طرز تهیه حلوای دو آرد

طرز تهیه حلوای دو آرد با دو آرد گندم و نخودچی 2 آرد

حلوای درو آرد یکی از انواع حلواهای خوشرنگ و مجلسی ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. در این دستور برای تهیه این حلوای خوشمزه از ترکیب آرد گندم و آرد نخودچی استفاده شده است که باعث می شود علاوه بر اینکه حلوا خوشمزه تر شود، رنگ آن نیز زیباتر شود. روش پخت این حلوای تفاوت چندانی با حلوا های معمولی ندارد و به همین دلیل به راحتی می توانیم آنرا در منزل درست کنیم. این حلوای خوشمزه را می توانیم برای انواع مجالس و سفره ها استفاده کنیم، ضمن اینکه برای مجلسی تر شدن حلوای می توانیم آنرا داخل قیف بریزیم و استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای دو آرد
آرد گندم۲ لیوان
آرد نخودچی۱ لیوان
شکر۲ لیوان
روغن۲ لیوان
آب۲.۵ لیوان
زعفران دم کرده¼ فنجان
پودر هلبه مقدار دلخواه

دستور پخت حلوای ۲ آرد

مرحله اول

برای تهیه حلوای دو آرد خوشمزه و مخصوص ابتدا آب را داخل قابلمه ای می ریزیم، سپس شکر را به آن اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و با قاشق کمی هم می زنیم تا شکر داخل آب حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم تا مخلوط آب و شکر به جوش بیاید، سپس زعفران دم کرده را به همراه پودر هل به قابلمه می افزاییم و مواد را کمی هم می زنیم تا رنگ زعفران تمام شربت را در بر بگیرد.

مرحله سوم

در این مرحله ۲ تا ۵ دقیقه اجازه می دهیم تا شربت کمی غلیظ شود و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. در ادامه اول آرد نخودچی و آرد گندم را الک می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

سپس مخلوط آرد گندم و رد نخودچی را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مداوم تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و به رنگ مورد نظرمان برسد و روغن را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را به صورت مداوم تفت می دهیم تا روغن کاملا با آرد مخلوط شود و شربت را نیز اضافه می کنیم و پیاپی حلوا را هم می زنیم تا کمی غلیظ تر شود و حلوا یکدست و منسجم شود و راحت از تابه جدا شود.

مرحله ششم

حلوا آماده شده را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم تا حلو از حرارت بیفتد و در ظرف مورد نظر می کشیم و روی آن را تزئین می کنیم و با انواع مغزیجات و یا گل محمدی روی آن را تزئین می کنیم.نوش جان