آبشار شله بن طالقان؛ دیدنی حیرت آور در بطن استان البرز

آبشار شله بن طالقان؛ دیدنی حیرت آور در بطن استان البرز


منبع: همگردی

131

1399/11/3

10:01


در ایران آبشارهای بسیار زیادی وجود دارند که یکی از این آبشارهای بی مثال و حیرت آور، آبشار شله بن طالقان است. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید آبشار شله بن کجاست و از مسیر دسترسی به آبشار شله بن طالقان آگاهی پیدا کنید.

آبشار زیبای شله بن

معرفی منطقه

منطقه طالقان به علت وجود آبشار شله بن بسیار معروف و شناخته شده است. این منطقه علاوه بر آبشاری زیبا، طبیعت بکر و فوق العاده ای داشته و برای علاقمندان به گردشگری و خصوصا طبیعت گردی مناسب خواهد بود.

معرفی منطقه طالقان

دیدنی حیرت انگیز و زیبا

براساس مقاله آبشار شله بن کجاست باید بدانید که آبشار شله بن متشکل از سه طبقه بوده و آبش از قله های خسبان نشات می گیرد. در مسیر دسترسی به آبشار، باغهای روستای خسبان و بزج وجود دارند و شما در طول مسیر می توانید از تماشای آنها نهایت لذت را ببرید. اگر به گرد گل و گیاهان حساسیت دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه راهی منطقه شوید، داروی ضد آلرژی را مصرف کرده یا با خود به همراه داشته باشید.

دیدنی حیرت انگیز و زیبا

توقف در کنار دریاچه طالقان و بازدید از آن

معمولا در برنامه بیشتر تورهای طبیعتگردی که مقصدشان آبشار شله بن است، توقف کوتاه در کنار دریاچه طالقان وجود دارد. ممکن است این اصول و برنامه ها در همه تورهای طبیعت گردی منطقه اجرا نشوند، بنابراین بهتر است قبل از ثبت نام هر سوالی که در این زمینه دارید را از مسئولین بپرسید تا بتوانید با خیال راحت ثبت نام کنید.

توقف در کنار دریاچه طالقان و بازدید از آن

چه وسایلی برای بازدید مورد نیاز هستند؟

1- همراه داشتن تلفن همراه و پاور بانک

2- پوشیدن لباسی که برای شرایط آب و هوایی منطقه مناسب باشد.

3- به همراه داشتن مواد غذایی، آب و همچنین داروهای ضروری

4- به همراه داشتن عابر بانک و وجه نقد به مقدار لازم

5- حمل یک کیسه زباله استاندارد و محکم

روستای بزج

روستای بزج عنوان مرتفع ترین روستای منطقه را از آن خود کرده است. این روستا علاوه بر اینکه در مسیر آبشار شله بن قرار گرفته، دارای جاذبه های بی مثالی بوده که از جمله آنها، می توانیم به دره بزج اشاره کنیم که در نزدیکی آبشار قرار دارد. غار بزج نیز از دیگر جاذبه های این روستا بوده که در مسیر آبشار واقع شده و فاصله چندانی تا روستا ندارد. در صورت ثبت نام در تورهای طبیعت گردی، می توانید از این غار که چیزی حدود 25 متر عمق دارد هم دیدن نمایید.

روستای بزج

در ادامه بخوانیدمعرفی شهرستان طالقان | روستایی تاریخی در قلب البرز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو