اعلام از سرگیری اجرای پروژه مجتمع بزرگ گردشگری سرخه

منبع: همگردی

70

1399/11/4

06:00


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، از سرگیری اجرای پروژه مجتمع بزرگ گردشگری سرخه صورت گرفت.

قضیه چیست؟

خیاطیان معاون توسعه و مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به منظور بررسی پروژه مجتمع گردشگری سرخه به سمنان سفر کرد، گفت: تخصیص به موقع اعتبار در ساخت و تکمیل طرح مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه در حال پیگیری است که پیمانکار از نظر مالی دغدغه نداشته باشد.

وی از تلاش برای تکمیل این پروژه خبر داد و افزود: با تلاش روزافزون مسئولان و برنامه ریزی های پیمانکار پروژه، این طرح در زمان در نظر گرفته شده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به بارش های اخیر در استان گفت: جاری شدن سیل در اطراف مجتمع فرهنگی و گردشگری در ماههای گذشته در روند ساخت این طرح مشکلاتی ایجاد کرد اما با رفع این دغدغه اکنون ساخت این طرح در دست اجراست.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه باید در بخش های مخلف به طور همزمان انجام شود تا براساس زمان بندی پیش بینی شده، حداقل فاز اول این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

خیاطیان افزود: براساس ارزیابی های انجام شده، این طرح در بهار سال 1401 به بهره برداری کامل خواهد رسید و در کنار اجرای این طرح اجرای طرح های خدماتی و زیرساختی مکمل هم در گام اجرایی قرار می گیرد.

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: انتظار می رود تا همراهی دستگاه های اجرایی استان برای ساخت و تکمیل طرح ملی درحال ساخت مجتمع گردشکری و فرهنگی امید سرخه افزایش یابد.

وی افزود: تکمیل این مجتمع در ابعاد مختلف نیازمند همراهی مدیران دستگاه هاست و با افزایش هماهنگی ها است که می توان در جهت رفع مشکلات اداری و تکمیل این طرح گام برداشت.

جمال با اشاره به برنامه های استان در بخش گردشگری خاطرنشان کرد: یکی از رویه های مثبت برای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری، ساخت مجتمع های گردشگری و فرهنگی است و با پیگیری های ملی و استانی، ساخت مجتمع امید سرخه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عزم استانی و ملی برای تکمیل این طرح گردشگری و فرهنگی وجود دارد، اضافه کرد: بطور قطع همراهی دستگاه های اجرایی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای تسریع در تکمیل این طرح بسیار تاثیرگذار است.

اعلام از سرگیری اجرای پروژه مجتمع بزرگ گردشگری سرخه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو