بیماران کرونایی بعد از ترخیص به چه چیزی نیاز دارند؟

36

1399/11/4

16:28


معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: عمده بیماران کرونایی بعد از ترخیص از بیمارستان به خدمات سلامت روان اعم روحی و روانی نیاز دارند که ارایه این خدمات خیلی کم رنگ است.

بیماران کرونایی بعد از ترخیص به چه چیزی نیاز دارند؟

به گزارش بهداشت نیوز، بیژن خراسانی افزود: عمده کسانی که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان ها بستری می شوند و به خصوص عمده افرادی که در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند، بعد از ترخیص نیاز به ارایه خدمات توانبخشی دارند که ارایه این خدمت خیلی کم رنگ است.

آمادگی دانشگاه علوم بهزیستی برای ارایه خدمات توانبخشی و روان پزشکی

وی ادامه داد: در نامه ای به وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و به خصوص سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران، آمادگی مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی برای ارایه خدمات توانبخشی، روان پزشکی و روان شناسی اعلام شد.

خراسانی گفت: افراد ترخیص شده از بخش مراقبت های ویژه  بیمارستان ها به ۲ نوع خدمت نیاز دارند که شامل توانبخشی و بسته های روحی و روانی در قالب مشاوره است که باید به آنان ارایه شود.

معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی افزود: بیمارستان رفیده که تنها بیمارستان توانبخشی کشور است، در مرحله اول می تواند ۵۰ درصد ظرفیت خود را به بیماران پست کووید - ۱۹ اختصاص دهد.  

وی خاطرنشان کرد: بیماران کرونایی برای دریافت خدمات روحی و روانی می توانند به بیمارستان روان پزشکی رازی نیز مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: یک بخش در بیمارستان رازی راه اندازی شده و لوازم و تجهیزات مربوط مهیا شده تا بیماران پست کووید - ۱۹ که دچار مشکلات روحی و روانی شدند و یا بیماران روحی و روانی که مبتلا به کرونا شدند و بعد از کرونا هم نیاز به خدمات قبلی دارند، می توانند در بیمارستان رازی بستری و خدمات لازم را دریافت کنند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو