با شماری از معروف ترین رودخانه های چین آشنا شویم

با شماری از معروف ترین رودخانه های چین آشنا شویم


منبع: همگردی

212

1399/11/4

10:00


یکی از بیشمار جاذبه ای که در کشور چین چشم انتظار گردشگران داخلی و خارجی بوده، رودخانه ها هستند؛ رودخانه هایی که شکوه و عظمتشان چشم هر بیننده ای را خیره خواهد کرد. با ما در مقاله معروف ترین رودخانه های چین همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی ترین رودخانه های چین آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با زیباترین رودخانه های چین برایتان جالب خواهد بود.

رودخانه یانگ تسه کیانگ؛ طولانی و کوهستانی

رودخانه یانگ تسه کیانگ از میان تنگه های کوهستانی شروع شده، 9 استان چین را رد کرده و دست آخر، به دریای شرقی چین وارد می شود. در شانگهای می توانید از مزیت کروز در رودخانه هم استفاده کنید، اما زیبایی هایی را که در مسیر این مورد از زیباترین رودخانه های چین هستند هم در نظر داشته باشید. یانگ تسه کیانگ در دره ببر آرام می گیرد و دیگر خروشان نیست و از اینجا به بعد، چیزی که برای شما می ماند، زیبایی طبیعت اطراف است. بومگردی و هتل های ارزان قیمتی هم در مسیر رودخانه و دره ببر ساخته شده اند که می توانید از اقامت در آنها لذت ببرید.

رودخانه یانگ تسه کیانگ؛ طولانی و کوهستانی

رودخانه زرد؛ رود طولانی دوم

در اطراف رودخانه زرد چندین شهر باستانی قرار دارند. طول کلی این مورد از دیدنی ترین رودخانه های چین به 5465 کیلومتر رسیده و سرچشمه اصلیش، کوه های فلات تبت هستند. مقصد این رودخانه هم مثل یانگ تسه، دریای شرقی چین است.

رودخانه زرد؛ رود طولانی دوم

رود مروارید؛ دلتای تجاری

شهرهایی از چین که وضعیت اقتصادی مناسبی دارند، در منطقه دلتایی این رودخانه تشکیل شده اند. این رود از استان گوانگشی سرچشمه گرفته و در منطقه ای که گفتیم، یک دلتای بزرگ را تشکیل می دهد. همگان دلتای رود مروارید را به مرکز الکترونیکی چین هم می شناسند.

رود مروارید؛ دلتای تجاری

رودخانه هیلونگ چیانگ؛ یک رود طولانی دیگر

سرچشمه رودخانه هیلونگ چیانگ از روسیه بوده و طولش به 2524 کیلومتر می رسد. شما می توانید از طبیعت زیبای اطراف این مورد از معروف ترین رودخانه های چین لذت برده و کمی به خوشگذرانی بپردازید.

رودخانه هیلونگ چیانگ؛ یک رود طولانی دیگر

رودخانه لی

نقاشی های قدیمی زیادی از روی همین رودخانه کشیده شده و باقی مانده اند. صحنه های خیال انگیز و رویایی این مورد از دیدنی ترین رودخانه های چین شما را سحر و جادو خواهند کرد؛ طوریکه حس کنید در یک دنیای فانتزی و جذاب قدم می زنید. کروز و رفتینگ در این منطقه قابل انجام هستند، ولی اگر از کارهای هیجان انگیز خوشتان نمی آید و طرفدار آرامش هستید، محیط طبیعی و وحشی اطراف رودخانه را دنبال کنید.

رودخانه لی

رودخانه یالونگ؛ رود لی کوچک

رودخانه یالونگ، رودخانه کوچکی بوده که آرامش بخش بودنش شما را یاد رودخانه لی می اندازد. طول کلی این مورد از زیباترین رودخانه های چین 35 کیلومتر است، از کوههایی در استان لینگوی سرچشمه گرفته و تا منطقه توریستی یانگشو ادامه دارد.

رودخانه یالونگ؛ رود لی کوچک

رود ژینان؛ کریستال چین

طول این رودخانه 373 کیلومتر بوده و به رود کیانتانگ می رسد. زلال و شفاف بودن آب این مورد از معروف ترین رودخانه های چین بقدری زیاد است که در تمام طول سال مثل کریستال می درخشد. این رود برای شاعران و فیلسوفان چینی الهام بخش و روح افزا بوده و شعرها، ستایش ها و داستانهای زیادی در مورد آب کریستال نشان ژینان گفته شده اند.

رود ژینان؛ کریستال چین

رودخانه یارلونگ تسانگپو

این رودخانه سه ملیتی برخلاف رود خانه هیلونگ چیانگ از خود چین شروع شده، اما به هند و سنگاپور می رود. این رودخانه بلندترین رودخانه ای بوده که در ارتفاعات قرار دارد و منظره هایش وحشی و دور از انتظار هستند.

رودخانه یارلونگ تسانگپو

رودخانه تاریم؛ رو به خشکسالی

نمی شود دل آدم برای این رودخانه نسوزد؛ رودخانه ای زیبا در دل طبیعت و منظره های خاص ژینچیانگ که دست آخر می ریزد به یک دریاچه نمک. این مورد از دیدنی ترین رودخانه های چین یک منبع بی مثال آب منطقه در گذشته بحساب می آمد.

رودخانه تاریم؛ رو به خشکسالی

لانسانگ و سالوین

فلات تبت سرچشمه مشترک هر دو رودخانه و استان گرمسیری یوننان محل بازدید از این رودها هست. هوای گرمسیری و مطبوع کوهستانی منطقه به شما حس متفاوتی را می بخشد و می توانید از بودن و ماهیگیری در این بخش از جهان لذت ببرید و تعطیلات خوبی را داشته باشید.

لانسانگ و سالوین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو