«نصر الشَمَّری» سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی النُجَباء در گفت‌وگویی تلویزیونی از برنامه‌ریزی داعش برای نفوذ به عتبات مقدسه خبر داد و از جانب مقاومت اسلامی، رژیم‌های پشتیبان تروریسم تکفیری را تهدید کرد که جنگ را به زمین خودشان خواهد کشاند.

وی در گفت‌وگو با شبکه «الاتجاه» عراق تصریح کرد که این جنبش اطلاعاتی در دست دارد که ثابت می‌کند گروه تروریستی داعش در حال بازیابی خود است.

سخنگوی جنبش النُجَباء ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان عملیات تروریستی اخیر در بغداد، با استناد به داده‌های اطلاعاتی هشدار داد: داعش به‌دنبال هدف قرار دادن نجف، کربلا و پایتخت است.  در حال حاضر تروریست‌ها در منطقه کمربند بغداد مشغول آماده‌سازی دو خودروی انتحاری هستند. از پنج عنصر انتحاری، تنها دو نفر خود را منفجر کرده و سه نفر دیگر هنوز زنده‌اند.

به نوشته مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای النُجَباء در ایران،الشمری با انتقاد از ناتوانی دولت در مهار تروریست‌ها، تاکید کرد: ما در مقاومت اسلامی نُجَباء اطلاعاتی در دست داریم و آماده همکاری با دستگاه‌های امنیتی هستیم.

سخنگوی النُجَباء در ادامه از تلاش تروریست‌ها برای رسیدن به کربلا از طریق صحرای الانبار خبر داد و گفت: یکی از دو عامل انتحاری عملیات اخیر، از مرز سوریه و درست از نقطه‌ای به خاک ما نفوذ کرد که در اقدامی شبه‌عمد، یگان‌های عراقی از آن نقطه جابجا شده بودند!

 الشمری در پایان با لحنی تهدیدآمیز، تصریح کرد: امنیت کشور و حفظ جان شهروندان عراقی، خط قرمز ماست. گروه‌های مقاومت اسلامی جنگ را به زمین کسانی می‌برند که می‌خواهند عراق را به آتش بکشند.

روز پنج‌شنبه گذشته دو انفجار انتحاری در منطقه الباب الشرقی و میدان «الطیران» در بغداد به وقوع پیوست که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت عراق در پی آن، ۳۲ تن کشته و ۱۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.