طرز تهیه پنکیک دبل چاکلت

طرز تهیه پنکیک دبل چاکلت خوشمزه دابل چاکلت

پنکیک دبل چاکلت یکی از انواع پنکیک های خوشمزه و بسیار پر طرفدار در سراسر جهان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. همانطور که مطمئنا می دانید چاکلت در زبان فارسی به معنای شکلات است و برای تهیه این پنکیک خوشمزه علاوه بر پودر کاکائوی فراوان از شکلات چیپسی یا شکلات تخته ای هم استفاده می شود که باعث می شود این پنکیک خاص و خوشرنگ را برای دوست داران خوراکی های شکلاتی و کاکائویی یک گزینه مناسب کند. این پنکیک خوشمزه را مانند دیگر پنکیک ها معمولا به عنوان صبحانه، عصرانه یا میان وعده سرو می کنند، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی بین المللی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک دبل چاکلت
آرد سفید۱ و یک سوم پیمانه
تخم مرغ۱ عدد بزرگ
شیر۱ پیمانه
شکر۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع¼ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای یا چیپسی¼ پیمانه

دستور تهیه پنکیک دبل چاکلت

مرحله اول

برای تهیه پنکیک دبل چاکلت خوشمزه و مخصوص ابتدا تخم مرغ را داخل کاسه ای می شکنیم و شکر را به آن اضافه می کنیم، سپس با دور متوسط همزن برقی خوب مواد را می زنیم تا هم شکر حل شود

مرحله دوم

هم رنگ مایه کرم شود، سپس شیر را اضافه می کنیم و بلافاصله وانیل و روغن مایع را می افزاییم و مجددا همگی مواد را در حد هم زدن می زنیم.پودر کاکائو را به همراه نمک،بیکینگ پودر به آرد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس از الک رد می کنیم و به مایه مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم و شکلات چیپسی (یا شکلات تخته ای را با چاقو به صورت ریز خرد می کنیم) را به مایه پن کیک می افزاییم.

مرحله چهارم

سپس تابه نچسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و با ملاقه از مایه بر می داریم و وسط تابه به هر مقدار که دوست داریم از مایه داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم تا اطراف پن کیک شروع به حباب ریز زدن کند.

مرحله پنجم

در این مرحله با کفگیر کمی لبه پن کیک را بلند می کنیم اگر طلایی شده بود راحت پن کیک از تابه جدا می شود و با کفگیر آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز بپزد و مجددا از مایه وسط تابه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا پن کیک ها بعد از اینکه پخته شدند از داخل تابه منتقل می کنیم به داخل بشقاب تا خنک شوند. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید پنکی ها را روی هم قرار دهیم چون باعث چسبیدن و خمیر شدن پنکیک ها می شود.

مرحله هفتم

بعد از اینکه پن کیک ها کمی خنک شدند آنها را روی هم قرار می دهیم و مابین هر پن کیک انواع میوه ها مانند موز یا توت فرنگی ها قرار دهید و یا انواع مغزیجات یا مربا یا عسل بریزید و نوش جان کنید.