بلیچینگ دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟

بلیچینگ دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟


منبع: نی نی بان

135

1399/11/3

11:05


داشتن لبخند زیبا تاثیر به‌سزایی بر زیبایی چهره دارد. همین موضوع سبب گشته که روش‌های مختلف اصلاح طرح لبخند و سفید کردن دندان‌ها به وجود بیایند. هر یک از این روش‌ها، به نوبه خود دارای مزایا و معایبی هستند. یکی از اصلی‌ترین روش‌های سفید کردن دندان‌ها، بلیچینگ دندان می‌باشد. با استفاده از این روش زردی‌هایی که بر اثر مصرف قهوه و کافئین و یا استعمال سیگار، روی دندان‌ها بوجود آمده‌اند، به خوبی از بین می‌روند. بسیاری از این زردی‌ها طوری هستند که با مسواک زدن و یا استفاده از محلول‌های سفید کننده نیز از بین نمی‌روند. به همین خاطر افراد به دنبال روشی سالم و ایمن برای از بین بردن این زردی‌ها و لک‌های روی دندان‌ها هستند.

بلیچینگ دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟

اگرچه روش جرم گیری دندان‌ها سال‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از این روش بهره می‌برند، اما لازم است بدانید که نتایج حاصل از جرم گیری دندان‌ها در مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود و لازم است که فرد پس از مدتی اقدام به جرم‌گیری مجدد دندان‌ها نماید. این در حالی است که بلیچینگ دندان نتایج ماندگارتری دارد و دندان‌های فرد برای مدت طولانی‌تری سفید و براق می‌ماند. در ادامه این مطلب با نی‌نی‌بان همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با بلیچینگ دندان، مزایا و معایب آن، تفاوت این روش با لمینت و کامپوزیت دندان و همچنین هزینه بلیچینگ دندان با شما در میان بگذاریم.

بلیچینگ دندان چیست؟

شاید پیشتر روش‌های مختلفی را در خانه برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کرده باشید. از مصرف خمیر دندان‌های سفید کننده گرفته تا استفاده از جوش شیرین و نمک روش‌هایی هستند که معمولا برای سفید کردن دندان‌ها توصیه می‌شوند. اگر چه در برخی موارد این روش‌ها بسیار موفق عمل می‌کنند و سفیدی دندان‌ها را با خود به همراه می‌آورند، اما در بسیاری از موارد نیز ممکن است لک‌ها و زردی‌های دندان طوری باشد که به این سادگی از بین نرفته و نیاز به درمان‌های دیگر داشته باشد.

روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین روش‌های مورد استفاده، روش بلیچینگ دندان می‌باشد. در این روش سفید کردن دندان‌ها، محلولی سفیدکننده، که شامل پراکسید هیدروژن یا پراکسید کربامید می‌باشد روی دندان‌ها قرار می‌گیرد که نفوذ این محلول به مینای دندان سبب می‌گردد که بسیاری از جرم‌ها، لک‌ها و زردی‌های دندان شما از بین برود و دندان‌هایتان سفید شود.

سفید کردن دندان‌ها به روش بلیچینگ دندان، برخلاف جرم گیری دندان، دارای ماندگاری بیشتری است و همین موضوع نیز یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که روش بلیچینگ به محبوبیت در میان مردن رسیده است و امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از اینکه اقدام به بلیچینگ دندان کنید، بهتر است مورد معاینه دندانپزشک قرار بگیرید و در صورت تایید او در رابطه با جواب گیری از بلیچینگ دندان برای از بین بردن لک‌های دندانی، از این روش استفاده کنید. در برخی موارد ممکن است لک‌های دندان با این روش از بین نروند. در این صورت دندانپزشک شم روش‌هایی از جمله لمینت دندان و یا کامپوزیت دندان را به شما پیشنهاد خواهد داد.

بلیچینگ دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟

بلیچینگ دندان چه مزایایی دارد؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، روش بلیچینگ دندان ماندگاری بیشتری نسبت به جرم‌گیری دندان‌ها دارد. اما مزایای این روش سفید کردن دندان‌ها به همین یک مورد ختم نمی‌شود و این روش مزایای بسیار دیگری نیز با خود به همراه دارد. برخی از اصلی‌ترین مزایای بلیچینگ دندان به شرح زیر می‌باشد.

  • سفید کردن دندان‌ها و افزایش اعتماد به نفس فرد
  • سفید کردن دندان‌ها در مدت زمانی کوتاه و کمتر از یک ساعت
  • نتایج قابل توجه در سفیدی دندان نسبت به روش جرم گیری دندان‌ها
  • از بین بردن زردترین لکه‌های دندانی با استفاده از روش بلیچینگ

بلیچینگ دندان چه معایبی دارد؟

به طور کلی روش بلیچینگ دندان دارای عوارض چندان زیادی نمی‌باشد و به عنوان یکی از روش‌های کم تهاجمی شناخته می‌شود. تنها خطری که در رابطه با این روش وجود دارد این است که شما به مواد شیمیایی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرند، حساسیت داشته باشید. معمولا این حساسیت در ساعات اولیه انجام بلیچینگ دندان بیشتر به چشم می‌خورد، اما معمولا بعد از چند ساعت از بین می‌رود.

بلیچینگ دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟

حساسیت‌های ناشی از انجام بلیچینگ دندان چندان حاد و غیرقابل کنترل نمی‌باشند. معمولا گفته می‌شود در صورت احساس حساسیت، شستشوی دهان با آب گرم می‌تواند از شدت حساسیت بکاهد. پس از اتمام بلیچینگ نیز به تدریج حساسیت به کلی محو شده و از بین خواهد رفت.

بلیچینگ دندان چه تفاوتی با کامپوزیت و لمینت دارد؟

همانطور که گفتیم در روش بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان‌ها با استفاده از محلولی شیمیایی انجام می‌شود. این محلول کاملا ایمن می‌باشد و آسیبی به دندان‌های فرد وارد نمی‌کند. این در حالی اسنت که در روش‌های کامپوزیت و لمینت دندان، لایه‌هایی سرامیکی و بسیار نازک که رنگ سفیدی دارند، روی دندان‌های قرار می‌گیرند و زردی و لک‌های دندان را به خوبی می‌پوشانند.

در روش لمینت دندان معمولا کمی از مینای دندان اصلی فرد تراشیده می‌شود و سپس لایه‌ی نازکی روی آن قرار می‌گیرد. علت تراشیدن دندان این است که لایه لمینت طبیعی‌تر و زیباتر روی دندان‌ها قرار گیرد و موجب جلوتر آمدن دندان‌ها نشود. اما در روش کامپوزیت دندان، معمولا لایه‌ای از روی دندان اصلی فرد تراشیده نمی‌شود و لایه‌ای به نام کامپوزیت روی دندان قرار می‌گیرد و ظاهری زیبا به دندان شما می‌بخشد. قرار گرفتن این لایه کامپوزیت روی دندان، همچنین سبب می‌شود که دندان ضخیم‌تر و قوی‌تر شود.

بلیچینگ دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟

اگرچه هر سه روش به منظور سفید کردن دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما لمینت و کامپوزیت دندان کاربرد‌های دیگری نیز دارند. یکی از اصلی‌ترین کاربرد‌های آن‌ها بستن فاصله میان دندان‌هاست. این در حالی است که از روش بلیچینگ دندان تنها برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌شود و برای بستن فاصله میان دندان‌ها، گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید.

هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

بلیچینگ دندان به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های سفید کردن دندان و اصلاح طرح لبخندذ به حساب می‌آید، اما این روش نسبت به روش‌هایی از جمله کامپوزیت دندان و یا لمینت دندان، دارای هزینه کمتری می‌باشد. اما همین هزینه می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. میزان لک‌ها و زردی دندان‌ها، میزان تخصص دندانپزشک و همچنین مکان قرار گرفتن مطب دندانپزشکی از جمله عواملی است که بر روی قیمت بلیچینگ دندان اثر می‌گذارد.

هزینه دقیقی برای بلیچینگ دندان نمی‌توانیم بیان نماییم، اما معمولا برای بلیچینگ هر فک حدود ۱ میلیون تومان دریافت می‌شود. هزینه دقیق بلیچینگ دندان پس از اینکه مورد معاینه دندانپزشک قرار گیرید مشخص می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بلیچینگ دندان، می‌توانید از متخصصین ما در کلینیک نی‌نی‌بان کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو