوودی

 

حتما بخوانید: نکات مهم برای اینکه دندان های سفیدی داشته باشید


سخن آخر

داشتن یک لبخند زیبا تاثیر خیلی زیادی در افزایش زیبایی و جذابیت چهره داره و هرچه دندانهای سفیدتر، درخشان‌تر و مرتب‌تری داشته باشید، لبخند شما نیز جذابیت بیشتری پیدا میکنه. روشهای مختلفی برای ایجاد طرح لبخند زیبا وجود داره که میتونید با مراجعه به دندانپزشک و بررسی دندانها بهترین و مناسبترین روش رو برای طرح لبخند خود انتخاب کرده و مورد استفاده قرار بدید و از همیشه زیباتر و جذابتر شوید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو