بررسی انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا ۲۰۲۱

بررسی انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا ۲۰۲۱


منبع: روزیاتو

90

1399/11/3

19:07


مهاجرت به آمریکا یا اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان در عصر جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا که از اول بهمن ۹۹، قدرت را به مدت ۴ سال در این کشور بحران زده از عصر ترامپ در دست گرفته است، دوباره موضوع جذابی خواهد بود.

۴ سال دوره ترامپ، بد ترین سال های برای ایرانیان متقاضی ویزا جهت سفر به آمریکا بود. اکنون با آمدن جو بایدن، امیدواری ها به برقراری دوباره فرآیند صدور ویزا به ایرانیان واجد شرایط طبق قانون مهاجرت آمریکا، افزایش یافته است.

به نظر می رسد فرآیند صدور ویزا برای ایرانیان در عصر جو بایدن، تسریع و تسهیل شود. اما احتمالا بخاطر کرونا در سال ۲۰۲۱ میلادی، این موضوع با تاخیراتی روبرو گردد. اگر چه نباید انتظار داشت که صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان در عصر جو بایدن، راحت و آسان باشد و به هر حال بتوان مثل ویزای شنگن، آن را بدست آورد.

باید صبور بود و منتظر ماند تا ببینیم وزارت خارجه امریکا برای صدور ویزا به ایرانیان از طریق سفارتخانه های این کشور ، چه برنامه ای دارد. به هر حال، راه های مهاجرت به آمریکا و انواع ویزای آمریکا را در این گفتار مرور کردیم. بهترین منبع، سایت وزارت خارجه و سایت های رسمی دولت آمریکا است که شما را از اطلاعات نادرست، بر حذر می دارد.

روش های مهاجرت به آمریکا

یکی از روش های مهاجرت به آمریکا چه در عصر جو بایدن چه پیش و پس از آن، اخذ ویزای نامزدی آمریکا است. صرفا افرادی که شهروند امریکا بوده و نه صرفا دارنده گرین کارت، قادرند برای نامزد خود، درخواست صدور ویزای نامزدی یا K1 بدهند.

صدور ویزای نامزدی آمریکا ۱۲ ماه طول می کشد و فرد از تاریخ ورود به آمریکا، ۹۰ روز فرصت دارد با نامزد مربوطه ازدواج کند. پس از آن می تواند برای گرین کارت اقدام کند. روش دیگر مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندان، رفتن به آمریکا از طریق والدین است.

اگر فرزند شما مجرد باشد ۷ سال طول می کنشد و اگر متاهل باشد، ۱۳ سال از تاریخ درخواست در نوبت خواهد بود. امکان اخذ ویزای گردشگری و غیر مهاجرتی (NON IMMIGRANT) ویزا در این بازه زمانی کاهش می یابد.

از دیگر روش های مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندان، فرزندان مجردی است که از طریق والدین خود اقدام می کنند.

فرزندان مجرد بالای ۲۱ سال، حدود ۶ سال در نوبت خواهند بود. اگر خواهر و برادر شهروند آمریکا دارید، ۱۴ سال باید در نوبت باشید. دارندگان گریت کارت نمی توانند برای خواهر یا برادر خود درخواست گرین کارت بدهند.

اگر پدر و مادر شما شهروند آمریکا باشند، ۱۴ ماه طول میکشد وارد آمریکا شوند. دارندگان گرین کارت نمی توانند به راحتی برای والدین خود درخواست کارت سبز کنند. اگر همسر فردی، شهروند آمریکا باشد، ۱۵ ماه طول می کشد .

اگر همسر داخل آمریکا و شهروند باشد، پس از ۵ ماه می تواند اجازه کار و تردد به خارج از آمریکا بگیرد. همسر دارنده گرین کارت، ۲ سال طول میکشد برای مهاجرت اقدام کند. اگر همسر داخل آمریکا باشد،

تا زمانی که بر اساس ویزا بولتن، نوبت دریافت گرین کارت او نباشد، حق اقامت در آمریکا را نداشته واگر ویزای دانشجویی یا دیگر ویزای معتبر آمریکا نداشته باشد، باید خاک آمریکا را ترک کند.

مهاجرت به آمریکا از طریق موقعیت کاری

یکی دیگر از روش های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت از طریق موقعیت کاری است است.

مهاجرت به آمریکا بدون نیاز به جاب آفر واسپانسر، مخصوص نخبگان علمی و ورزشی و هنری و اقتصادی و فرهنگی است که جوایز و تقدیرنامه های ملی و بین المللی قابل راستی آزمایی و بررسی مثل مقالات معتبر و کتاب هایی با سایتیشن های بالا داشته باشند که شرایط احرازش آسان نیست.

جزییات بیشتر درباره کسب گرین کارت آمریکا از طریق ویزای EB1A را در این لینک دنبال کنید و شرایط و مدارک و هزینه های آن را در سال ۲۰۲۱ بررسی فرمایید. مخصوصا اگر صاحب اختراع و اکتشاف و برندی بین المللی یا شمار زیادی از مقالات isi با citation های انبوه از طریق گوگل اسکولار در اختیار دارید. شما بایستی ظرفیت های فوق العاده (Extraordinary Ability) قابل اثبات داشته باشید.

مهاجرت به آمریکا

در سایت USCIS.gov درباره اخذ گرین کارت به روش اثبات صلاحیت حرفه ای و علمی در قالب EB تشریح شده است

معیارهایی که متقاضی مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای EB-1 به منظور اخذ گرین کارت آمریکا نیاز دارد به شرح زیر است.

معیارهای مورد نیاز برای متقاضیان دریافت گرین کارت از طریق ویزا EB-1

اگر شرایط بالا برای مهاجرت به آمریکا از طریق این نوع ویزای مهاجرتی دارید، به این لینک رفته و فرم اپلیکیشن را تکمیل کنید.

در وب سایت رسمی خدمات مهاجرتی و شهروندی آمریکا که در نشانی: uscis.gov در دسترس است، اطلاعات کامل و دقیقی درباره انواع ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی درج شده است که مشتاقان مهاجرت به آمریکا را به مطالعه دقیق این درگاه و بخش پرسش به سوالات FAQ توصیه می کنیم.

در واقع ویزاهای اشتغال دائم برای کارگردان، EB-1 تا EB-5 است. حتما برای بررسی این ویزاها، معیارهای شایستگی مورد نیاز هر یک (eligibility criteria) را مطالعه فرمایید.

مهاجرت به آمریکا از طریق پیشنهاد کاری، یکی از روش های مهاجرت به آمریکا است. بایستی توسط کارفرمای معتبر امریکایی که شماره مالیاتی معتبر و کسب وکار راستی آزمایی شده قانونی دارد، پیشنهاد کار داشته باشد.

کارفرما باید ثابت کند که توانایی پرداخت دستمزد کافی دارد و پس از انتشار آگهی استخدام به صورتی که در قانون کار آمریکا مقرر شده، نتوانسته است موقعیت کاری مد نظر را با افراد مقیم آمریکا، پرکند.

اگر مشتاق دریافت گرین کارت آمریکا در سال ۲۰۲۱ و به بعد هستید، اول اطلاعات این درگاه رسمی امریکایی را مطالعه کنید که در نشانی: https://www.uscis.gov/green-card قرار دارد.

روش های چند گانه برای اخذ گرین کارت آمریکا

تحصیل در آمریکا با بورس تحصیلی دانشگاه ها منوط به داشتن آیلتس و تافل و هم چنین نمره GRE خوب است. تحصیل در آمریکا، شرط لازم و شرط کافی برای دریافت گرین کارت و حق شهروندی این کشور محسوب نمی شود.

اگر تجربه تحصیل یا گردشگری یا کار و اخذ ویزای آمریکا یا ریجکتی ویزای آمریکا در سفارتخانه های این کشور در ترکیه و آذربایجان و امارات و عمان و کشورهای اروپایی دارید، مراتب را از طریق کامنت به اشتراک بگذارید. نتایج قرعه کشی گرین کارت ۲۰۲۲ نیز از اردیبهشت ۱۴۰۰ شمسی به بعد اعلام می شود.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو