طرز تهیه املت چینی

طرز تهیه املت چینی خوشمزه با کالباس و قارچ

املت چینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و معروف بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه در کشور چین دارای محبوبیت بسیار زیادی می باشد و به همین دلیل در دکه های کنار خیابان به راحتی می توانیم املت چینی را بیابیم. این املت خوشمزه از نظر ظاهری شباهت زیادی به املت فرانسوی دارد، به این صورت که ابتدا نیمرو را به صورت قالبی و نازک درست می کنیم، سپس سبزیجات و مواد املت را که از قبل تفت داده ایم روی نیمرو می ریزیم، سپس نیمرو را از وسط تا می زنیم و سرو می کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی چینی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی۴ عدد
فلفل دلمه ای۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
کالباس۲۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
کره۵۰ گرم
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی

دستور پخت املت چینی

مرحله اول

برای تهیه املت چینی خوشمزه و مخصوص ابتدا قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس به همراه نیمی از کره تفت می دهیم تا آب قارچ به طور کامل کشیده شود. در ادامه گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب بیندازند. پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد، باقیمانده کره را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم ذوب شود.

مرحله سوم

حالا کالباس را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شوند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه،
پودر سیر و پودر پیاز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد داخل تابه را چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا ادویه ها به طور کامل به خورد مواد بروند و بوی عطر ادویه ها بلند شود، سپس مخلوط مواد را از تابه خارج می کنیم و داخل یک بشقاب می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا تابه را با یک دستمال کاغذی تمیز می کنیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه می شکنیم و به مقدار دلخواه ادویه اضافه می کنیم، سپس با چنگال به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

در این مرحله با ملاقه مقداری از تخم مرغ را داخل تابه می ریزیم و تابه را می چرخانیم تا یک لایه نازک از تخم مزغ در کف تابه به صورت یکدست پخش شود، حالا صبر می کنیم تا تخم مرغ خودش را بگیرد و بپزد.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از مخلوط سبزیجات و کالباس را در وسط تخم مرغ می ریزیم، سپس کمی پنیر پیتزا اضافه می کنیم و تخم مرغ را از وسط تا می زنیم. در ادامه کمی صبر می کنیم تا پنیر ذوب شود، سپس املت را از تابه خارج می کنیم.

مرحله هشتم

به همین صورت تمام مواد را اماده می کنیم، سپس املت های اماده شده را درون بشقاب می چینیم و با گوجه فرنگی و خیارشور خرد شده تزیین می کنیم. این املت را می توانیم به صورت خالی یا با نان سرو کنیم.

مرحله نهم

دوستانی که تمایل دارند این املت خوشمزه به صورت کاملا گیاهی مصرف کنند، در صورت تمایل می توانند کالباس را از مواد لازم حذف کنند و به جای آن از سبزیجات دیگر مثل فلفل سبز، سیب زمینی و … استفاده کنند.

نکات تهیه املت چینی

کالباس سالم

خیلی از کدبانوهای ایرانی به دلیل زیان های کالباس مجبور می شوند که خیلی از غذاهای خوشمزه را از منوی غذایی خود خارج کنند، توصیه ما این است به جای حذف این غذاها از کالباس های برندها معتبر استفاده کنید یا کالباس را در خانه درست کنید.