پروژه اینترنت بالنی گوگل ناموفق شد

منبع: فوت و فن

86

1399/11/4

15:57


پروژه اینترنت بالنی گوگل ناموفق شد

مدیر ارشد اجرایی شرکت آلفابت اعلام کرد پروژه اینترنت بالنی لون را تعطیل می کنند.

آلاستر وستگارت  مدیر ارشد اجرایی شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) اعلام کرد پروژه اینترنت بالنی لون را تعطیل می کنند. وی دلیل این امر را عدم کاهش هزینه ها برای توسعه یک کسب وکار بلند مدت اعلام کرد.

آلاستر وستگارت در یک پست وبلاگی نوشت: “هرچند ما چند شریک برای ادامه مسیر یافتیم اما راهی برای کاهش هزینه‌ها برای توسعه یک کسب و کار بلند مدت و ماندگار پیدا نکردیم.”

البته وستگارت در مسیر این پروژه دستاوردهایی نیز داشت مانند توسعه بالن‌های هلیومی که عمرشان در آسمان چندصد روز است و همچنین توسعه تجهیزات مخابراتی که پوشش شبکه برای منطقه‌ای را فراهم می‌کنند که ۲۰۰ بار بزرگ‌تر از متوسط پوشش یک دکل مخابراتی معمول است.

این پروژه که «لون» نام دارد، به عنوان جایگزین ارزان‌تر دکل‌های مخابراتی ارائه شده بود. در بیانیه آلفابت آمده است: مسیر برای تجاری سازی این پروژه طولانی‌تر و پر خطر تر از آن چیزی است که تصور می‌کردیم.

لون در سال ۲۰۱۱ میلادی ایجاد شد و هدف آن تأمین دسترسی به اینترنت برای مناطقی از جهان بود که دکل‌های مخابراتی بسیار گران‌قیمت هستند یا احداث آنها خطرناک است. بنابراین بالن‌های بزرگی به اندازه یک زمین تنیس تجهیزات شبکه اینترنتی را برفراز زمین حمل می‌کردند. این تجهیزات انرژی مورد نیاز خود را از پنل‌های خورشیدی به دست می‌آوردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو