ورزش TRX چیست؟ خفن ترین ورزش تناسب اندام خانمها

ورزش TRX چیست؟ خفن ترین ورزش تناسب اندام خانمها


منبع: ناز وب

283

1399/11/3

11:57


ورزش TRX چیست؟ خفن ترین ورزش تناسب اندام خانمها

ورزش TRX چیست؟ خفن ترین ورزش تناسب اندام خانمها

ورزش کردن یکی از راه های تناسب اندام برای خانمها و آقایان است Exercise is one of the ways of fitness for men and women و علاوه بر آن باعث شادی و نشاط روح و روان میشود.
ورزش تی آر ایکس یه ورزش عالی و خفن برای خانمها و آقایان است اگر میخواهی بیشتر درباره ی این ورزش اطلاعات کسب کنید لطفا با ما همراه باشید.

 

ورزش TRX چیست؟

 

ورزش TRX چیست؟ خفن ترین ورزش تناسب اندام خانمها

 

ورزش TRX ورزش عجیب و در عین حال بسیار مفید است که می‌تواند بدن شما را تا حد بسیار زیادی ورزیده کرده و توانایی و سطح استقامت شما را بیش از پیش افزایش دهد. گفتنی است این ورزش، یک ورزش بر پایه وزن بدن است به ‌گونه‌ای که افراد در خانه هم می‌توانند آن را انجام دهند. در این ورزش، به وسیله خاصی نیاز نداشته و تنها به کمک وزن خود می‌توانید عضلات خود را تقویت کنید. همین امر سبب شده تا این ورزش در تمام دنیا محبوب شمرده شود و مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گیرد.

 

تی آر ایکس چیست؟

در حقیقت، تی آر ایکس به معنای مجموعه ای از تمرینات مقاومتی است. این ورزش برای اولین بار توسط نیرو دریایی امریکا بر پایه وزن بدن ابداع شد. این ورزش با استفاده از وزن بدن، به همراه یک طناب مخصوص ارائه شده که در تمام جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با کمی خلاقیت در این ورزش، می‌توانید روی عضلات مختلف بدن کار کرده You can work on different muscles of the body و آن‌ها را تقویت کنید. این ورزش بسته به نوع تمرین، روی عضله خاصی تأثیر می‌گذارد. تمرینات TRX می‌تواند علاوه بر استقامت و عضله سازی، قدرت و تعادل شما را نیز بیشتر کند. در این ورزش، از هیچ‌گونه وزنه یا وسیله خاصی استفاده، نخواهید کرد؛ بلکه به راحتی و به کمک وزن بدن خود و مجموعه‌ای از حرکات، به بدن خود جهت می‌دهید.

 

ورزش تی آر ایکس چگونه باعث لاغری بدن می‌شود؟

یکی از سوالات مهمی که بسیاری به دنبال آن هستند، که رابطه بین ورزش trx و لاغری چیست؟ اکثر کسانی که این ورزش را انجام می‌دهند پس از گذشت ۲ تا ۳ ماه از تاثیراتی که این ورزش روی تناسب اندامشان گذاشته، شگفت‌زده می‌شوند. تمرکز اصلی ورزش تی آر ایکس روی اندام‌های میانی بدن است.

وقتی ماهیچه‌های میانی بدن The middle muscles of the body شروع به فعالیت کردند، سایر ماهیچه‌ها را هم با خود همراه می‌کنند. وقتی فشار کافی روی ماهیچه‌ها وارد شد، عضلات بدن شروع به سوختن چربی می‌کنند و در نتیجه در ناحیه کمر، شکم، داخل ران، بازو و دیگر اندام‌ها، چربی سوزی رخ می‌دهد. بنابراین پس از مدتی شاهد سفت شدن اندام میانی و بازوها و ران می‌شوید.

بهترین روش برای نتیجه گیری و رسیدن به تناسب اندام، ادغام این ورزش با ورزشی مانند یوگا یا پیلاتس است. با این روش به راحتی به تناسب اندام مورد نظر خود می‌رسید.

 

ورزش TRX چیست؟ خفن ترین ورزش تناسب اندام خانمها

 

 

چرا دستگاه تی آر ایکس برای خانم ها عالی است؟

وقتی ورزش trx را با سایر ورزش‌ها و تمرینات لاغری مقایسه می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که ورزش trx و لاغری فواید بسیاری برای خانم‌ها دارد. هدف خانم‌ها از ورزش به طور کلی لاغری و تناسب اندام است. این ورزش تمام بدن را درگیر می‌کند و باعث چربی سوزی و سوزاندن کالری می‌شود و بدین ترتیب به شما کمک می‌کند تا علاوه بر اینکه راحت‌تر به بدن ایده‌آل خود برسید، بدنی قوی‌تر و سالم‌تر هم داشته باشید.

فراموش نکنید که ورزش trx مقاومت بدن شما را بسیار بالا برده و به شما قدرت کنترل این مقاومت را خواهد داد. تمرینات تی آر ایکس به شما اجازه می‌دهد تا قدرت بدنی خود را به چالش بکشید و مرکز قدرت بدن خود را نسبت نوع چالش تغییر دهید.

ورزش تی آر ایکس، ورزشی کاملا اقتصادی است TRX is a very economical sport.. شما نیازی به تهیه ماشین‌های گران بدنسازی نخواهید داشت. قیمت سازه این ورزش گران نیست و اگر امکان نصب آن را در خانه ندارید، می‌توانید تنها با تهیه کش آن و نصب آن به سقف یا در اتاق شروع به انجام این ورزش بکنید.

برای انجام این ورزش شما حتی نیازی به تهیه دستکش یا کفش مناسب با این ورزش ندارید. شما می‌توانید هر نوع کفش و لباس ورزشی برای انجام تمرینات trx بپوشید.

 

فواید تی آر ایکس

تی آر ایکس یک نوع ورزش هوازی و استقامتی است که حرفه‌ای‌ها به راحتی می‌توانند آن را انجام دهند. TRX یک ورزش قدرتی محسوب می‌شود و توان شما را بسیار زیاد می‌کند.هدف اصلی ورزش TRX تقویت، استقامت، قدرت بدنی، تعادل و انعطاف پذیری بدن است.

تکنیک‌های انجام این ورزش طوری طراحی شده تا روی مرکز ورزن بدن تمرکز کند و عضلات اصلی و جانبی بدن را همزمان درگیر کند. این ورزش می‌تواند بین هر شخصی می‌تواند این ورزش را انجام دهد. البته اگر برای اولین بار قصد انجام TRX را دارید، حتما زیر نظر مربی این کار را انجام دهید.

این ورزش یکی از انواع ورزش‌های ایروبیک است و ضربان قلب شما پس از چند دقیقه انجام آن به شدت بالا می‌رود.
ورزش تیاریکس یک ورزش بسیار عالی برای چربی سوزی است. شما می‌توانید در یک جلسه یک ساعته تا ۱۶۰۰ کالری بسوزانید.

علاوه بر این، ورزش TRX برای افراد مسن هم مفید است. تجهیزات این ورزش کم حجم است و سبک است و می‌توانید در اتاق خود هم آن را انجام دهید.

 

ورزش TRX چیست؟ خفن ترین ورزش تناسب اندام خانمها

 

مضرات ورزش تی آر ایکس

وقتی می‌خواهید یک ورزش را شروع کنید، باید علاوه برا دانستن فواید آن، با مضرات آن هم آشنا باشید. مضررات ورزش TRX به این معنی نیستند که شما حتما با آن‌ها مواجه خواهید شد. بلکه به این معنی هستند که در صورت زیاده روی یا درست انجام ندادن تمرینات TRX، ممکن است با این مشکلات مواجه شوید.

کسانی قدرت بدنی ضعیفی دارند یا سابقه آسیب‌های مفصلی دارند، باید در قبال انجام این ورزش بسیار حساس باشند. این احتمال وجود دارد که کش‌های تی آر ایکس به بدن شما آسیب وارد کند.

کسانی که سابقه ورزش کردن ندارند بهتر است این ورزش را انجام ندهند و با ورزش‌های سبک شروع کنند و پس از دستیابی به قدرت بدنی مناسب به سراغ این ورزش بروند.

 

تی آر ایکس بهتر است یا بدنسازی

کالج آمریکایی پزشکی ورزشی تحقیقات گسترده‌ای را روی این موضوع انجام داده. محققان این کالج ابتدا کار خود را با اندازه‌گیری مقاومت بدنی ۵۴ نفر بزرگسال شروع کردند. برای انجام این‌کار، آن‌ها از داوطلبان درخواست کردند تا تمرین پرس سینه را با بیشترین وزنه‌ای که می‌توانند تحمل کنند، برای ۵ بار انجام دهند و بعد از آن ۵ بار هم تمرین اسکات را انجام دهند.

در مرحله بعد آن‌ها به طور تصادفی و به مدت هفت هفته، نیمی از داوطلبان را به انجام تمرینات تی آر ایکس و نیمی دیگر را به انجام تمرینات مقاومتی بدنسازی اختصاص دادند. آن‌ها نتایج بدست آمده را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول افراد جوان ۱۹ تا ۲۵ ساله و گروه دوم افراد من ۴۴ تا ۶۵ ساله و سپس مقاومت بدنی آن‌ها را به روش قبلی اندازه‌گیری کردند.

به طور کلی، گروهی که ورزش TRX را انجام داد از مقاومت بدنی بیشتری به گروهی تمرینات بدنسازی را انجام دادند بیشتر بود.

 

ورزش تی آر ایکس بهتر است یا ایروبیک

هماهنطور که گفتیم، تی آر ایکس ورزشی از جنس ایروبیک به حساب می‌آید. اگرچه تمرینات تی آر ایکس قدرتی هستند اما به خوبی قلب شما را به کار می‌گیرند. اگر چندین وقت است که ورزش نکرده‌اید، می‌توانید از تمرینات ابتدایی ورزش TRX برای ساختن عضله و ماهیچه‌ها استفاده کنید و همزمان یک تمرین هوازی خوب مانند پیاده روی را برای رسیدن به تناسب اندامی عالی انجام دهید.

در کجا می‌توانم تی آر ایکس را انجام دهم؟

این روزها باشگاه‌ های ورزش بسیاری هستند که طناب‌های تعلیق ورزش trx را دارند و بسیاری از آن‌ها حتی کلاس‌های اختصاصی این ورزش را برگزار می‌کنند.

اما اگر دوست ندارید که عضو یک باشگاه ورزشی شوید، می‌توانید به راحتی طناب تی آر ایکس را خریداری کنید و آن‌ها را در هر نقطه از خانه‌ یا حیاط خانه نصب و تنظیم کنید. جذابیت این ورزش در سادگی آن است. طناب‌های این ورزش قابل حمل هستند و می‌توانند به هر جایی متصل شوند. وسایل این ورزش فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و به راحتی در کیف شما جا می‌گیرند.

اگر از جمله کسانی هستید که به ورزش و بدنسازی علاقه دارید، می‌توانید حتی در سفر هم از فواید تی آر ایکس بهره ببرید.

 

ورزش TRX چیست؟ خفن ترین ورزش تناسب اندام خانمها

 

دیگر فواید تی‌ آر‌ ایکس

• تمرینی سریع، مؤثر و پرهیجان

• ساخت عضلات مرکزی قوی

• افزایش استقامت عضلات Increase muscle endurance

• مناسب ورزشکاران حرفه ای و مبتدیان

• قابلیت تمرین در سالن، خانه یا فضای باز

 

نکات مهم قبل از سخت‌ترین حرکات تی آر ایکس

1. قبل از شروع هر کدام از تمرینات تی آر ایکس، بدن را به خوبی گرم کنید. این کار، بدن را برای انجام کار جدید آماده می‌کند و خطر هرگونه آسیب به بدن را به حداقل می‌رساند.

2. قبل از انجام ورزش یا استفاده از بندها، از استحکام آن ها به محل اتصالشان اطمینان کامل حاصل کنید.

3. سعی کنید از کفش‌ها و لباس‌های مناسب استفاده کنید تا تمرین شما لذت بخش و آسان تر شود و سختی آن به حداقل برسد.

4. می‌توانید با افزایش فاصله از نقطه اتکا، شدت تمرینات را افزایش دهید.

5. همواره بدن را در وضعیت مناسب قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت‌های مرکزی بدن درگیر شده‌اند.

6. هرگز بیش از اندازه‌ لازم به خود فشار نیاورید. به یاد داشته باشید که (روم یک روزه ساخته نشده)؛ بنابراین، اگر احساس خستگی می‌کنید، کمی استراحت کنید و این موضوع را به یاد داشته باشید فشار بیش از حد، نه تنها دستاورد بیشتری به ارمغان نمی‌آورد، بلکه می‌تواند برعکس عمل کرده و نتیجه معکوس دهد.

7. از تماس مستقیم پوست با بندهای تی آر ایکس Direct skin contact with TRX straps خودداری کنید تا پوست بدنتان کمترین آسیب را از بندهای تی آر ایکس بگیرد.

 

ورزش کانوپولو چیست؟ ورزشی مفرح و شاد+ تاریخچه

خطرات ورزش کردن را بدانید

تناسب اندام با 6 ورزش عالی

راز تناسب اندام 3 روزه ستارگان هالیوود!

 

What is TRX Exercise? The scariest women’s fitness sport

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو