آموزش تصویری و مرحله به مرحله پودر دکلره و نکات مراقبتی آن

آموزش تصویری و مرحله به مرحله پودر دکلره و نکات مراقبتی آن


منبع: رژلب

251

1399/11/3

00:04


نحوه استفاده از پودر دکلره

اکسیدان مناسب برای بلچینگ

آموزش تصویری و مرحله به مرحله پودر دکلره و نکات مراقبتی آن

خانم ها همواره به دنبال تغییرات جدید و متفاوت در وضعیت ظاهری خود هستند. به همین خاطر از ایده های رنگ کردن مو، تجربه میکاپ جدید، مانیکور ناخن، لمینت مژه و ... استقبال می کنند. هر کدام از ایده های زیبایی می توانند تغییر و تحولاتی جدیدی در خانم ها ایجاد نمایند. به همین خاطر ایده های آرایشی به خوبی می توانند نظر خانم ها را جلب نمایند. بسیاری از خانم های جوان تمایل دارند از رنگ موهای جذاب و متفاوت بهره مند شوند. همان طور که می دانید موهای تیره در استفاده از رنگ موهای متفاوت محدودیت ایجاد می کنند. بنابراین برای تجربه رنگ موهای متنوع نیاز به پودر دکلره خواهید داشت. با دکلره کردن موها می توانید شرایط لازم برای رنگ کردن موها با رنگ دلخواه را فراهم آورید.

بسیاری از خانم ها تمایل دارند رنگ موها را با آرایش خود همچون رژلب، سایه چشم و ... ست کنند. به همین خاطر برای تجربه رنگ های فانتزی از بلیچینگ کمک می گیرند.

قبل از انجام دکلره بخوانید

قبل از اینکه از دکلره برای سفید کردن موها بهره مند شوید، بهتر است اطلاعات کافی در مورد عوارض آن داشته باشید. هنگامی که از پودر دکلره بهره مند می شویم، ساقه مو شکسته می شود و گرانول های ملانین مو به شکل اکسید شده در می آید. گرانول های مو باعث رنگ دهی به موها می گردند. اگر موهای شما از نوع شکننده، حساس یا خشک است، بهتر است حدود یک یا 2 ماه قبل از دکلره اقدام به آماده سازی موها نمایید.

استفاده از پودر دکلره برای موها باعث بیشتر شدن نفوذپذیری موها می گردد و همین موضوع موها را آسیب پذیرتر خواهد کرد. پودر دکلره باید بر روی موهایی استفاده شود که حدود سه ماه از رنگ کردن و پردازش آن ها گذاشته است. در واقع پیش از بهره مندی از پودر دکلره باید حدود سه ماه موها را تحت هیچ فرآیند آرایشی قرار ندهید. در این صورت دکلره با موفقیت بر روی موها انجام می گیرد و بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.

استفاده از شامپوهای مناسب

توجه داشته باشید اگر بعد از انجام دکلره بلافاصله موها را تحت فرآیندهای آرایشی قرار دهید، بیشترین آسیب را به بافت مو وارد خواهید کرد. استفاده از سشوار برای حالت دهی یا فرم گیری مو، استفاده از شامپوها و شوینده های حاوی الکل و سولفات را قبل از پودر دکلره حذف کنید. این عناصر موهای شما را با کاهش رطوبت شدید مواجه می نمایند. دو هفته قبل از دکلره از نرم کننده مو استفاده نکنید و به جای آن از ماسک های تهویه مطبوع به اندازه 2 بار در هفته بهره مند شوید.

استفاده از ماسک های خانگی

ماسک های خانگی همچون ماسک موز، روغن زیتون، آووکادو، تخم مرغ و نارگیل گزینه خوبی برای تقویت موها هستند. موهای شما باید پیش از شست و شو به خوبی با روغن آغشته شوند. یک شب قبل از سفید کردن مو با پودر دکلره از روغن نارگیل برای موها استفاده کنید. روغن نارگیل به عنوان یک محافظ بر روی ساقه های مو عمل می کند و مانع از ریزش مو می شود. توجه داشته باشید که روغن نارگیل مانعی برای استفاده از پودر دکلره ایجاد نخواهد کرد.

معرفی پودر دکلره

 پودر دکلره دارای یک ماده قلیایی به نام هیدروکسید آمونیوم و یک عامل اکسید کننده به نام پراکسید هیدروژن می باشد. این دو عنصر در فرآیند دکلره به ساقه مو نفوذ نموده و باعث کاهش رنگ موی طبیعی می شوند. در چنین حالتی ملانین در کوتیکول موی فرد شکسته می شود. این موضوع با از دست دادن رنگ مو، نفوذپذیری آسان ساقه های مو، ریزش مو،  تحریک پوست سر و سوختگی آن همراه می گردد.

 پودر دکلره باید از برندهای مناسب و معتبر تهیه شود. پودر دکلره در 2 نوع رنگ سفید و آبی عرضه می شود. رنگ آبی گزینه بهتری برای انتخاب پودر دکلره می باشد.

انتخاب اکسیدان مناسب برای بلیچینگ

برای بهره مندی از پودر دکلره نیاز به پراکسید یا همان اکسیدان دارید. در واقع اکسیدانپودر دکلره شما را فعال می نماید و امکان بی رنگ کردن موها را فراهم می کند. اکسیدان ها در  شماره های مختلف 10، 20، 30 و 40 عرضه می شوند. این اعداد قدرت اکسیدان را نشان می دهند. در واقع تعیین دوز و قدرت اکسیدان اهمیت زیادی در نتیجه کار دکلره خواهد داشت.

به طور کلی برای تقسیم رنگ مو از 10 سطح استفاده می شود. سطح 10، بلوندترین رنگ و سطح 1، تیره ترین رنگ را در بر می گیرد. اکسیدان 10 VOL برای موهای تیره عملکردی ندارد. اکسیدان 10 برای کم رنگ کردن موهای رنگ شده یا بلوند کردن یک تا 2 درجه رنگ موهای سبک مدنظر قرار می گیرد.

اگر موهای شما به رنگ قهوه ای روشن است و شما تمایل به بلوند کردن بیش از اندازه موها ندارید، بهتر است از اکسیدان 20 VOL کمک بگیرید. در چنین حالتی روشنی رنگ 2 تا 3 سطح افزایش می یابد.

اکسیدان 30 VOL به روشن شدن 3 تا 4 درجه مو ختم می گردد. این اکسیدان از قدرت قابل توجهی برخوردار بوده و به همین خاطر نباید به مدت طولانی بر روی مو باقی بماند. چون باعث سوختگی و تحریک پوست سر خواهد شد. اگر پوست شما از حساسیت بالایی برخوردار است، بهتر است از تماس اکسیدان شماره 30 با پوست جلوگیری نمایید.

اکسیدان شماره 40 آسیب بسیاری به مو وارد می کند و باعث سفید شدن بیش از اندازه مو خواهد شد. هنگامی که از این اکسیدان بهره مند می شوید، باید زمان استفاده را بین 10  تا 15 دقیقه کنترل کنید. در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.

لوازم مورد نیاز برای دکلره

برای استفاده از پودر دکلره به لوازم و وسایل مختلفی نیاز خواهید داشت:

  • لاتکس/دستکش پلاستیکی
  • کلیپس برای تقسیم بندی مو
  • ظرف شیشه ای/کاسه پلاستیکی
  • کیسه پلاستیکی/ کلاه دوش
  • شامپو متعادل
  • نرم کننده متعادل پروتئینه
  • برس رنگ آمیزی
  • حوله و لباس های کهنه

مراحل استفاده از پودر دکلره

برای گرفتن نتیجه مطلوب از پودر دکلره بهتر است حداقل به مدت 2 یا سه روز قبل از انجام دکلره از شستن موها بپرهیزید.

گام اول: آماده سازی شرایط لازم برای انجام دکلره

برای استفاده از پودر دکلره در محیطی با نور و تهویه مناسب قرار بگیرید. این محیط باید دارای میز و آینه باشد. از میز برای قرار دادن وسایل کار استفاده کنید. زمانی که از پودر دکلرهاستفاده می کنید، لباس های کهنه بپوشید. چون در صورت کثیف کاری بر روی لباس به راحتی می توانید از آن ها دست بکشید. از دستکش استفاده کنید و کار خود را شروع کنید.

گام دوم: تقسیم موها

در گام دوم یک تقسیم بندی اصولی و صحیح برای موهای خود انجام دهید. برای تقسیم بندی موها از کلیپس کمک بگیرید. قسمت تاج سر باید آخرین قسمت در استفاده از پودر دکلره باشد. در ابتدا باید از ناحیه پشت مو آغاز به کار کنید. توجه داشته باشید که شما نمی توانید استفاده از پودر دکلره را از تاج سر شروع کنید. در واقع دسترسی به این ناحیه در ابتدا کار بسیار سخت و دشواری است.

آموزش تصویری و مرحله به مرحله پودر دکلره و نکات مراقبتی آن

تقسیم بندی موها برای پودر دکلره

گام سوم: ترکیب پودر دکلره و اکسیدان

مخلوط اکسیدان و پودر دکلره را آماده کنید. توجه داشته باشید که ترکیب اکسیدان و پودر دکلره با نسبت خاصی همراه است. بنابراین همواره این نسبت را برای تهیه مخلوط دکلره مدنظر قرار دهید. چون در غیر این صورت نتیجه دلخواه خود را از سفید کردن موها دریافت نخواهید کرد. برای یک قسمت از پودر دکلره نیاز به 2 قسمت اکسیدان دارید. آن گاه همزدن پودر دکلرهو پراکسید را تا رسیدن به مرحله یکدستی ادامه دهید. در واقع در این ترکیب نباید هیچ توده و تراکمی وجود داشته باشد.

 

آموزش تصویری و مرحله به مرحله پودر دکلره و نکات مراقبتی آن

ترکیب پودر دکلره و اکسیدان

گام چهارم:سفید کردن اصولی موها

ابتدا از بخش های پایینی مو(پشت مو)شروع کنید و آن گاه به سراغ قسمت های فوقانی مو بیایید. حدالامکان در طی دکلره کردن مو از تماس مخلوط با پوست سر جلوگیری نمایید. با اتمام کار موهای سر را با یک کیسه پلاستیکی یا کلاه دوش پوشش دهید.

 

آموزش تصویری و مرحله به مرحله پودر دکلره و نکات مراقبتی آن

سفید کردن اصولی موها با پودر دکلره

برای رنگ موها باید از نوک مو شروع کنید و آن گاه طول میانی مو را رنگ بزنید. در نهایت به ریشه مو برسید. همان طور که می دانید ریشه مو سریع تر از دیگر قسمت های مو روشن می شود. با رعایت اصول استفاده ازپودر دکلره، بافت همگن و یکدست برای موها ایجاد خواهید کرد.

 بهتر است ابتدا دکلره به مدت 20 دقیقه بر روی نوک و طول میانی مو باقی بماند. آن گاه در مرحله دوم به سراغ سفید کردن ریشه بروید. در این صورت نه نوک موها تیره خواهد شد و نه ریشه های مو به شکل روشن تر نمایان می گردند.

گام پنجم: بررسی وضعیت سفیدی موها

بعد از گذشت 30  تا 45 دقیقه می توانید نتیجه کار خود را مشاهده کنید. توجه داشته باشید این زمان به عنوان زمان حداکثر برای استفاده ازپودر دکلرهمدنظر قرار می گیرد. برخی از موها زودتر از 30  دقیقه رنگ خود را از دست می دهند. از این رو در طی این مدت به شکل مستمر موهای خود را تحت بررسی قرار دهید. در طی این بررسی متوجه می شوید که میزان بلوندی مو به سطح مورد نظر شما رسیده یا خیر؟ اگر موهایتان به رنگ هویجی درآمده، بسیار طبیعی است. 

 

آموزش تصویری و مرحله به مرحله پودر دکلره و نکات مراقبتی آن

بررسی وضعیت سفیدی موها بعد از دکلره

برخی از افراد به پودر دکلره حساسیت زیادی دارند. در واقع اگر در حین تجربه دکلره دچار سوزش یا خارش شدید، قرمزی، التهاب پوست و ... شدید، بهتر است دکلره را از روی موها بشویید و فوراً به پزشک مراجعه نمایید.

گام ششم: شست و شوی موها

بعد از گذشت 45 دقیقه اقدام به شست و شوی کامل پودر دکلره از موها نمایید. برای شست و شو از شامپوهای متعادل کمک بگیرید. شامپوهای متعادل از نظر وضعیت PH برای مو مناسب هستند و برای به تعادل رساندن PHپوست سر مورد توجه قرار می گیرند. نرم کننده متعادل پروتئینه نیز گزینه خوبی برای تقویت مو می باشد.

 

آموزش تصویری و مرحله به مرحله پودر دکلره و نکات مراقبتی آن

شست و شوی موی دکلره

مراقبت های مهم بعد از انجام دکلره مو

موها بعد از انجام بلیچینگ بسیار حساس می شوند. بنابراین نیاز به مراقبت دارند.

محدودیت در استفاده از نرم کننده

بعد از بهره مندی از بلیچینگ مو باید مصرف نرم کننده ها را به حداقل برسانید. نرم کننده ها با مواد شیمیایی زیادی برای بهبود موهای شما همراه هستند. با استفاده از نرم کننده ها، موهای خود را در برابر مواد شیمیایی زیادی قرار می دهید. اگر می خواهید همچنان از نرم کننده برای مو استفاده کنید، باید میزان مصرف خود را کاهش دهید و از تماس نرم کننده با پوست سر جلوگیری نمایید. نرم کننده های مو باید حداکثر یک بار در هفته استفاده شوند. در واقع تنها در این صورت موها می توانند قدرت خود را بازیابی نمایند. هر چند که بهتر است بعد از اینکه از پودر دکلره بهره مند شدید، مصرف نرم کننده را تا چند وقت کنار بگذارید.

استفاده از محصولات طبیعی برای مو

برای موهای خود از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده کنید. مواد شیمیایی تاثیر منفی زیادی بر روی موهای سفید شده خواهند داشت. محصولات طبیعی مراقبت از مو گزینه خوبی برای استفاده هستند. همچنین می توانید از ماسک ها و راهکارهای خانگی برای تقویت مو بهره مند شوید.

اجتناب از وسایل حالت دهنده مو

استفاده از ابزارهای فرم دهنده و حالت دهنده مو را کنار بگذارید. وسایل حالت دهنده مو از حرارت بالا برای فرم گیری مو استفاده می کنند. این موضوع برای موهای دکلره مضر است. اگر مدت زمان بسیار کمی از دکلره گذشته باشد، در این صورت نتیجه منفی استفاده از سشوار، اتوی مو و ... بیشتر نمایان می گردد. بهتر است تا 2 هفته بعد از انجام بلیچینگ مو از ابزارهای حالت دهنده مو دوری نمایید.

استفاده از روغن نارگیل برای موها

چرب کردن موها با روغن نارگیل بعد از دکلره اهمیت زیادی دارد. روغن نارگیل تقویت کننده بسیار خوبی برای موها می باشد و می تواند در ساقه مو نفوذ کند. روغن نارگیل باید حدود یک ساعت بر روی مو باقی بماند. ماسک نارگیل را هفته ای دو مرتبه مورد استفاده قرار دهید.

 

آموزش تصویری و مرحله به مرحله پودر دکلره و نکات مراقبتی آن

مراقبت از موهای دکلره با روغن نارگیل

رقیق کردن شامپو

شامپوهای حاوی مواد شیمیایی برای موهایی که با پودر دکلره سفیده شده اند، گزینه خوبی نیستند. بنابراین بهتر است از شامپوهای متعادل بهره مند شوید. اگر از شامپوهای شیمیایی استفاده می کنید، مقداری آب با آن مخلوط کنید و شامپو را به شکل رقیق در آورید.

نکات مهم در انجام دکلره

توجه داشته باشید ممکن است گاهی استفاده از پودر دکلره به 2 یا 3 جلسه ختم می شود. در واقع اگر موهای شما شسته شده یا بیش از اندازه تیره رنگ باشد، باید دکلره را دو بار انجام دهید. همچنین افرادی که می خواهند به رنگ بسیار روشن برسند نیز باید جلسات دکلره را افزایش دهند. بین جلسات دکلره باید حدود 2 هفته تا یک ماه فاصله وجود داشته باشد. این زمان استراحت برای بازیابی قدرت و جلوگیری از آسیب به موها ضرورت دارد.

اگر موهای شما بسیار تیره یا بلوند است، اگر موهای شما به شدت تحت رنگ های مختلف قرار گرفته، اگر موهای شما بسیار حساس، شکننده، آسیب پذیر، ضخیم، ظریف، موج دار و ... است، بهتر است از کلینیک های حرفه ای برای استفاده از پودر دکلره کمک بگیرید و از سفید کردن مو در محیط منزل بپرهیزید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو